Miksi jotkut joilla on omenapuita, eivät syö noita omeniaan?
Onko siinä tullut joku vastenmielisyys omenia kohtaan kun niitä on syönyt paljon vai mistä kyse?
Tuli vaan mieleen kun oma omenapuu ei taas tänä vuonna tuota kuin muutaman ompun.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En tykkää niiden mausta, ovat tosi kirpeitä ja omituisen makuisia.
Haluan kuitenkin puut pitää.
Annan aina ilmaiseksi niitä omppuja pois.
Maku riippuu omenalajikkeesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ehdi syödä kaikkia. Meillä on sata vuotta vaha omenapuu, joka tuottaa hyvänä vuotena ihan järjettömän määrän omenoita.
koettakaa nyt päättää onko se kompostointi ympäristöystävällistä vai ei.
Minä oon syöttänyt peuroille ja sitten ampunut pari kolme peuraa vaihtokauppana. Se jos mikä on ekoteko. Peura ei tuota elin kaarensa aika kuin murto osan sian tai lehmän päästöistä ja omalta pihalta kun ampuu niin ei kuljetuksistakaan päästöjä tule. Ja siitä saa suurta iloa kun ampui vuoden vanhaa bambia suoraan silmien väliin katsellen kiikaritähtäimen läpi suoraan niihin suuriin bambin silmiin. 🤗 Straight between the eyes 🦌
Oikun oot urhea ja kova jätkä !
Vierailija kirjoitti:
Kerron sinulle vastauksen .
Minulla on pihalla 5 omenapuuta enkä todellakaan saa millään konstilla syötyä 100-200 kiloa omenoita. Siinä on Yhdelle miehelle muutama omena liikaa. Lisäksi kun puutarhassa on 26 herukkapensasta 7 luumupuuta, 2 päärynäpuuta sekä jokunen karviais puska niin ei sellaista ihmistä olekkaan joka tuon kaiken söisi.
Mutta voisiko yksi mies juoda tuon kaiken? Tee omenoista siideriä ja herukoista viiniä niin eiköhän kaikki tule kulutettua helpostikin.
Minä teen matoisista omenoista hilloja joita lahjoittelen sukulaisille ja koulun myyjäisiin ja välillä seurakunnan ruokajakoonkin. Silloin ne madot eivät haittaa yhtään.