Mitä ajatuksia herättää pariskunnat, jotka elävät erillistä elämää?
Asuvat yhdessä, mutta kämppiksinä. Kumpikin matkustaa yksin tai jonkun kaverin kanssa ja muutkin menot ovat ilman toista. Sukulaisvierailut hoidetaan yhdessä. Kumpikaan ei halua erota ainakaan vielä.
Kommentit (34)
Parempi noin, kuin 24/7 saman katon alla vuosikymmeniä eläneet, läheisriippuvaiset pariskunnat, joissa useinkin vielä toinen on alistetussa asemassa.
Yleensä tiiviit pariskunnat ei ymmärrä tätä konseptia ja käsittävät väärin.
Pitäskö tietää joku pariskunta? Missäpäin maata?
Vierailija kirjoitti:
No normaalit ihmiset elävät omaa elämäänsä, eivätkä siipeile jonkun toisen elämässä.
Eikä läheisriipu toisessa. Jos kaikki pitää tehdä yhdessä, onko kyseessä tarve toisen kyttäämiselle ja vahtimiselle? Ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Edellyttää ettei ole mustis tyyppiä. Antaa tilaa ja vapautta toiselle.
Sehän riippuu ihan kumppanista. Jotkut kumppanit ovat luotettavia ja lojaaleja, ja se näkyy ja tuntuu kauas. Ei ole syytä mustasukkaisuuteen. Sitten on niitä, jotka pettävät jopa kumppaninsa silmien alla, jotka aiheuttavat sitä mustasukkaisuutta. Itse suosittelen välitöntä eroa (monogamisesta suhteesta) tällaiseen henkilöön, mutta moni ei osaa erota
Jaahas, taas näitä apn kalasteluavauksia. Vastaukset eivät näytä miellyttäneen häntä kun ei saa sitä mitä kuvitteli.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on paras malli antaa lapsille. Saa mennä eikä vahdita mustiksena. Omassa parisuhteessa sitten osaavat myös antaa tilaa.
Ja osaavat vaatia itselleen tilaa omissa parisuhteissaan. Näkevät sen mallin.
Kyllä mä ihmettelen sellaista ja pidän outona erityisesti siinä vaiheessa kun on yhteisiä lapsia kotona.
Naapurissa tällainen perhe: isä harrastaa ja ostaa kaikki hilavitkuttimet ja välineet kalleimman kautta itselleen. Jos hakee ruokaa se on 1 pizza hänelle itselleen, syö sina yksin. N 3 pitkää viikonloppua kuukaudessa omilla reissuillaan.
Äiti huolehtii kodista, 3 lapsesta, ruokaostokset, harrastuskyydit jne jne.
Tällaiselle kuin me joille perhe on tiivis ja rakastava yksikkö tuo vaikuttaa hassulta. Vielä nytkin vaikka lapset ovat jo olleet 3-21v omillaan vietämme aikaa yhdessä, syömme yhdessä ja lomailemme.
Toki nyt kun elämme kahdestaan voimme vapaammin tehdä omia juttuja. Elämme jopa osan vuodesta eri maissa koska minä olen jo eläkkeellä mutta mies ei.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, taas näitä apn kalasteluavauksia. Vastaukset eivät näytä miellyttäneen häntä kun ei saa sitä mitä kuvitteli.
Ei saa aineksia olkiukkojensa ja stereotypisoitujen karikatyyriensa muovailuun jota kautta suoltaa katkeraa vihaansa niitä kohtaan joilla kestävä parisuhde.
Näin meilläkin on. Parisuhde ei ole erityisen hyvä, mutta perheenä menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Parempi noin, kuin 24/7 saman katon alla vuosikymmeniä eläneet, läheisriippuvaiset pariskunnat, joissa useinkin vielä toinen on alistetussa asemassa.
Juuri näin. Pahimmillaan niin, että toinen saa reissata yksinkin mutta toinen ei. Alkaa hirveä mustasukkaisuusdraama. Ehkä mustiksella itsellään ei ole puhtaat jauhot pussissa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ihmettelen sellaista ja pidän outona erityisesti siinä vaiheessa kun on yhteisiä lapsia kotona.
Naapurissa tällainen perhe: isä harrastaa ja ostaa kaikki hilavitkuttimet ja välineet kalleimman kautta itselleen. Jos hakee ruokaa se on 1 pizza hänelle itselleen, syö sina yksin. N 3 pitkää viikonloppua kuukaudessa omilla reissuillaan.
Äiti huolehtii kodista, 3 lapsesta, ruokaostokset, harrastuskyydit jne jne.
Tällaiselle kuin me joille perhe on tiivis ja rakastava yksikkö tuo vaikuttaa hassulta. Vielä nytkin vaikka lapset ovat jo olleet 3-21v omillaan vietämme aikaa yhdessä, syömme yhdessä ja lomailemme.
Toki nyt kun elämme kahdestaan voimme vapaammin tehdä omia juttuja. Elämme jopa osan vuodesta eri maissa koska minä olen jo eläkkeellä mutta mies ei.
Tässäpä malliesimerkki siitä, mitä juuri kirjoitin, eli että tämä konsepti ymmärretään täysin väärin. Ei tuollaisella parisuhteella oli mitään tekemistä sen kanssa, että saa pariskunnan osapuolet tulla ja harrastella ja reissata ilman toista ja toisen lupaa.
Juuri näin.