Mette-nimi lapselle??
Mitä mieltä olette nimestä Mette? Millaisia mielleyhtymiä siitä tulee? Onko liian norjalainen nimi täysin suomalaiselle lapselle mielestänne?
Tykkäämme miehen kanssa nimestä aika paljon kun se on mielestämme samaan aikaan nätti ja yksinkertainen nimi ja kun se ei ole kovin yleinen Suomessa, mutta ei silti varsinaisesti harvinainenkaan. Loukkaannuin tosin vähän kun äitini totesi, että Mette on kiva mutta lapsellinen nimi Kuulemma samantyylinen nimi kuin Etta ja Titta, joista hänelle tulee mieleen pieni tättähäärä
Kommentit (44)
Jos tykkäätte siitä niin annatte sen nimeksi, piste.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jollette arvosta yhtään omia vanhempianne. He ovat kuitenkin lapsenne isovanhemmat
Oletteko miettineet nimeä Lotta? Se on mielestäni parempi. Sekä tyttömäinen että suoraselkäinen.
Tulee mieleen Tanskan pääministeri, josta en todellakaan tykkää. Itsekäs akka
Hyvä nimi, sopiiko sukunimen kanssa? Tanska mullekin tulee mieleen.
Tulee mieleen Norja. Onko tuo alkujaan norjalainen / ruotslainen / tanskalainen nimi?
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen Norja. Onko tuo alkujaan norjalainen / ruotslainen / tanskalainen nimi?
On norjalainen ja tanskalainen. Ruotsissa tosi harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jollette arvosta yhtään omia vanhempianne. He ovat kuitenkin lapsenne isovanhemmat
Lapsi päättää lopulta täysikäistyttyään nimensä itse, piste.
Vierailija kirjoitti:
Mette-Marit on Norjan kruununprinsessa. Siitä lienee tullut Norja mieleesi
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nimi, sopiiko sukunimen kanssa? Tanska mullekin tulee mieleen.
Sopii ihan hyvin. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytimme aika paljon elinaikaamme toisen henkilön nimen päättämiseen, mutta hän lopulta valitsikin itse toisen nimen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tässä on tämä sairas uusi kulttuurimme nimeltä: Mikään ei ole enää pyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytimme aika paljon elinaikaamme toisen henkilön nimen päättämiseen, mutta hän lopulta valitsikin itse toisen nimen..
Tämä. Siittäjän ja poikijan antama nimi on pelkkä työnimi siksi aikaa, kunnes henkilö pystyy valitsemaan mieleisensä nimen.
Nätti nimi. Norjassakin on kruununprinsessa Mette-Marit ja Suomessa se yksi tyylikäs julkkisrouva. Te vanhemmat lapsenne nimeä kuitenkin käytätte eniten. Kaikki kunnia isovanhemmille mutta ei heidän tarvitse dominoida teidän perhettänne vaikka hekin tietysti laajennettua perhettä ovat.
Tulee mieleen mette mannonen