Oletteko tyytyväisiä osakesijoituksiinne Helsingin pörssissä
Itsellä osakkeet Helsingin pörssi + 1,2%
Muu maailma + 89,6%
Luvuissa ei ole mukana osinkotuotot, jolloin tuo Helsingin luku kyllä vähän paranee, mutta aika surkeaa tuo on.
Suomalaisia osakkeita minulla on ollut yli 15 vuotta ja muihin pörsseihin ole sijoittanut noin 10 vuotta.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ole. Vähän on huijattu olo, kun uskoin pankin sijoitusneuvojaa.
Sijoittamisen ensimmäinen sääntö on että älä koskaan usko sijoitusneuvojaa. Jos se osaisi sijoittaa, niin se ei neuvoisi muita vaan olisi itse rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outokumpu alkaa olla ostohinnassa. Outokumpua ostetaan kun talous taantumassa -> rosteri ei mene kaupaksi. Kun talous kääntyy niin Outokumpu lähtee nousuun. Outokumpu on velaton yhtiö ja odottaa korkojen laskua. Nyt ostat noin 3€ hintaan ja viidessä vuodessa hinta 8-10€. Tämän tietää kaikki pitempään sijoittaneet.
10 v -51,12 %, eli tosiaan kikkailuosake jonka pitkän tähtäimen suunta on alas.
Kyllä ja kun katsot sitä kurssikäyrää vaikka 10 vuodelta niin opit hahmottamaan hintahaarukan. Sika pitää ostaa halvalla ja myydä heti kun hinta itselle sopiva. Outokumpua ei holdata vaan treidataan pitkällä pitoajalla.
Vaikka suomalaiset pörssiosakkeeni ovat tällä hetkellä vain 17 % plussalla (ilman osinkotuottoa), ei silti harmita. Saan osakkeille kuitenkin vuosittain noin 5 % osinkotuoton. Pääosa sijoituksista minulla kyllä on USAhan sijoittavassa pienikuluisessa osakeindeksirahastossa, mutta on paljon mielenkiintoisempaa seurata yksittäisiä suomalaisia firmoja niiden osakkeenomistajana kuin vain katsoa, miten rahasto-osuuksien arvo muuttuu.
Ei torillakaan kukaan moiti kun mansikat halpenee!
Miinuksella on mutta ei paljoa. Yllätti kyllä kun pitkään oli hieman plussalla. En viitsi enää miinuksella myydäkään.
10 v -51,12 %, eli tosiaan kikkailuosake jonka pitkän tähtäimen suunta on alas.