Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooOoo Helmikuisten perjantai ooOoo

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut lähtöä synnärille. Kovasti koitan kehitellä kaikenlaista tekemistä, jottei tarvitse huomata ajankulua. Netin käyttöäkin olen koittanut rajoittaa. Tänään taisin bongata ekan kerran sitä kuuluisaa limatulppaa. Ekalla vessakäynnillä sitä tuli komea klöntti, seuraavilla kerroilla paperissa on ollut pieniä määriä limaa. Supistelut on siirtyneet alamahalta ja selältä ylämahaan. Inhottavan kiristävä tunne.

Me ollaan huomenna menossa kaverin häihin. Sieltä olisi kyllä kiva jäädä pois synnytyksen takia:)

Tsemppiä kaikille ja onnea jo nyyttinsä saaneille!

*Mairanne ja Tuuti 38+6*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Huomenta kaikille

Täällä on nukuttu hyvin. Taas ihan eri ihminen olo =)

Kohta kun saa vielä jotain syötyä niin päivä lähtee käyntiin.

Missäs meidän vauva uutiset viipyy? Joka päivähän niitä on melkein tullut =) Uutisia Pessiltä, frogilta tai Mairannelta?

Toisaalta kyllähän siellä sairaalassa muutama päivä aina menee ja ehtiikö/haluaako sitä ensimmäisenä istua koneelle kun pääsee vauvan kanssa kotiin...

Mutta vauvautuneet, kirjoitelkaa meille kokemuksenne heti kun vain ehditte. Minni avasi jo pinonkin teille =)

Palailempa taas myöhemmin kun muutkin ovat heräilleet.

MyQ 39+2

Vierailija
24/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää pakkanen lauhtuneen, toisaalta on kiva kun viikonloppuna pääsee oikein urakalla sit ulkoilemaan.

Eilen oli lääkärikäynti ja kaikki hyvin, kokoarviota ei lääkäri kuulemma osaa käsikopelolla tehdä ja ultralaitteita ei meidän neuvolasta löydy. Mutta sanoi ettei hänen mielestään kuitenkaan mikaan liian pieni tai suuri. Sf-mitta oli nyt 30 eli sentti oli tullut taas lisää, paino oli laskenut parisataa grammaa, ihanaa, ei siis ollut noussut. Hemppa taas oli noussut ja nyt lukemat olivat 124!!!! Tänään on siis käytävä ostamassa lisää tuota ihmelääkettä jota oon muutaman viikon juonut (sitä yrttimehua, yöks) kun aikaisemmin tuo hemppa on pysytellyt tuolla 109 tienoilla ja nyt tuolla mehulla se siis nousi. Verenpaineet yms. ihan normit. Kohdunsuu oli kiinni, mutta pehmennyt ja kanava oli sentin lyhentynyt, lääkäri totesi että ei usko tämän vauvan menevän yliaikaiseksi, mutta uskoisko tuota!

Monilla onkin jo synnytykset tosi lähellä, mulla sinne on vielä matkaa. Kovasti kipeitä suppareita toivon teille kaikille, jotta pääsisitte pian tosi toimiin db !

Mä toivon nyt et tää meidän pikkuinen ei ihan heti täältä päätä ulos tulla koska meidän koirakin joutuu leikkaukseen ensi keskiviikkona, joten sais ehtiä vähän nuo hänenkin haavat parantumaan ennen kun joutuu jonnekin hoitoon viemään. Kaiken maailman huolia sitä vielä tässä loppusuoralla taas tuleekin =( Onneksi vauvalla on kuintenkin kaikki hyvin.

t.kolomonen rv 36+4

Anteeksi omanapainen vuodatus, jälleen...

Vierailija
25/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli neuvola, kaikki hyvin. vähän vain rupesi taas jännittämään, kun tämä neuvolantäti arvioi vauvan hieman kookkaammaksi kuin meidän neidin, joka oli 3450g. aikaisemmat on veikanneet, että olisi samankokoinen. se vaan, että jos menee yli, niinkuin edellisellä kerralla, kerkeää kasvamaan varmaan yli 4 kg???

ja lääkäriä ei enää ole mun kohdalla. siksi olisin toivonut lääkäriä, että olisi nähnyt tilanteen, onko toivoa päästä synnärille ja jos olisi tehnyt tahallaan vähän rankemman sisätutkimuksen, olisi siitä voinut synnytys lähteä käyntiin, niinkuin viimeksi...

tähän saakka olo on ollut mainio, että sen puoleen ei ole kiirettä. pikkuhiljaa alkaa olo kuitenkin olla jo tönkkö ja hermot on aika kireällä. niinkuin joku kirjoittelikin aikaisemmissa pinoissa, ei kestä kauheasti lapsen kitinöitä ja sit tulee paha mieli. mieli tekisi käydä esikoisen kanssa uimassa ja jumpassa, mutta en kyllä uskalla enää. kun on jo vaikeata kaikenlainen ylimääräinen liikkuminen.

ensi viikolla täytyy saada itsensä tuonne pururadalle vähän tekemään lenkkiä, jos edes yhden supistuksen saisi aikaiseksi; )

mukavaa päivää kaikille!

vko 39 menossa

Vierailija
26/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans hyvin nukuttu yö takana ja olo pirteä. Jos vaikka alkais rääkkäämään itseä ja tekisi sellaisen pienimuotoisen siivouksen viikonlopun kunniaksi.

Eilen jomotti koko päivän alaselkää ja alavatsa oli myös hellänä. Päivän aikana tuli myös muutamia pieniä supistuksia. illalla nukkumaan mennessä tuli myös 1 pitkä ja terävämpi supistus,mut ei varmaan enenpää kun en kerta herännyt niihin.

Joten tänään siivousta ja illalla lenkille ja saunaan niin jospa alkais suppareita tulemaan.

Joko HENNA on synnyttämässä ja HEINÄ ????

Hyvää perjantaita kaikille!!!!

Jomppana 37+4

Vierailija
27/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä vielä synnyttämässä olla, eikä ennen ilta 8 saisikaan kun mies pääsee vasta silloin töistä :) Mietin että seuraavan kerran sinne mennessä varmaan ottavat jo odottelemaan, sen verran kipeästi viime yönä supisteli (ehkä kätilön ronkkimisen ja painelun vuoksi..) että tuntuu niiden jotakin aikaan saaneenkin. Katsotaan nyt..

Kolomonen: mitä yrtti-ihmejuomaa juot hempan kohottamiseen? Ihan mielenkiinnosta kun en saa nousemaan millään, eilen äiti otti hempan multa ja näytti ruhtinaallista 102 vaikka kuinka kiskon rautaa ja vitamiineja. :(

Mulla on vähän surullinen mieli koiramme vuoksi, kun en tiedä mitä sen kanssa pitäisi tehdä. On nyt 2,5vuotias, ollut meillä ihan pennusta asti ja aina mennyt kaikki todella hyvin ja ollaan oltu tyytyväisiä kun on lapsiystävällinen jne mutta nykyään murisee ja irvistelee mulle sekä tytölle.. Miehelle ei.

Samoin on kova hmm.. puhdistamaan itseään jonka päätteeksi oksentelee. Tänä aamuna herätessäni ensimmäinen ylläri oli 4 oksennuslätäkköä eteisaulassa + seinät roiskeita täynnä. Mitään vikaa lääkärit ei siitä ole löytänyt mutta itseäni hampaiden näyttely ja irvistely huolettaa- koira ei ole yhtään entisensä. Nykyään ei hakeudu edes tytön kanssa leikkimään niinkuin ennen teki. Huomionkipeydestä tuskin on kyse ja arvojärjestyskin on tytön syntymästä asti ollut sille selvä.. Appiukko kävi juuri hakemassa koiran päiväksi hoitoon, hänellä kun on isompi piha missä voi juosta.

Surettaa eniten miehen puolesta jolle koira on tosi rakas :(

Anteeksi vuodatus, mutta heti helpotti kun tänne kirjoitti. :) Jos nyt etsiskelemään jotain aamupalaksi kelpuutettavaa ja aloittelemaan siivousurakkaa..

H 39+2

Vierailija
28/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokos ootte kaikki päässeet tosi toimiin? No mä lähden käymään tuossa yhdellä uudella kirppiksellä, jos sit sen jälkeen ehtis vielä käydä kurkkaamassa uusimmat uutiset, toivotaan että sellaisia saadaan myös Heinältä ja Hennalta!

Nyt kuitenkin menoksi!

t.kolomonen

Vierailija
29/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin päätin pitkästä, pitkästä aikaa kirjotella. Ei itseasiassa muistikuvaa et mitä oon itestäni teille kertonut, oon kyl käynyt lukemassa ahkerasti toisten helmikuulaisten juttuja mut harvemmin sitä on saanut ite tekstiä aikaiseksi. Eli ikää tällä odottajalla on 22 vuotta, mies on 21 ja toinen lapsi tulossa, esikoinen 1v 5kk. Oulun seudulla asustellaan, niinku vissiin muutama muukin tästä porukasta:)

Minä tääl oottelen yhtä malttamattomana vauvan syntymää ku kaikki muutkin, viikkoja tänään kasassa 38. En muistanutkaa et nää viimeset päivät ja viikot menee näin älyttömän hitaasti..! Mulla nyt tiistain jälkeen tullu veristä limaa, se varmaan sitten sitä limatulppaa. esikoisesta en huomannu mitään tuollasta, mut poika käynnistettiinkin joten tuntuu ku oisin ensimmäistä saamassa, kaikki tuntuu nii uudelta ja ihmeelliseltä :D Sanoinki miehelle et miten sitä tunnistaa ees niitä kipeitä supistuksia ku ne alkaa kotona tuleen..Mut neuvolatäti totes eilen et turha huolehtia, ne kyllä tunnistaa:)

Esikoinen nukahti onneks puolisen tuntia sitte päikkäreille, on vähän omaa aikaa ennen ku mies tulee koulusta. Pitäs vissiin levähdellä mutta eihän sitä malttas millään..Eilen oli kauhee siivousinto päällä mutta eipä tuo riehuminen ainakaan supistuksia aiheuttanu. Saa nähä jos tänään tapahtus jo jotai edistystä:)

Tämä oli nyt tällanen omanapaisuuskirjoitus, mut koitan päästä jutusta kiinni ja osallistua näinä viimeisinä viikkoina, tai toivottavasti päivinä, vähän aktiivisemmin :) Mukavaa päivää jokaiselle mammalle ja masulle!

Kayza rv 38

Vierailija
30/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä yrttijuomasta eli se on sitä Floradix Kräuterblutsaftia jota saa ainakin luontaistuotekaupoista ja kuulemma ainakin joistakin apteekeista. Maistuu mun mielestä ihan hirveälle, mutta on tehokasta. Ainakin mä olen saanut sitä kitattua nyt 20 ml joka päivä appelsiinimehun kera niin on tehonnu. Kannattaa ainakin kokeilla. Mullakaan ei tavalliset raudat tehonneet ollenkaan eikä vatsa kestänyt sellaisia tablettimääriä mitä olis pitänyt syödä. Tuosta litkusta ei oo ollut mitään vatsavaivoja eikä muitakaan oireita. Pahamaku ainoastaan, mutta ei sekään kaikkien mielestä oo niin paha kun mun mielestä =)

Mikähän se teidän koiraa vaivaa....Koirat ei yleensä käyttäydy tuolla tavalla ihan yht' äkkiä vaan uskon kyllä että joku paikka on tosiaankin kipeä. (En ole mikään eläinlääkäri, mutta koiria meillä on kyllä ollut läpi mun elämän aina) Minä kyllä veisin vielä uudemman kerran koiran eläinlääkäriin tutkittavaksi (mieluiten tietenkin toisen eläinlääkärin kun aiempi). Meillä yksi koira oksenteli kovasti ja käyttäytyi myöskin vihamielisesti eikä aluksi löytynytkään mitään ihmeenpää, kunnes röntgenissä huomattiin lopulta koiran nielaisseen parsinneulan, joka oli jäänyt kielen takaosaan kiinni! Koira muuttui hyvinkin ystävälliseksi heti kun saatiin tuo neula poistettua. Toivotaan että asia selviää, ei ole mukavaa myöskään jos koira ärhentelee lapsille =(

No, nyt siis on lähettävä reissuun, jos nuo lapset vaan saisivat puettua päälle. Hermot menee....

t.kolomonen

Vierailija
31/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen et se kyseinen rautajuoma on sitä luontaistuotekaupan floradix fräyterblutsaft.ia tai jotenkin sinne päin meni se nimi. Minä olen käyttänyt sitä raskauden puolivälistä asti. Minuun ei tehoa muut rautalääkkeet,kuin tuo vaan.

Onko teille muille terkkarit sanoneet mitään kuinka pitkään saa käyttää rautavalmisteita. minulle terkkari sanoi viimeksi neuvolassa, että rautaa saa syödä vain viikolla 38 asti. En vaan älynnyt kysyä että miksi.

Jomppana 37+4

Vierailija
32/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein aurinkoista huomenta kaikille helmenkantajille! Täälläkin on taas heräilty. Mulla on rytmi aika hyvin päälaellaan, kun ei tarvitse koulussa juurikaan käydä eli nukahdan siinä kahden jälkeen ja nukun sitten aina yhteentoista. Mutta saanpahan hyvin nukuttua ja tarpeeksi unta eli mikäs siinä.

Omaan napaan ei oikein mitään uutta. Vaavi myllertää aina silloin tällöin ja vointi on kuin ei raskaana olisikaan eli minulla ei sinänsä ole varsinaista kiirettä vielä synnyttämäänkään. Tuntuu jotenkin vielä(kin) niin kaukaiselta ja epätodelliselta se ajatus synnytyksestä ja siitä, että kohta tuo masuvauva on tässä meidän sylissä jo. Onko muilla tällaisia tuntemuksia vai odottavatko kaikki jo suppareita ja synnytystä ihan tosissaan?!?

Henna: Minkä rotuinen koiruus teillä on? Kuulostaa ikävältä, kun on kipeän oloinen, mutta mitään ei löydy. Itselläni on myös kaksi pientä ja pelkään eniten sitä, että joutuisin heistä luopumaan. Tsemppiä vaivan ja mahdollisesti uuden kodin etsintään! Toivottavasti ette joudu sitä ikävintä päätöstä tekemään, mutta jos koira todella on sairas, niin se voi olla edessä. Haleja!

Eipä nyt tähän hätään muuta. Seurailen pinoa, jospa jotain uutisia taas tänäänkin tulisi. Niin moni on jo lähtenyt synnärille ja muutamilla on lupaavia oireita.

ISOT onnittelut Kirsi-mamalle pienestä tytöstä! Olit päässyt salaa livahtamaan synnärille. :)

Jolanda + Koukkis rv 37+6 (Huomenna rv 38!!!)

Vierailija
33/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis lähti autolla töihin joten ollaan jumissa täällä koko päivän kun toinen auto on seissyt kovatkin pakkaset niin ei viitsi mennä käynnistelemään muuten vaan..Käyn sitten pinoilemassa :)

Kayza: tervetuloa joukkoon! Samanikäisiä näköjään ollaan ja Oulun seudulta myöskin, meillä esikoistyttö 1v 4kk :) Mukavaa kun porukkaa tulee lisää, vaikkakin viime metreillä

Jolanda: saksanpaimenkoiranarttu on tuo meidän hauhaumme.. Pitää alkaa tosissaan selvittelemään että mikä on vialla, uusi koti olisi helposti hankittavissa nimittäin appiukon naapureilta on vuoden sisään kuollut vanhuuteen molemmat koirat ja uutta etsivät tilalle ja ovat tunteneet meidän koiruuden ihan pennusta asti mutta.. vielä en haluaisi moista päätöstä tehdä :( vaikka sitä toki näkisikin aina kun haluaisi, asustelevat 10km päässä.

Kolomonen: pitää todella käyttää toisellakin eläinlääkärillä ja pyytää ottamaan kaikki mahdolliset testit ultrasta lähtien. Yksi mikä on tullut mieleeni on koiran juoksuaika joka on nyt taas loppusuoralla mutta on sillä aina ilmeisen kivulias vuotaen kauan ja erittäin paljon. Tulee myös melko tiheästi, ei kaksi kertaa vuodessa riitä alkuunkaan. En tiedä auttaisiko leikkaus, pentuja ei kuitenkaan ole koskaan aikomusta teettää.

Mutta nyt laittamaan pirpanaa päikkäreille, semmoista kiukkuamista kuulostaa olevan!

H

Vierailija
34/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt suosittelisin ihan oikeasti koiranne eläinlääkäriin viemistä. Meillä koiralla todettiin just alkava kohtutulehdus ja oireina oli juoksun loppumisen jälkeen " paikkojen" nuoleskelu ja outokäytös ja kova juominen---> pissaaminen. Teidän koirallannehan voisi olla siellä kohdussa esim. jokin kysta tms. joka vaivaa aina juoksujen aikana ja tekee niistä kivuliaat. Meidän koiramme on tosin jo vanha, mutta silti viemme hänet nyt leikkaukseen jossa kohtu ja munasarjat poistetaan. Jos tuo vaiva mikä teidän koiralla nyt on todetaan johtuvan jostakin tällaisesta tulehduksesta tms. mahdollinen vakuutus korvaa tuon leikkauksen myös.

Nyt ei muuta kun heipsistä hei!

Vierailija
35/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelin ensin että tuo tiputtelu on vielä pitkittynyttä juoksua, mutta olikin siis tulehdus!

Vierailija
36/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna: Toivotaan todella, että löytyy joku järkevä ja hoidettavissa oleva syy oksentelulle ja oudolle käytökselle sekä että koira sitten palautuu normaaliksi eikä tarvitse alkaa kotia vaihtamaan. Onneksi teillä on kuitenkin jo tiedossa hyvä koti, jos niin ikävästi kävisi, että koira sellaisen tarvitsisi.

Sitä vaan tulin itse asiassa kyselemään, että ketkäs kaikki täältä ovat lähteneet synnärille? Frog2, Limonadi, Heinä76, Mairanne ja Hennakin ilmeisesti kohta puoliin lähdössä. Onkos muita?!?

Jolanda

Vierailija
37/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olikos se Pessikin jo lähtenyt, vaikka onkin ihan loppukuisia? Mites Henniina ja vauva0207, mikä tilanne?!?

Utelias Jolanda täällä edelleen

Vierailija
38/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kun sanoit! Koiralla oli ensimmäinen juoksu 1v 2kk iässä ja tuli tosi kipeäksi siitä, silloinkin jo ultrailtiin ja otettiin verikokeita kohtutulehduksen pelossa. Se voisi olla sitä, nyt sillä täytyy pitää housuja koko ajan + sellaista pömpeliä päässä ettei pääse nuolemaan kun oksentaa samantein. Otanpa heti yhteyttä eläinlääkäriin jos saisi ajan varattua piakkoin! Itse leikkauksesta oon kuullu että pitäis tehdä n. 2kk juoksun jälkeen ettei kohdussa ole mitään toimintaa..

Peukut pystyyn, jospa se tästä selviäisi vielä!

Ainiin, ja minä voisin selvitä sinne synnärille tositoimiin kans.. ;)

H 39+2 synnytystä alkavaksi odottaen..........

Vierailija
39/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minea: Paljon paljon onnea myös sinulle pienestä pojasta!!!!

Ja Karolillahan taisi olla sektioaika eilen klo:13:00 eli siellä on myöskin jo saatu vauva syliin ja toivottavasti kaikki on oikein hyvin! ISOT onnittelut sinne Saksaan!!!

Vierailija
40/40 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin Helmiina83:a, kun puhuin Henniinasta. Eli onko Helmiinalle jo lähtö tullut??