Auttakaa painonpudotuksessa
Yritän syödä ja elää niin, että paino vähitellen tippuisi. Syödä ns. normaalia kotiruokaa ja syödä aamupainotteisesti. Liikun myös kohtuudella.
Ongelna on, että koko ajan on nälkä. Tai ei koko ajan, mutta viimeistään pari tuntia edellisestä syönnistä, vaikka yritän panostaa siihen, että syön kunnolla eli kylläiseksi itseni.
Yksi ongelma pn myös, etten oikein enää keksi herkkujen tilalle järkeviä välipaloja nälän iskiessä.
Olisiko ideoita?
Kommentit (26)
Kaurapuuroa joka aamu. Se vie nälän tunteen tunneiksi ja pitää verensokeri tasaisena joten ei tee mieli napostella. Muista lisätä proteiinia puuroon !
Liika hiilihydraatin saanti ylläpitää nälkää eli karsi hiilareita reilulla kädellä.
Mainitsit että pätkäpaasto ei toiminut, millaisella syömisikkunalla kokeilit ja kuinka pitkään? Pätkäpaastolla tulis myös kiinnittää huomiota hiilareiden määrään.
Olen itse pätkäpaastoillut jo vuosia ja juuri nyt viikottaisella 24 tunnin paastolla. Söin viimeksi lounasta klo 12 ja seuraava ateria on lounas huomenna. Näin illasta tuntuu että on nälkä mutta aamulla on mielettömän energinen olo ja tuntuu että saa aikaan vaikka mitä!
Minä söin ananasta paljon kun laihduin 30 kg. Appelsiinia söin myös. Laihdutus onkin enemmän itsekurissa pitämisestä itsensä ettei syö koko ajan. 4 tunnin välein kannattaa syödä.
Itse laitan nikotiinipussin huuleen, kun tekee mieli napostella.
Opeta itsesi kestämään nälkää, keho tarvitsee aikaa käsitellä muutosta. Luuletko, että ihmiset ennen söi aina kellontarkkaan tai jatkuvasti napostelivat. Nälkään et oo kuolemassa.
Totut ajan myötä olemaan napostelematta ateioiden välissä. Voit hyvin sietää pientä nälkää, juo vaikka lasi vettä. Jos oikein huikoo, rouski porkkanaa, tomaattia... ei kannata säikkyä pientä "nälän iskua" kunnon aterioiden välillä.