Tuleeko teille kännykällä näitä samoja kirjoitusvirheitä?
Kun kirjoitan kännykällä, niin hyvin usein tulee samat tietyt kirjoitusvirheet. Siis ihan vahingossa, kyseessä näppäilyvirheet kun nopeasti kirjoittaa. Koira menee muotoon koura, mies muotoon mues ja vauva muotoon vaiva. Onko teillä näitä samoja?
Kommentit (11)
Ei vaan mun puhelin ehdottelee ihan outoja sanoja omien sanojeni tilalle. Todella ärsyttävää
Tulee. Välilyönti korvautuu c-kirjaimella, tää on yleisin. Tai ihan vaan tulee painettua viereistä "näppäintä", esim "ja" tulee kirjoitettua usein "ka". Ison kirjaimen sijaan saattaa tulla a ja se kirjain (kun osuu ohi vaihtopainikkeesta): eli sen sijaan, että kirjoittaisi "Suomi", teksissä lukeekin "asuomi".
Saattaa sana vaihtua toiseksi ja silloin kun kännykkään alkaa tulla erilaisia toimintoja kuin itse laittaa siellä toimii hakkerit.
Joo. Eniten ärsyttää korjaaminen, joka on tuskaisen hankalaa kännykällä.
Minulle tulee koko ajan ihan muita sanoja, mitä yritän kirjoittaa ja sitten joskus vielä siinä lähetä-vaiheessa yhtäkkiä joku sana vaihtuu toiseksi, niin että viestistä tulee ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee koko ajan ihan muita sanoja, mitä yritän kirjoittaa ja sitten joskus vielä siinä lähetä-vaiheessa yhtäkkiä joku sana vaihtuu toiseksi, niin että viestistä tulee ihan eri.
Kannattaa ottaa pois se ennakoiva tekstinsyöttö ja korjaus.
Vierailija kirjoitti:
Ei. En myöskään kirjoita substantiiveja isoilla kirjaimilla.
Et edes erisnimiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa pois se ennakoiva tekstinsyöttö ja korjaus.
Se on otettu pois päältä ja samoin korjaus. Taidan vaihtaa toiseen laitteeseen. Ottaa pattiin.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Eniten ärsyttää korjaaminen, joka on tuskaisen hankalaa kännykällä.
Mulla tulee viestikentän ja näppäimien väliin vaihtoehtoja. Tyyliin: kun kirjoitan nuttu, on vaihtoehtoiset sanat: nuttu, netti, nätti. Oletuksena ilmeisesti että tarkoitus kirjoittaa netti koska se on erivärinen, mutta valitsen nuttu. Mutta eipä nuita aina muista katsoa ja siks saattaa tulla mitä sattuu.
Aika = sika
Tänään = yänään
Eniten mulla A ja S kirjaimet takkuilee keskenään kohdallani.
Ei. En myöskään kirjoita substantiiveja isoilla kirjaimilla.