Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista elämä on fiksun puolison kanssa?

Vierailija
09.07.2024 |

Tässä kesälomaa viettäessä todella hämmentyneet fiilikset. Lähennyimme kumppanin kanssa ja molemmat pystyivät antamaan itsestään rennomman puolen kun työstressi ei kiristä hermoja. Sitten toisaalta sain taas ajateltavaa.

On rasittavaa jatkuvasti vahtia toisen tekemiä päätöksiä. Esim. Olen juuri ostanut ruokakaupasta tavaraa 90 eurolla sisältäen tuhdit eväät seuraavan päivän automatkalle. Niin hän pystyy tuosta vaan unohtamaan koko eväät ja valmis menemään Heseen syömään aiheuttaen hävikkiä eväiden suhteen. Itse jos toimisin työssäni tuolla asenteella, niin saisin potkut.

Liikuntaa hän ei ole harrastanut vuoteen ja nykyään selityskin on siinä ettei kykene siihen ollessaan niin huonossa kunnossa.

Ei varmaan tarvitse listata esimerkkejä enempää kun ymmärrätte kuinka joudun liikaa holhoamaan häntä. Hän on hyvä kuuntelija ja välittää minusta, mutta mitään oikeasti syvällisiä keskusteluja en tästä saa. Enkä myöskään mitään voittajantunnetta kun osaan opastaa hänelle fiksuja ratkaisuja. Valtaosahan niistä tilanteista sisältää joko riitelyä tai joudun myymään hänelle ratkaisun joka olisi fiksummalle ihmiselle itsestäänselvä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän olleeni tuollainen kuin ap exäni kanssa. Olimme yhdessä 16 vuotta. Vasta eron jälkeen huomasin, että kuinka typerä olin ollut. En antanut miehen tehdä päätöksiä, en isoja enkä pieniä. Vaan se oli mun mielipide = meidän mielipide. Onneksi olen oppinut itsestäsi paljon, enkä todellakaan ole enää samanlainen ihminen ajatusmaailmaltani nykyisen mieheni kanssa. 

Vierailija
42/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas tuo unohdan eväät -kohta outo. Kyllä jokainen normaali ihminen unohtelee välillä asioita. Ja olisiko teidän sitten pitänyt olla syömättä? Eri asia, että unohtiko tahallaan. Tuskin. 

Eväiden unohtaminen ei kyllä korreloi fiksuuden tai tyhmyyden kanssa mitenkään. 

Kyllä se korreloi voimakkaastikin sillä tuo ei ollut mikään yksittäinen unohdus. Hän on ihan arjessa valmis jatkuvasti tekemään hankintoja joissa voisi hetken pysähtyä miettimään oliko tämä jo hoidossa, että onko välttämätöntä edes hankkia.

Meillä tulee arjessa autolla ajoa paljon ja siinäkin saa ihan koko ajan muistuttaa asiointien ketjutuksen tärkeydestä. Että hoida samalla reissulla muitakin asioita jottei huomenna tarvitse taas ajaa 10 km per suunta. Ja joudun todella siis myymään nämä ajatukset.

Kapinointi on teinien juttu. Ei tasapainoinen aikuinen kapinoi enää. Kapinointia on persoonallisuushäiriöisillä. Täysin idiootti täytyy olla, jos polttelee bensarahoja taivaan tuuleen. Aikaa myös täytyy olla ylimäärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuulostat enemmänkin köyhältä kuin fiksulta. Ruokahävikki ja bensakulut? Hohhoijaa

Vierailija
44/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas tuo unohdan eväät -kohta outo. Kyllä jokainen normaali ihminen unohtelee välillä asioita. Ja olisiko teidän sitten pitänyt olla syömättä? Eri asia, että unohtiko tahallaan. Tuskin. 

Eväiden unohtaminen ei kyllä korreloi fiksuuden tai tyhmyyden kanssa mitenkään. 

Kyllä se korreloi voimakkaastikin sillä tuo ei ollut mikään yksittäinen unohdus. Hän on ihan arjessa valmis jatkuvasti tekemään hankintoja joissa voisi hetken pysähtyä miettimään oliko tämä jo hoidossa, että onko välttämätöntä edes hankkia.

Meillä tulee arjessa autolla ajoa paljon ja siinäkin saa ihan koko ajan muistuttaa asiointien ketjutuksen tärkeydestä. Että hoida samalla reissulla muitakin asioita jottei huomenna tarvitse taas ajaa 10 km per suunta. Ja joudun todella si

Höpöhöpö. Ihmiset nytkin matkustelevat kesälomareissujaan ja polttavat sitä bensaa ja dieseliä tuuliin. Vai pitäisikö esim. karavaanareiden lopettaa matkustelu, ettei vain sulle tule paha mieli autoilusta? 

Vierailija
45/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kuulostat enemmänkin köyhältä kuin fiksulta. Ruokahävikki ja bensakulut? Hohhoijaa

Sama tuli itselleni mieleen.

Vierailija
46/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fiksu mies. Toisinaan hän päättää tilata meille ruuat Woltista, vaikka jääkaappi olisi täynnä kokattavaa. Laitetaan sitten jotain pakastimeen, ettei tule hävikkiä. Olen itse suunnitelmallisempi mutta tykkään, kun ollaan välillä spontaaneja ja nautitaan nykyajan suomista elämän helpotuksista. Onneksi taloutemme ei kaadu tällaisiin päähänpistoihin. Kun tekee raskasta työtä, ei aina jaksa suorittaa. AP:lle suosittelisin relaamista, mikäli hän on tosissaan aloituksensa kanssa.

Vierailija
47/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen fiksu ja voin vakuuttaa, että elämä kanssani on vaikeaa.

Tiedän aina paremmin miten asiat kannattaa tehdä. Jos teet pienenkin virheen päättelyssä ja päädyt tunnepohjaiseen tai epäloogiseen ratkaisuun, puutun asiaan. En hyväksy tunteilua päätöksenteossa.

Joudut perustelemaan kaikki päätöksesi rationaalisesti ja hyväksyn ne ainoastaan jos perustelu on aukoton.

Olen lukenut kaiken ja olen kaikkien alojen asiantuntija, joten kanssani on hyvin rasittavaa lakkaamatta.

Hauskasti kuvattu autistista tunnekylmyyttä.

Vierailija
48/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap miehelläsi luottotiedot tallella ja muuten elämä hallinnassa? Jos on, niin nuo löysäämisneuvot voi olla ihan hyviä. Mutta jos on ongelmia, niin mieti tosissaan, kannattaako jatkaa. 

Jos ihmisellä lipsuu raha-asioissa eikä mikään pysy käsissä, se on yleensä merkki ongelmista vähän laajemminkin. Jos mies juo, heti pihalle ja vaihtoon!

Vierailija
49/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on fiksu puoliso ja olen itsekin fiksu. Meidän parisuhde toimii todella hyvin ja ratkaisevaa on se että meillä on hyvin samanlainen tapa toimia ja tehdä päätöksiä. Haluamme molemmat suunnitella asiat etukäteen, varautua erilaisiin tilanteisiin ja käytämme ensisijaisesti järkeä päätöksenteossa. Minulle olisi vaikeaa olla toisen kanssa yhdessä jos hän olisi todella spontaani, ei huolta huomisesta tyyppi tai menisi aina tuuliviirinä omien tunnetilojensa mukaan. Olisiko teidän ongelma ennemminkin tässä kuin kumppanin tyhmyydessä.

Niin ikävää kuin toisesta onkin antaa ikävää todistusta, niin aihe ei ole niin subjektiivinen kuin kanssakeskustelijat täällä raivoisasti yrittävät väittää. Annoin vain muutaman esimerkin elämästämme, mutta ne kuvastavat ihmisen järkevyyttä yllättävänkin paljon.

Puolisoni kun toimii työelämässä samalla tyylillä, niin voitte arvata että on ongelma sielläkin. Itse sain työstäni hiljattain erityisen tunnustuksen toimarilta. Eikä näillä muuten mitään väliä, mutta näillä kustannetaan meidän elämä ja myös kesäloman elämykset.

Vaan voitte itse kokeilla ajaa jatkuvasti työelämässä firman pakulla 10 km per suunta turhia reissuja. Pomo napisee niistä aikansa ja sitten voikin käyttää aikansa mollin sivuilla.

Vierailija
50/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on fiksu puoliso ja olen itsekin fiksu. Meidän parisuhde toimii todella hyvin ja ratkaisevaa on se että meillä on hyvin samanlainen tapa toimia ja tehdä päätöksiä. Haluamme molemmat suunnitella asiat etukäteen, varautua erilaisiin tilanteisiin ja käytämme ensisijaisesti järkeä päätöksenteossa. Minulle olisi vaikeaa olla toisen kanssa yhdessä jos hän olisi todella spontaani, ei huolta huomisesta tyyppi tai menisi aina tuuliviirinä omien tunnetilojensa mukaan. Olisiko teidän ongelma ennemminkin tässä kuin kumppanin tyhmyydessä.

Niin ikävää kuin toisesta onkin antaa ikävää todistusta, niin aihe ei ole niin subjektiivinen kuin kanssakeskustelijat täällä raivoisasti yrittävät väittää. Annoin vain muutaman esimerkin elämästämme, mutta ne kuvastavat ihmisen järkevyyttä yllättävänkin paljon.

Puolisoni kun toimii työelämässä samalla tyylillä, niin v

Sitten kun jotain konkreettista haittaa miehen asioiden hoidosta on, sitten se on ongelma. Nyt se ei ole. Tai et ainakaan anna sellaista kuvaa. Ja tuo, että väität miehesi olevan samanlainen töissä kuin kotona, on täysin käsittämätöntä mollaamista. Tämä kertoo jo sinusta paljon. Halveksit miestäsi ja ehkä jopa jotenkin sairaalla tavalla toivot, että miehesi todella saisi potkut (= eli olisit taas ollut oikeassa). 

Vierailija
51/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap saat tuosta suhteesta? Että voit kokea itsesi fiksummaksi? Että saat hoivata ja olla päsmärinä? 

Vierailija
52/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et pelkästään kuulosta vaan olet sydämensivistymätön ihminen. Elämme täysin normaalia arkea pk-seudulla, jossa yhteenlasketut noin 6000 bruttotulot taloudessa tarkoittaa jotain ihan muuta kuin yltäkylläisyyttä ja huoletonta elämää. Köyhyysrajalla ei eletä, mutta ei todellakaan anna mahdollisuutta laittaa huolettomasti visa vinkumaan. Sinulle ilmeisesti puolet väestöstä on jotain naurunalaista köyhää roskaa koska huomattava osa ihmisistä elää paljon niukemmin kuin me.

Vierailija
53/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et pelkästään kuulosta vaan olet sydämensivistymätön ihminen. Elämme täysin normaalia arkea pk-seudulla, jossa yhteenlasketut noin 6000 bruttotulot taloudessa tarkoittaa jotain ihan muuta kuin yltäkylläisyyttä ja huoletonta elämää. Köyhyysrajalla ei eletä, mutta ei todellakaan anna mahdollisuutta laittaa huolettomasti visa vinkumaan. Sinulle ilmeisesti puolet väestöstä on jotain naurunalaista köyhää roskaa koska huomattava osa ihmisistä elää paljon niukemmin kuin me.

Hesellä käynti, eikä muutaman sadan kilsan ns. ylimääräinen autoilu ei teidän budjettianne hetkauta pätkääkään. Ihan turha vääntää se siihen, että visaa vingutettaisiin huolettomasti. Sua vaan jurppii, että mies haluaa käyttää rahoja eri tavalla kuin sinä. Ja kuitenkin luultavasti itse ostelet vaatteita, koruja, meikkejä. Eli niitä tuotteisiin, joihin mies ei käytä niin paljoa rahaa. 

Vierailija
54/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap saat tuosta suhteesta? Että voit kokea itsesi fiksummaksi? Että saat hoivata ja olla päsmärinä? 

Jos luit koko ketjun, niin mainitsin jo etten saa mitään siitä että voi kokea itsensä fiksummaksi. Enkä holhoamisesta myöskään saa mitään kiksejä.

Yritin pohtia aihetta että saanko ylipäätään riittävästi. Vaan vaikeaa täällä sitä pohtia kun koko ketju täyttyy vihapostista.

Nyt siis joku jo vihjasi että toivoisin puolisolleni potkuja töistä. Kuinka sairas pitää ihmisen olla että panettelee tuolla tavalla. Mun pointtihan oli siinä kuinka on todella erottavaa jos ei voi kokea sekä itseään että puolisoaan hyväksi työntekijäksi. Täysin käsittämätöntä jos en sitä tosiasiaa saa tuoda esiin ja käydä täällä asiallista keskustelua.

Vierailija
55/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luit koko ketjun, niin mainitsin jo etten saa mitään siitä että voi kokea itsensä fiksummaksi. Enkä holhoamisesta myöskään saa mitään kiksejä.

Yritin pohtia aihetta että saanko ylipäätään riittävästi. Vaan vaikeaa täällä sitä pohtia kun koko ketju täyttyy vihapostista.

Nyt siis joku jo vihjasi että toivoisin puolisolleni potkuja töistä. Kuinka sairas pitää ihmisen olla että panettelee tuolla tavalla. Mun pointtihan oli siinä kuinka on todella erottavaa jos ei voi kokea sekä itseään että puolisoaan hyväksi työntekijäksi. Täysin käsittämätöntä jos en sitä tosiasiaa saa tuoda esiin ja käydä täällä asiallista keskustelua.

Et sinä miestäsi rakasta. Joten eroa. 

Vierailija
56/56 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 53 sinulla nyt kokonaisuuksien hahmottaminen on täysin hukassa. En minä ole tuohtunut mistään yksittäisestä Hesessä käymisestä tai parista automatkasta. Vaan se kokonaisuus missä hän voi tuhlata 20 prosenttia tuloistaan tavalla joka olisi helposti vältettävissä. Eikä hän saa mitään vastinetta tuolle rahalle. Ja hän oikeasti siirtyy minun lompakolle sitten kun omat on käytetty, niin kiinnostaa siksi myös minua.