70-luvulla syntyneet ovat kovia uhriutumaan
Uhriutuvat ja nillittävät joka asiasta. Aina vika on jossain toisessa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Liittyikö tää siihen kun äiti ei neuvonut kuukautisten hoidossa tarpeeksi hyvin? Tiesittekö, että Neuvostoliitossa ei edes ollut kuukautissiteitä ihmisten saatavilla vielä ysärilläkään?
70-luvulla syntyneet on niin herkkähipiäisiä, että traumatisoituu kuukautissuojistakin.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä trauma tosiaan kun en saanut tampooneja tarpeeksi. Halusin työnnellä niitä koko ajan pilluuni. Ja muutenkin räpeltää alapäätäni.
t. 70-luvulla syntynyt
Tapa ittes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ITKU TULISI MONELLE NYKY NUORELLE JOS JOUTUISIT ELÄMÄÄN 70- LUVUN SÄÄNTÖJEN JA MÄÄRÄYSTEN MUKAAN , PUHUMATTAKAAN PUUTTUVISTA MUKAVUUKSISTA . SILLOIN EI TUNNETTU MINÄ MINÄÄ .
Monelle 70-luvulla syntyneelle tulisi itku jos joutuisivat elämään 40-luvulla.
joo, mitenhän se alapään pesu onnistuisi 40-luvulla. Kun se aiheutti itkua jo 70-luvulla syntyneiden nuoruudessa🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat on syntyneet 70-luvulla.
Mistään ei voi keskustella kuten aikuiset keskustelevat. Olen ollut jo pienestä pitäen hiljainen ja kiltti vastuunkantaja, pikkuäiti omalle äidilleni, joka itse on jäänyt jonnekin lapsuus-teinitasolle henkisesti ja jonka käytös on ollut tempoilevaa ja epäaikuismaista ja ilkeää ja kehittymätöntä.Törkeää, että meidän keskustelun avauksia poistetaan. Vertaistukiketjukin hävitettiin.
Ei saa keskustella 70-luvulla syntyneistä mummoista jotka pilasivat lapsuutemme ja nuoruutemme.
Kuinka nuori olet, jos pidät 70-luvulla syntyneitä mummoina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistään ei voi keskustella kuten aikuiset keskustelevat. Olen ollut jo pienestä pitäen hiljainen ja kiltti vastuunkantaja, pikkuäiti omalle äidilleni, joka itse on jäänyt jonnekin lapsuus-teinitasolle henkisesti ja jonka käytös on ollut tempoilevaa ja epäaikuismaista ja ilkeää ja kehittymätöntä.Törkeää, että meidän keskustelun avauksia poistetaan. Vertaistukiketjukin hävitettiin.
Ei saa keskustella 70-luvulla syntyneistä mummoista jotka pilasivat lapsuutemme ja nuoruutemme.Kuinka nuori olet, jos pidät 70-luvulla syntyneitä mummoina?
Öö? 45-54 vuotiaat on hyvinkin vanhoja tätejä. Et tietenkään itse vanhuuttasi huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa keskustella 70-luvulla syntyneistä mummoista jotka pilasivat lapsuutemme ja nuoruutemme.Kuinka nuori olet, jos pidät 70-luvulla syntyneitä mummoina?
Öö? 45-54 vuotiaat on hyvinkin vanhoja tätejä. Et tietenkään itse vanhuuttasi huomaa.
Ja sinä vielä keskenkasvuinen spämmäävä kakara, jonka pitäisi saada Koivuniemen herrasta. Oppisit olemaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Huomattu. Mutta tästä ei saa puhua. Keskustelu menee heti poistoon. 70-luvulla syntyneet ei kestä kritiikkiä.
Olen syntynyt 71 ja en todellakaan ole luonnehditun kaltainen.
Ihminen on keski-ikäinen aikuinen 35-59 iässä. Vanhuus alkaa 65.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia kuitenkin, 70-luvulla syntyneet ovat syntyneet kultalusikka suussa. Ovat saaneet ostovoimaltaan suurimmat opintotuet, kesätyöpaikat tulivat kuin manulle illallinen, myöhemmin työllistyvät vakityösuhteeseen ja saivat tehdä täydet 40h/ työviikot, hyvällä liksalla.
Nyt tarjotaan nuorille pätkätöitä 0-19 h/vk sopparilla, yhä harvempi opiskelija saa kesätyöpaikan tai opiskelun päätyttyä vakipaikan. Ensiasunnon oli helppo saada rahoitus, ei ollut sodan uhkaa tai ympäristökatasrofia jne
Nykyään yhä useampi työ hoidetaan teknologialla ja tekoälyllä, työelämässä kestettävä epävarmuutta, eikä tiedä, pystyykö maksamaan vuokran, saako työtunteja riittävästi jne.
Ja moni viisikymppinen haluaa lapsensa muuttavan kotoaan viimeistään kun täyttää 18v ja olettavat yhteiskunnan huolehtivan heistä. Jopa uuden rakkauden tieltä raivataan lapset ja tehdään lasu ja pyydetään lapsensa sijoitusta lai
Olet pihalla kuin lintulauta. 90- luvun alun lamavuosina ei ollut duunia juuri kenellekään.
Mt potilas ei mennyt taaskaan töihin ja aloittaa tamppooniteemalla heti aamusta kun seiskarit jo meni töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä? Sinustakin tulee vanha, jos et kuole nuorena. Vanha ja heikko, jolla on todennäköisesti virtsankarkailua ja mahdollisesti dementia. Se on fakta. Pelottaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites vuonna 1937 syntyneet?
Mistähän tässä nyt sitte pitäis uhriutua 😅
Vierailija kirjoitti:
Mt potilas ei mennyt taaskaan töihin ja aloittaa tamppooniteemalla heti aamusta kun seiskarit jo meni töihin.
Täällähän ne 70-luvulla syntyneet mummot hyökkää heti päälle. Onko ne töissä täällä?
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia kuitenkin, 70-luvulla syntyneet ovat syntyneet kultalusikka suussa. Ovat saaneet ostovoimaltaan suurimmat opintotuet, kesätyöpaikat tulivat kuin manulle illallinen, myöhemmin työllistyvät vakityösuhteeseen ja saivat tehdä täydet 40h/ työviikot, hyvällä liksalla.
Nyt tarjotaan nuorille pätkätöitä 0-19 h/vk sopparilla, yhä harvempi opiskelija saa kesätyöpaikan tai opiskelun päätyttyä vakipaikan. Ensiasunnon oli helppo saada rahoitus, ei ollut sodan uhkaa tai ympäristökatasrofia jne
Nykyään yhä useampi työ hoidetaan teknologialla ja tekoälyllä, työelämässä kestettävä epävarmuutta, eikä tiedä, pystyykö maksamaan vuokran, saako työtunteja riittävästi jne.
Ja moni viisikymppinen haluaa lapsensa muuttavan kotoaan viimeistään kun täyttää 18v ja olettavat yhteiskunnan huolehtivan heistä. Jopa uuden rakkauden tieltä raivataan lapset ja tehdään lasu ja pyydetään lapsensa sijoitusta lai
1970-luvulla syntyneet oli nuoria 90-luvun laman tullessa, +-20-vuotiaita. Määräaikaisia pätkätöitä oli silloinkin tarjolla kuten myös nollatuntisopimuksia. Paikallisessa keskussairaaloissa poliklinikoilla työskenteleville sairaanhoitajille tehtiin työsopimukset ma-pe kuukaudesta toiseen, paitsi jos oli jo virka. Sairaanhoitajiakin oli paljon työttöminä, moni vaihtoi alaa tai lähti ulkomaille töihin. Kesätöihin ei todellakaan päässyt noin vain. Asuntolainojen korko sattoi olla 18 %, mutta asunnon saattoi saada halvalla, kun pankki pakkolunasti alihintaan niiden asunnot, jotka eivät kyenneet hoitamaan lainojaan, kun työpaikka meni alta. Tsernobyl pamahti 1986 ja se vaikutti vielä 90-luvullakin päästöjen takia.
Kommentistasi näkee hyvin, että et ollut syntynytkään 90-luvulla.
Mee ny vaihtaan se tamppa ja pese samalla se puhkipantu rasias.
Paska aloitus paskalta ihmiseltä.
Eikä ole. Lapseni ja heidän ystävänsä ovat 70- luvun lapsia. Kukaan uhriudu mitään. Kaikilla heillä on hyvä koulutus js hyvät työpaikat.
Outo höpötystä taas. Kyllä suurimmat uhriutujat lähipiirissä ovat 1920-40 syntyneet.
Koko ikäni sitä uhrilampaan osaa olen kuunnellut ja nämä 70- luvun ihmiset eivät jaksa sitä isovanhempiensa ulinaa kuunnella ollenkaan.
Liittyikö tää siihen kun äiti ei neuvonut kuukautisten hoidossa tarpeeksi hyvin? Tiesittekö, että Neuvostoliitossa ei edes ollut kuukautissiteitä ihmisten saatavilla vielä ysärilläkään?