Avataanko rippijuhlissa lahjat juhlien aikana vai vasta kun vieraat lÀhteneet?
Kommentit (9)
Teet kummin vaan niin muista kiittÀÀ lahjan antajaa riippumatta siitÀ miellyttÀÀkö lahja vai ei. Muista myös tutkia kirjekuoret huolella, korttien lisÀksi niissÀ voi olla rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Teet kummin vaan niin muista kiittÀÀ lahjan antajaa riippumatta siitÀ miellyttÀÀkö lahja vai ei. Muista myös tutkia kirjekuoret huolella, korttien lisÀksi niissÀ voi olla rahaa.
MiksiköhÀn ne kirjeet avataan ? Siksi ettÀ on kiva kortti sisÀllÀ ? Ei.
Juhlien aikana. Isommissa juhlissa kannattaa sopia, ettÀ joku lÀheinen (esim. Isosisar) toimii lahjapöydÀn hoitajana ja avaa lahjat, laittaa setelit talteen ja teippaa kortit kiinni lahjoihin ja jÀrjestÀÀ lahjat nÀtisti esille. Silloin vieraat voi kÀydÀ mukavasti ihastelemassa lahjoja.
PienemmissÀ juhlissa rippilapsi voi itse avata lahjat ja esim. Vanhemman avustuksella ottaa rahat talteen ja jÀrjestellÀ muut lahjat esille.
Olen ollut juhlissa missÀ teini heitti kortit vilkaistuaan ne paperiroskien joukkoon. Pari lahjakorttia meni mukana kun ei viitsinyt katsoa tarkemmin. Ei kaikkia nuoria kiinnosta kortit.
Vierailija kirjoitti:
Juhlien aikana. Isommissa juhlissa kannattaa sopia, ettÀ joku lÀheinen (esim. Isosisar) toimii lahjapöydÀn hoitajana ja avaa lahjat, laittaa setelit talteen ja teippaa kortit kiinni lahjoihin ja jÀrjestÀÀ lahjat nÀtisti esille. Silloin vieraat voi kÀydÀ mukavasti ihastelemassa lahjoja.
PienemmissÀ juhlissa rippilapsi voi itse avata lahjat ja esim. Vanhemman avustuksella ottaa rahat talteen ja jÀrjestellÀ muut lahjat esille.
JÀrkyttÀvÀÀ. EI LAHJOJA.
Risti on hyvÀ saada juhlissa jo kaulaan.
Muistan juhlat, joissa juhlakalu ei kiittÀnyt ja kÀyttÀytyi huonosti.
Mun rippijuhlissa aikoinaan 25 vuotta sitten joku oli avannut kaikki saamani lahjat. LahjapöytÀ oli mun huoneessa ja pÀivÀn pÀÀtteeksi huomaisin, ettÀ kaikki oli avattu. IkinÀ ei selvinnyt kuka nÀin oli tehnyt. Rahakuoret kuitenkin tajusin aina laittaa piiloon, enkÀ esille pöydÀlle.
KyllÀ.