Olen syrjäytynyt rintamamiestalossa asuva 48v mies. Leikkasin juuri ulkoa kukkia vaasiin.
En tiedä mikä kukka on kyseessä. Edesmenneet vanhempani ne joskus istuttivat. Sellainen hyvin tumman violetti kruunumainen kukinto ja vaaleanvihreät lehdet.
Kommentit (45)
Olet siis perinyt talon. Paljon onnea siitä ja hyvää kesää!
Onko paljonkin kukkia, perennoja varmaankin jos kukkivat vuosia. Mukavaa kesää!
Ihanaa kun sinulla on piha. Parvekkeen kukkaset ovat minun parhaat ystävät ja ilon aihe. Ja pääsen pihan reunasta metsäpolulle. Toivon vaan, että jalkani eivät petä kokonaan, hidas kävely on oikein hyvä tapa liikkua. Hyvää kesää ap.
Ota kuva ja linkitä tänne, niin koitetaan etsiä mikä se on
Olen syrjäytynyt 35v nainen ja teen joskus samaa. Piristää vähän. Omaa pihaa ei ole, mutta käyn läheisellä niityllä.
Mukavaa päivää sinulle, kohtalotoveri!
Vierailija kirjoitti:
Peurankello.
Tuo se on. Kiitos. Ap
Täälläkin rintamamiestaloasuja! Näissä on usein mukavat, vanhan ajan puutarhat. Minun veikkaukseni tuosta pihasi kukasta on kurjenmiekka. Kasvaako pihallasi muunkinlaisia kukkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peurankello.
Tuo se on. Kiitos. Ap
Kekkilän sivu: "Peurankello on luonnonvarainen niittykasvi". Luulin aina että tuo on puutarhakukka koska en ole ikinä nähnyt sitä luonnossa ja on niin värikäs. 🤔
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin rintamamiestaloasuja! Näissä on usein mukavat, vanhan ajan puutarhat. Minun veikkaukseni tuosta pihasi kukasta on kurjenmiekka. Kasvaako pihallasi muunkinlaisia kukkia?
Muita ovat keltainen lilja, syysleimu, pioni, lupiini sekä kultapiisku että kultapallo. On myös sellainen vaaleanpunainen hyvin voimakkaan tuoksuinen kukka. Keisarin kruunua oli joskus mutta se on hävinnyt.
Ap
Mulla ei ole omaa pihaa tai kukkaistutuksia, mutta kävin juuri kastelemassa taloyhtiön kukkasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peurankello.
Tuo se on. Kiitos. Ap
Kekkilän sivu: "Peurankello on luonnonvarainen niittykasvi". Luulin aina että tuo on puutarhakukka koska en ole ikinä nähnyt sitä luonnossa ja on niin värikäs. 🤔
Ap
Onko ukonkello? Sitä on vanhoissa pihoissa.
Olet varmaan oikeasti joku sellainen, joka tykkää vain tehtailla tänne erilaisia aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peurankello.
Tuo se on. Kiitos. Ap
Ap
Kyllä sitä puutarhaliikkeet myös myy.
Se leviää hyvin. Omalla pihalla oli ex-asukkaan istuttamana sellaisia. Vein joskus niitä leikkokukkina mökille mukana ja laitoin puutarhapöydälle maljakkoon. Nyt niitä kasvaa pihalla mökilläkin. Mehiläiset hoitivat "istutuksen".
Ihana kun osaat nauttia kesästä omasta pihasta kerättyjen kukkienkin avulla. Minullakin on kukat pöydässä, keräilen myös pientareilta. Hyvää kesää Sinulle ap.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, aurinkoista ja lämmintä kesäpäivää sinulle
No huh huh, toivota mieluummin että toivottavasti pääset pian nuolemaan pillua ja panemaan pepsureikään jotain muijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh, toivota mieluummin että toivottavasti pääset pian nuolemaan pillua ja panemaan pepsureikään jotain muijaa.
Juurikin näin!
Ap
Tämä ketju otti rajun käännöksen oikealle.