Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70-luvulla syntyneet ovat kovia uhriutumaan

Vierailija
10.07.2024 |

Uhriutuvat ja nillittävät joka asiasta. Aina vika on jossain toisessa.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla syntyneet ovat täydellisiä ihmisiä, täydellisiä vanhempia.   Heistä ei vikaa löydä hakemallakaan.

Vierailija
82/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia kuitenkin, 70-luvulla syntyneet ovat syntyneet kultalusikka suussa. Ovat saaneet ostovoimaltaan suurimmat opintotuet, kesätyöpaikat tulivat kuin manulle illallinen, myöhemmin työllistyvät vakityösuhteeseen ja saivat tehdä täydet 40h/ työviikot, hyvällä liksalla. 

Nyt tarjotaan nuorille pätkätöitä 0-19 h/vk sopparilla, yhä harvempi opiskelija saa kesätyöpaikan tai opiskelun päätyttyä vakipaikan. Ensiasunnon oli helppo saada rahoitus, ei ollut sodan uhkaa tai ympäristökatasrofia jne 

Nykyään yhä useampi työ hoidetaan teknologialla ja tekoälyllä, työelämässä kestettävä epävarmuutta, eikä tiedä, pystyykö maksamaan vuokran, saako työtunteja riittävästi jne. 

Ja moni viisikymppinen haluaa lapsensa muuttavan kotoaan viimeistään kun täyttää 18v ja olettavat yhteiskunnan huolehtivan heistä. Jopa uuden rakkauden tieltä raivataan lapset ja tehdään lasu ja pyydetään lapsensa sijoitusta laitokseen tai sijaisperheeseen. Väkivalta ja rikollisuus yleistä ja päihteiden käyttö. 

Näistä ei vain kukaan saa puhua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntyneet ovat täydellisiä ihmisiä, täydellisiä vanhempia.   Heistä ei vikaa löydä hakemallakaan.

No tulihan se sieltä. Me ollaan tänkin palstan supertähtiä, kattokaa nyt! Koko ajan meistä superstaroista puhutaan, bling bling! 

Vierailija
84/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun tämä on se 78-v. kyymamma tai mummo tai joku, nää on kaikki saman Alzheimer/skitsofreniapotilaan aloituksia.

Sulla on selvästi itselläsi skitsofrenia.  

Taidatkin olla suljetulla osastolla jo, vai miksi et ole töissä.

Olen moderaattori ja näen IP-ossusi.

Sen lisäksi, että sulla on skitsofrenia olet myös valehtelija.  

Ip-osoitteella ei edes tee nykyään mitään kun ne vaihtuu koko ajan.

Niinhän sitä voisi luulla.

En luule, vaan tiedän. Ip:t vaihtuu ja omani myös osoittaa eri kaupunkeihin missä asun.

Vierailija
85/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun tämä on se 78-v. kyymamma tai mummo tai joku, nää on kaikki saman Alzheimer/skitsofreniapotilaan aloituksia.

Sinänsä ei kyllä yllätä, että 70-luvulla syntynyt kaunainen narsisti haluaisi selvittää kuka uskaltaa arvostella hänen upeaa luonnettaan.

Vierailija
86/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on joko boomeri 40 lukua tai hiutale 2000 lukua. Selvästi EI  täysin muumit  laaksossa, koskaan töissä ole ainakaan ollut. Minua käy sääli ihan. 

Sinä olet selvästi 70-luvulla syntynyt kun tulit ilkeilemään ja et ole töissä. 

Vahinkolasten pyöräyttäminen on sun työs eikö niin? 😂 Muista napsii e-pilsut kun oot tänään haarat taas auki 😁 

Tilastot kertovat kuitenkin muuta. Eniten raskauden keskeytyksiä tehdään ikäluokassa 45-55v ikäluokassa ja alle 25v määrä vähäinen eli kommentisi ei tue väitettäsi. Ja 70- ja 80-luvulla syntyneillä on useampi pari suhde ja ties kuinka monen miehen kanssa lapsia. Ydinperheet harvainaisia 70-luvulla syntyneillä. 

Vierailija
87/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luule, vaan tiedän. Ip:t vaihtuu ja omani myös osoittaa eri kaupunkeihin missä asun.

juujuu, juuh. Ei sulla hätää.. 😂

Vierailija
88/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on joko boomeri 40 lukua tai hiutale 2000 lukua. Selvästi EI  täysin muumit  laaksossa, koskaan töissä ole ainakaan ollut. Minua käy sääli ihan. 

Sinä olet selvästi 70-luvulla syntynyt kun tulit ilkeilemään ja et ole töissä. 

Vahinkolasten pyöräyttäminen on sun työs eikö niin? 😂 Muista napsii e-pilsut kun oot tänään haarat taas auki 😁 

Tilastot kertovat kuitenkin muuta. Eniten raskauden keskeytyksiä tehdään ikäluokassa 45-55v ikäluokassa ja alle 25v määrä vähäinen eli kommentisi ei tue väitettäsi. Ja 70- ja 80-luvulla syntyneillä on useampi pari suhde ja ties kuinka monen miehen kanssa lapsia. Ydinperheet harvainaisia 70-luvulla syntyneillä. 

Äidit on erikseen, panopatjat on erikseen. Tee sä sitä minkä parhaaksi osaat eli trollaus ja patjailu. Win win.

Vierailija
89/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 70-luvulla syntyneet ovat työllistyneet vakityösuhteeseen? Oletko kuullut koskaan 90-luvun lamasta? Tiedätkö miten se vaikutti meidän elämään? Olen vm -71, sain ekan vakityön 29-vuotiaana. Asuntolainan vasta nelikymppisenä. Kohta se on maksettu, kun täytän 54. Sellaista on meidän 70-luvulla syntyneiden helppo elämä.

Vierailija
90/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari   suhde? 😂 Et edes peruskoulua saanut loppuun? Parisuhde on yhdyssana. Sä et pääsi edes Pohjois-Karjalaan 7.5 keskiarvon vaativaan jämälukioon  noin huonoilla kirj.taidoilla, kuule hiutale pieni..

Vierailija
91/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Lapseni ja heidän ystävänsä ovat 70- luvun lapsia. Kukaan uhriudu mitään. Kaikilla heillä on hyvä koulutus js hyvät työpaikat.

Outo höpötystä taas. Kyllä suurimmat uhriutujat lähipiirissä ovat 1920-40 syntyneet.

Koko ikäni sitä uhrilampaan osaa olen kuunnellut ja nämä 70- luvun ihmiset eivät jaksa sitä isovanhempiensa ulinaa kuunnella ollenkaan.

Isäni syntyi 20-luvulla ja äitini 30-luvulla. Itse synnyin 70-luvulla. Isä joutui sotaan ja äiti evakkotaipaleelle. Kyllä heillä olisi ollut syytäkin ulista, mutta eivät ulisseet, vaan kohtasivat vaikeudet paljon rohkeammin kuin mihin nykyään moni pystyisi. Sama pätee varmasti muihinkin saman ikäluokan ihmisiin.

Ei päde, sillä mun lähipiirissä nuo ovat olleet pahimpia ruikuttajia ja sitä väkeä on vielä elossa, mutta vähenevin määrin.

Vierailija
92/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luule, vaan tiedän. Ip:t vaihtuu ja omani myös osoittaa eri kaupunkeihin m

Ei mulla tosiaan ole hätää, mutta sulla vaikuttaisi olevan.  

Voidaan sinunkin ip:t selvittää, eikä tarvi olla edes moderaattori. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
93/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

RASKAUDEN  KESKEYTYS on yhdyssana. Etkö ole ylioppilas edes? Peruskoulun suoritit kutosen ka:lla. Noni, noni. Sillä lailla.

Hiutale, jonka Äö on pienempi kuin 90.

Vierailija
94/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luule, vaan tiedän. Ip:

Ok. Mun kysymys sulle tänään:

Miksi sä tuut tänne provosoimaan ja herjaamaan?

Mikä sun syysi siihen on? Mitä sä saat tästä? Oletko sadisti, eli henkilö, joka saa iloa toisten lyttäämisestä?

Mieti ja analysoi joskus itseäsi, mä lupaan, et se on sulle suuresti hyödyksi.

Voisitko sä ajatella kehittyväsi ihmisenä?

Se nimittäin ois tarkoitus ja tendenssi.

Sulla ja mulla ja meillä. Uskotko?

Vierailija
95/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ITKU TULISI MONELLE NYKY NUORELLE JOS JOUTUISIT ELÄMÄÄN 70- LUVUN SÄÄNTÖJEN JA MÄÄRÄYSTEN MUKAAN , PUHUMATTAKAAN PUUTTUVISTA MUKAVUUKSISTA . SILLOIN EI TUNNETTU MINÄ MINÄÄ .

Monelle 70-luvulla syntyneelle tulisi itku jos joutuisivat elämään 40-luvulla.

Tavallaan he ovat joutuneetkin omien vanhempiensa toimesta, joilla vielä ns.sota-ajan traumaa heidän vanhempiensa toimesta. Se puhumattomuus ja sisäänpäin kääntyneisyys ei tehnyt hyvää kenellekään mutta elettiin aikaa ettei hankalista asioista sopinut puhua eikä niitä käsitelty. 70-luvulla syntyneet ovat viisikymppisiä, joten kyllä siihen ikään mennessä ihminen on jo joutunut käsittelemään mille tielle lähtee eli jatkaako vaikenemisen tiellä vai onko katkaissut suvussa kulkeneen "selviämisen" polun. Kuritus ja fyysinen kajoaminen ei ollut tuolloin vielä rangaistavaa kun 70-lukulaiset ovat eläneet lapsuutta. 

Vierailija
96/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattu. Mutta tästä ei saa puhua. Keskustelu menee heti poistoon. 70-luvulla syntyneet ei kestä kritiikkiä.

Mitä kritiikkiä? Kannattaa varmaan sinun sekä aloittajan avata asiaa vähän enemmän jos keskustelua haluatte aikaan. Tietysti jos tarkoitus on vaan yleistää niin näinhän se just onnistuu.

Vierailija
97/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tämä Ap olla yksi näistä palkkatrolleista, ei tämä ole tolkuissaan oleva ihminen kyllä. Tai sitten on todella niin, että hän itse on oman 45-50 v. isänsä seksuaalisesti hyväksikäytetyksi joutunut. Ei ole käsitelty tuota traumaa ja kostaa isänsä raiskaukset päivittäin täällä meidän päälle kaikkiin -- pervoisänsä ikäisiin. 

Han nimittäin käyttää tuota sanaa perverssi, joka tarkoittaa seksuaalisesti kieroutunutta, esim. alaikäiseltä seksiä vonkaavala tai insestin harjoittaja. Miksi hän juuri tuota sanaa jatkuvasti käyttää?

Puhuuko omasta isästään, jota vihaa? Kyllä minäkin tosin vihaisin, jos minut raiskattu kotonani olisi. Että ymmärrän sikäli taysin, jos nain on. Seks. hyv. käytöstä ei koskaan täysin toivu.

Voimia toipumiseen, Ap.

Vierailija
98/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyikö tää siihen kun äiti ei neuvonut kuukautisten hoidossa tarpeeksi hyvin? Tiesittekö, että Neuvostoliitossa ei edes ollut kuukautissiteitä ihmisten saatavilla vielä ysärilläkään?

Tiesitkö, että ysärillä ei ollut koko Neuvostoliittoa?

Vierailija
99/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat on syntyneet 70-luvulla.

Mistään ei voi keskustella kuten aikuiset keskustelevat. Olen ollut jo pienestä pitäen hiljainen ja kiltti vastuunkantaja, pikkuäiti omalle äidilleni, joka itse on jäänyt jonnekin lapsuus-teinitasolle henkisesti ja jonka käytös on ollut tempoilevaa ja epäaikuismaista ja ilkeää ja kehittymätöntä.

Törkeää, että meidän keskustelun avauksia poistetaan. Vertaistukiketjukin hävitettiin.

Ei saa keskustella 70-luvulla syntyneistä mummoista jotka pilasivat lapsuutemme ja nuoruutemme.

Kuinka nuori olet, jos pidät 70-luvulla syntyneitä mummoina? 

Öö? 45-54 vuotiaat on hyvinkin vanhoja tätejä. Et tietenkään itse vanhuuttasi

Tuossa ollaan vielä täysillä mukana työelämässä. Useimmiten uran huipulla, ellei ole urheilija, malli tms. 

Vierailija
100/101 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyikö tää siihen kun äiti ei neuvonut kuukautisten hoidossa tarpeeksi hyvin? Tiesittekö, että Neuvostoliitossa ei edes ollut kuukautissiteitä ihmisten saatavilla vielä ysärilläkään?

70-luvulla syntyneet on niin herkkähipiäisiä, että traumatisoituu kuukautissuojistakin.

Trauman voi kehittää mistä vain. Vaikka siitä ettei ollut tampooneja ja neuvottu seksiasioissa.  

Jotku 70-luvulla syntyneet nyt polleana kertoo, että kyllä he omille lapsilleen opastavat kuukautisista ja ehkäisystä. Tää voi olla se tulevaisuuden trauma. 70-luvulla syntyneiden lapset itkevät miten äidit tuputtivat tampooneja ja olivat liian avoimia seksuaalisuudesta.