Ärsyttää kun parin vuoden sisään kerrostaloni viereen rakennettin päiväkoti ja nyt joka aamu pitää herätä penskojen ääntelyyn!
Ei ole varaa tai halua muuttaa pois. Olin alunperin projektia vastaan juuri siitä syystä että tiesin että niistä lähtee ääntä ja varsinkin kun asun kolmannessa kerroksessa ja ikkunat on päiväkotia päin, niin aamuisin ulkoiluaikaan kuuluu kiljunta ja huuto ja yleisesti melu. Eikö niitä saa olemaan hiljaa! Väärin on jos pitää muuttaa pois, kun halpa vuokra ja olen asunut ikuisesti tässä, niin nyt kun piti tuo hörskä rakentaa..
Kommentit (28)
Mulla oli päiväkoti parvekkeen alla, vieläpä makuuhuneesta parveke. Olin päivät töissa ja vkonloput pk oli suljettu. Joten ei häirinnyt niin paljon. Vasta siinä vaiheessa, kun itsellä oli vauva ja yritti sitä nukkuttaa parvekkeella. Kyllä otti päähän se huuto pihalla.
Jos se pv-koti kerrran jo on toiminnassa, niin tarvittaisiin aika liuta tyytymättömiä asukkaita laatimaan valitus, että valitus mahdollisesti menisi läpi. Helpompaa on joko muuttaa itse muualle tai kasvattaa omaa sietokykyä.
Itsekin asun päiväkodin ja ala-asteen vieressä, vain yksi talo on välissä, mutta se riittää siihen, ettei äänet kuulu.
Eristä kerrostalosi paremmin kun kerran sen omistat. Case closed.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina katsoa tulevat kaavat, ennenkuin tekee päätöksen muuttaa jonnekin.
Tulevista kaavoista ei voi tietää, mutta nykyinen olisi kyllä hyvä asuinpaikkaa harkitessa tarkistaa. Se vieressä oleva metsikkö voi oikeasti olla jokin tulevaisuuden rakennustontti, ja kun se on kaavassa, et mahda rakentamiselle enää mitään.
Asemakaavan tarkistaminen on helppoa, koska ainakin suurempien paikkakuntien kaavat on kuntien nettisivuilla. Jos merkintöjä ei ymmärrä, apua löytyy sieltä teknisen toimen ja kaavoituksen puolelta. Kaavamerkinnät löytyy myös netistä, mutta yleisluontoisiin merkintöihin on kunta voinut kaavaan liittää myös omia erityismääräyksiä, joista yleismerkintä ei kerro.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla pitäisi olla lomaa kesäisin, pitkä kesäloma ja muut lomat. Ja silti joku vie ne tarhaan laitostumaan. Olispa lapsilla edes mummo seuraksi tms. Onkohan tarha kovin hyvä paikka lapsille kodin sijaan.
Eläkkeellä oleva mummo voi olla sen verran sairas että ei voi olla hoitajana. Tai mummo käy töissä. Mummoilla on oma elämä.
Järjenkäyttö ei ilmeisesti ole sallittua kun näitä päikkyjä tai alakouluja sijoitellaan. Tietenkään ei pitäisi liian lähelle vakituisia asuntoja rakentaa kun on selvää että tulee meluhaitta tullessa lähiasukkaille. Ennen kyläkoulutkin oli aina omalla, isolla tontillansa.
Yksi syy miksi asun vuokralla. Pääsee pois.