Kaupat nostaa hintoja jo nyt ?!
Ei ole vielä edes uutta alvia tullut hintalappuihin, mutta taas oli noussut lähikaupassa (s ryhmä) hinnat yhä useammassa tuotteessa eikä edes mitenkään vähän ! Esimerkiksi 69snt maksava tuote maksoi nyt 99snt, ja toinen tuote maksoi viikko sitten 2,65e ja nyt 3,19e!
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Ja samaanaikaan tukia leikattu ja porrastettu ansiosidonnaista. Sääliksi käy lapsiperheitä ja työttöminä nyt kannattaa olla yksinasuva sinkku jää rahaa enemmän vaikka joutuukin miettimään ja taistelemaan mitä söis ku kaikki on aivan älyn kallista.
Yksin asuva sinkku ei todellakaan kannata olla, jos joutuu turvautumaan tukiin. Niitä yritetään jatkuvasti leikata tai evätä. Pelko kodittomaksi joutumisesta on arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nostavat etukäteen että voivat syksyllä mainostaa: "alvin korotus ei vaikuta meillä hintoihin".
Nyt täytyy jo sanoa ettei tyhmyydellä ole mitään rajaa. Ruuan alvi ei nouse!!
Alv nousu voi silti aiheuttaa ruoan hinnan nousun.
Kaikille se kuitenkin on saman hintaista. Vain köyhille se on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä esimerkkituotteet hintojen järkyttävästä noususta ovat aina suklaan ja appelsiimehun kaltaisia tuotteita, joiden kohdalla poikkeuksellinen globaali raaka-ainepula on aiheuttanut hintapiikin.
Tuntuu monesti että joillekin suklaa on elämän kannalta se kaikkein tärkein elintarvike. Ihan sama mitä porkkana maksaa kunhan saisi edes jokapäiväisen suklaalevyn.
Minulle elämän luksus tuote on suklaalevy , pieni nautinto kurjassa elämässä. Sekin viedään.
Sama juttu. Niin paljosta on joutunut säästämään ja luopumaan. Suklaasta en luovu. Tilaan vaikka ulkomailta, jos ei muu auta.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta kuin ruveta laihikselle ja syömään vähemmän. Jättää herkut ostamatta tai ainakin rutkasti vähemmälle ja ostaa välttämättömyydet halpamerkkeinä. Kunnes on varaa niin, ettei tarvi hintoja kytätä.
Minä taas olen miettinyt pitäisikö nostaa painoa, koska jos tilanne menee huonommaksi voisi vararavinnosta olla hyötyä. Hyvinvointivaltio Suomi 2024!
Mä en jaksa enää edes välittää. Eilen oli huono päivä, tuli jopa vähän itku kun ei. vaan. jaksa. Kaikki on jumalattoman kallista, joka penni pitää laskea eikä koskaan ole varaa elää ns. Tavallista elämää. Asunnosta puuttuu lamput, matot, astioita, petivaatteita jne. ja tuntuu, etten saa koskaan hankittua kaikkea mitä aidosti tarvitsisi. Bonuksena jääkaappi on helppo pitää siistinä kun ei siellä koskaan mitään ole.
Olen lopettanut leipomisen kokonaan, totesin olevan liian kallis harrastus tätä nykyä. Sämpylöitä teen joskus, ainoa poikkeus. Päälle halvinta margariinia, jee. Muista harrastuksista on turha haaveillakaan.
Tänään on taas parempi päivä kun ei vaan välitä. Carunalta tuli kirje, "Nostamme hintoja" ja tuumin vaan, että No niinpä tietenkin. Olen laihtunut viimeisen kolmen viikon aikana 5kg enkä alunperinkään ollut ylipainoinen. Ruoka on halpaa ja yksinkertaista ja sitä menee vähän. Harmi, sillä ennen pidin kokkaamisesta.
En tapaa ystäviä enkä käy missään. Vähä energia menee sen miettimiseen, että mistä saan kasaan riittävästi rahaa, että olisi alkupääoma lähteä kauas, kauas tästä maasta. Paikan päältä uskon vakaasti löytäväni töitä. Minulle on nykyään ihan sama vaikka on laitonta tehdä pimeitä töitä tai myydä virolaista viinaa eteenpäin. Ei ole enää vaihtoehtoja.
Vaikea uskoa, että joskus olin ylpeä suomalaisuudestani.
Anteeksi avautuminen. Helpotti kummasti.
En ihmettele konkursseja ja työttömyyttä yhtään. Ei ihmisillä ole enää varaa ostaa tai tehdä mitään muuta kuin maksaa asumisesta ja ruoasta. Tämä maa menee niin lujaa alas, että poishan se on päästävä. Hyvästi Suomi.
Ruuan hinta nousee aina heinäkuussa ja toisen kerran vuodenvaihteessa. Näin ollut ainakin jo muutaman vuoden mitä asiaa seurannut. Syystä ei tietoa, paitsi ahneus ja onhan tässä ollut kaikenlaista.
Sähköyhtiöt nostaa taas hintojaan, jätemaksut kallistuu, makeisten ja suklaan alv pompsahtaa kohta kattoon, lisäksi päälle yleisen alv:n korotus. Palkat ei tokikaan nouse.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa enää edes välittää. Eilen oli huono päivä, tuli jopa vähän itku kun ei. vaan. jaksa. Kaikki on jumalattoman kallista, joka penni pitää laskea eikä koskaan ole varaa elää ns. Tavallista elämää. Asunnosta puuttuu lamput, matot, astioita, petivaatteita jne. ja tuntuu, etten saa koskaan hankittua kaikkea mitä aidosti tarvitsisi. Bonuksena jääkaappi on helppo pitää siistinä kun ei siellä koskaan mitään ole.
Olen lopettanut leipomisen kokonaan, totesin olevan liian kallis harrastus tätä nykyä. Sämpylöitä teen joskus, ainoa poikkeus. Päälle halvinta margariinia, jee. Muista harrastuksista on turha haaveillakaan.
Tänään on taas parempi päivä kun ei vaan välitä. Carunalta tuli kirje, "Nostamme hintoja" ja tuumin vaan, että No niinpä tietenkin. Olen laihtunut viimeisen kolmen viikon aikana 5kg enkä alunperinkään ollut ylipainoinen. Ruoka on halpaa ja yksinkertaista ja sitä menee vähän. Harmi, sillä ennen pidin
kokkaamisesta.
En tapaa ystäviä enkä käy missään. Vähä energia menee sen miettimiseen, että mistä saan kasaan riittävästi rahaa, että olisi alkupääoma lähteä kauas, kauas tästä maasta. Paikan päältä uskon vakaasti löytäväni töitä. Minulle on nykyään ihan sama vaikka on laitonta tehdä pimeitä töitä tai myydä virolaista viinaa eteenpäin. Ei ole enää vaihtoehtoja.
Vaikea uskoa, että joskus olin ylpeä suomalaisuudestani.
Anteeksi avautuminen. Helpotti kummasti.
Sitä Suomea, josta olin ylpeä, ei enää ole. Tämä on nykyisin ihan joku muu maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä esimerkkituotteet hintojen järkyttävästä noususta ovat aina suklaan ja appelsiimehun kaltaisia tuotteita, joiden kohdalla poikkeuksellinen globaali raaka-ainepula on aiheuttanut hintapiikin.
Tuntuu monesti että joillekin suklaa on elämän kannalta se kaikkein tärkein elintarvike. Ihan sama mitä porkkana maksaa kunhan saisi edes jokapäiväisen suklaalevyn.
Näinpä:D joo suklaa päivässä pitää lääkärin loitolla ja ihon näppyläisenä!:D
Itse en osta enää edes (ainakaan kotimaisia) tomaatteja tai monia muitakaan tuorevihanneksia, koska niidenkin hinnat on hilattu pysyvästi ylöspäin. Korkeintaan ostan halvimpia pakastevihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samaanaikaan tukia leikattu ja porrastettu ansiosidonnaista. Sääliksi käy lapsiperheitä ja työttöminä nyt kannattaa olla yksinasuva sinkku jää rahaa enemmän vaikka joutuukin miettimään ja taistelemaan mitä söis ku kaikki on aivan älyn kallista.
Yksin asuva sinkku ei todellakaan kannata olla, jos joutuu turvautumaan tukiin. Niitä yritetään jatkuvasti leikata tai evätä. Pelko kodittomaksi joutumisesta on arkipäivää.
Olet oikeassa. Yksinasuva köyhä sinkku on kaikista heikoimmassa asemassa. Ei lapsiperheet, vaikka toki minun käy köyhiä lapsiperheitäkin sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta kuin ruveta laihikselle ja syömään vähemmän. Jättää herkut ostamatta tai ainakin rutkasti vähemmälle ja ostaa välttämättömyydet halpamerkkeinä. Kunnes on varaa niin, ettei tarvi hintoja kytätä.
Minä taas olen miettinyt pitäisikö nostaa painoa, koska jos tilanne menee huonommaksi voisi vararavinnosta olla hyötyä. Hyvinvointivaltio Suomi 2024!
Minulla on paino noussut reippaasti ruuan hinnan noston myötä. On ollut pakko vaihtaa kokoliha, kasvikset ja muut tuoretuotteet halvimpaan lenkkimakkaraan, höttöleipään ja puuroon. Olen ihan järkyttävän turvonneen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en ole kiinnittänyt huomiota, en yleensäkään kyllä katso hintoja vaan ostan mitä tatvitsen.
Kannattaa ihan tosissaan katsoa hintaa, itsekin huomasin saman että hinnat nousseet ruuan osalta hinnan järkyttävästi taas viimeaikoina. Kaiken muun ostankin temulta. Ihan paikalleen samat kiina tuotteet kuin kaupoissa, jopa 10 kertaa halvempia. Ihan kiskureita kaikki kaupat. Jatkossa alan laihdutuskuurille, ja ostan vain alennettuja tai tarjoustuotteita. Poikani toi minulle 1kg paketin pitkää riisiä joka oli maksanut 5euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on taas parempi päivä kun ei vaan välitä. Carunalta tuli kirje, "Nostamme hintoja" ja tuumin vaan, että No niinpä tietenkin. Olen laihtunut viimeisen kolmen viikon aikana 5kg enkä alunperinkään ollut ylipainoinen. Ruoka on halpaa ja yksinkertaista ja sitä menee vähän. Harmi, sillä ennen pidin
Samaistun. Itselläni on tilillä 20 senttiä ja saan ensi viikolla vasta rahaa. Jääkaappi tyhjä. Kuivatuotteet pian loppu. Kukaan ei suostu lainaamaan rahaa. Voimia sinulle <3
Vierailija kirjoitti:
Monella on harhakuvitelma, että ei se 1.5% nosto tunnu missään. Noh ei varmaan joo, mutta unohtuu että kun se lisätään kaikkeen esimerkiksi vaikka jauhelihassa, niin ei sen hinnan nosto jää siihen alvin verran nousuun.
No ei sen pitäisikään tuntua missään, mutta kun se on meidän kauppiaille kutsu nostaa 15% hintoja. Hemmetti kun Ukrainan sotakin alkoi niin heti seuraavana päivänä oli jo tokmanni nostanut hintoja muutaman kymmenen prosenttia. Miten ne tuoteet hyllyssä kallistuikin kirjaimellisesti yön aikana. Tämä ei ikinä lopu jos näitä ei suitsita lailla.
Vierailija kirjoitti:
Ruuan hinta nousee aina heinäkuussa ja toisen kerran vuodenvaihteessa. Näin ollut ainakin jo muutaman vuoden mitä asiaa seurannut. Syystä ei tietoa, paitsi ahneus ja onhan tässä ollut kaikenlaista.
Sähköyhtiöt nostaa taas hintojaan, jätemaksut kallistuu, makeisten ja suklaan alv pompsahtaa kohta kattoon, lisäksi päälle yleisen alv:n korotus. Palkat ei tokikaan nouse.
Mutta hei, palkat ei sentään laske, toisin kuin tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaat vievät tuhkatkin pesästä
Ja hallitus nostaa alvia, kiitos vaan oikeisto.
Vassarit ajoivat meidät suohon, nyt tehdään damagecontrollia
Persut ajoi suohon.
Minulla ei ole ollut varaa ostaa edes pyykinpesuaineita varmaan pariin viikkoon. Elämä on hankaloittunut huomattavasti, kun kaikki on kallistunut.
Vassarit ajoivat meidät suohon, nyt tehdään damagecontrollia