Avataanko rippijuhlissa lahjat juhlien aikana vai vasta kun vieraat lähteneet?
Kommentit (9)
Teet kummin vaan niin muista kiittää lahjan antajaa riippumatta siitä miellyttääkö lahja vai ei. Muista myös tutkia kirjekuoret huolella, korttien lisäksi niissä voi olla rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Teet kummin vaan niin muista kiittää lahjan antajaa riippumatta siitä miellyttääkö lahja vai ei. Muista myös tutkia kirjekuoret huolella, korttien lisäksi niissä voi olla rahaa.
Miksiköhän ne kirjeet avataan ? Siksi että on kiva kortti sisällä ? Ei.
Juhlien aikana. Isommissa juhlissa kannattaa sopia, että joku läheinen (esim. Isosisar) toimii lahjapöydän hoitajana ja avaa lahjat, laittaa setelit talteen ja teippaa kortit kiinni lahjoihin ja järjestää lahjat nätisti esille. Silloin vieraat voi käydä mukavasti ihastelemassa lahjoja.
Pienemmissä juhlissa rippilapsi voi itse avata lahjat ja esim. Vanhemman avustuksella ottaa rahat talteen ja järjestellä muut lahjat esille.
Olen ollut juhlissa missä teini heitti kortit vilkaistuaan ne paperiroskien joukkoon. Pari lahjakorttia meni mukana kun ei viitsinyt katsoa tarkemmin. Ei kaikkia nuoria kiinnosta kortit.
Vierailija kirjoitti:
Juhlien aikana. Isommissa juhlissa kannattaa sopia, että joku läheinen (esim. Isosisar) toimii lahjapöydän hoitajana ja avaa lahjat, laittaa setelit talteen ja teippaa kortit kiinni lahjoihin ja järjestää lahjat nätisti esille. Silloin vieraat voi käydä mukavasti ihastelemassa lahjoja.
Pienemmissä juhlissa rippilapsi voi itse avata lahjat ja esim. Vanhemman avustuksella ottaa rahat talteen ja järjestellä muut lahjat esille.
Järkyttävää. EI LAHJOJA.
Risti on hyvä saada juhlissa jo kaulaan.
Muistan juhlat, joissa juhlakalu ei kiittänyt ja käyttäytyi huonosti.
Mun rippijuhlissa aikoinaan 25 vuotta sitten joku oli avannut kaikki saamani lahjat. Lahjapöytä oli mun huoneessa ja päivän päätteeksi huomaisin, että kaikki oli avattu. Ikinä ei selvinnyt kuka näin oli tehnyt. Rahakuoret kuitenkin tajusin aina laittaa piiloon, enkä esille pöydälle.
Kyllä.