Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulin vahingossa, kun naapuri matki puhettani ja pilkkasivat minua miehensä kanssa :(

Vierailija
09.07.2024 |

Taustaa: asutaan rivitaloyhtiössä, meillä on molemmilla puolilla naapurit. Kaikilla on ne omat pienet perus rivitalopihat. Olen tehnyt tietoisen päätöksen, etten anna naapureiden estää pihasta nauttimista, eli me käytetään pihaa olivat naapurit pihoillaan tai eivät. Mitään kiusaa ei siis tietenkään tehdä, mutta lapset saavat leikkiä, aikuiset keskustella, voidaan syödä, grillata, lapset leikkiä vesileikkejä... Toisen puolen naapurissa asuu lapsiperhe, jonka kanssa jutustellaan välillä enemmänkin, toisella puolella +50 v pariskunta, jonka kanssa ei muuta kuin moikata. Jos ovat siellä takapihalla, niin en mitenkään aktiivisesti sinne huutele moikkia, mutta jos katseet kohtaavat, niin sitten toki. Eli en siis aktiivisesti kiinnitä huomiota siihen, ovatko naapurit pihallaan vai eivät. 

Olin aamulla lasten kanssa pihalla ja meidän taapero otti ensimmäisiä kertoja useampaa peräkkäistä askelta pihalla. Sisällä kävelee kyllä, mutta ulkona on ollut sen suhteen arka. Kehuin tietysti hirveästi taaperoa. 

Nyt kävin laittamassa pyykkejä terassille kuivumaan ja kuulin, kun naapurin rouva selvästi matki mun puhetta ja ikään kuin kehui miestään samalla tavalla ja samoilla sanoilla, millä olin meidän pientä kehunut. Siis ihan useamman lauseen verran jatkoi sitä matkimistani. 

Tulipa jotenkin kurja olo tuosta. :( Tekisi mieli jotenkin heitä näpäyttää, että aika rumaa käytöstä toisen puhetta ensin kuunnella ja sitten matkia. Eivät siis varmasti tienneet, että tulin pihalle, kun ovikin oli jo valmiiksi auki eikä siis kolahtanut sinne tultuani. 

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kestä lasten ääniä, kannattaa muuttaa omakotitaloon kauas naapureista. Monet viiskymppiset kaipaa rauhaa ja se pitää itse mahdollistaa kun naapureitaan ei voi valita. Terv. viiskymppinen rauhaa kaipaava käpy 

Vierailija
62/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on, että yleisesti ottaen naapurit naureskelee toisiaan, puhuu pahaa tai juoruaa toisten asioista. Kun sen sisäistää, osaa varautua siihen, että varmasti on naapurustossa aina joku, kuka sellaista harrastaa. Ei sitten tule yllätyksenä ja niin isona iskuna, jos jotain sellaista havaitsee.

Aivan totta. Ja miksiköhän monen naapurin pitää vielä tarkoituksella ilkeillä niin, että toinen sen kuulee.  Solvauksia, nälvimistä, monenlaista kiusantekoa. Ne on kirjattu todisteeksi, jos tilanne vielä pahenee. Ihan kuin näillä piinaajilla olisi jokin luonnevika, kun sitä omaa pahaa oloaan pitää muihin purkaa. Eipä tee mieli olla missään tekemisissä tällaisten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika rasittava naukuja.😘

Vierailija
64/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuuli töissä kun tiedotusvastaava lady kertoi että uusi henkilö on ollut katkaisuhoidossa. Ei ole ollut eikä ole tavannut koskaan. Lisäsi luottamusta ladyn henkilöön. Taisi kyllä saada elinikäisen ystävän tuo Aino.