Tätini on 83-vuotias ja ajaa autolla ja käy vielä sienessä ja marjassa!
koko suku käy vielä vanhuksena marjassa, 17 -lapsen uuslestadiolaisperhe oli ja kaikki oli hulluja marjastajia metsästäjiä kalastajia ja sienestäjiä ja työtä tehdään! itse ei jaksa edes mennäö etsimään marjoja, kaupan pakkasesta ostan
tv mies 53 v laiskimus
enkä tunnista edes sieniä
Kommentit (23)
Veljeni on 89, ajaa autoa ja omasta metsästään hakkaa keskuslämmityspuunsa.
Sukulaismies 93- vuotiaaksi kävi hillasoilla mutta sitten ajoi pienen risteyskolarin ja autoilu jäi.
Oon 78, ajan autoa, asun yksin ilman apuja mutta nuorihan minä vielä olenkin.
Yleensä pitkään elävät ovatkin hyvässä kunnossa ja aktiivisia, jolleivat ole kuolo korjaa pian pois.
itse olen 53 v ja käyn korkeintaan ruokajonossa hakemassa ruoat 300 m päässä muuten ei jaksa metsään
harmi kun ei ole tänänä ruokajono niin ei tule liikuntaa
Olen vahavasti sitä mieltä, että jokaiselta yli 75v pitäisi ottaa kortti pois. Reaktiokyky sama kun 1,5 promillen kännissä. Ei ihme, että tulee "pikku risteyskolari".
Vanhanakin voi olla aktiivinen, jos ei ole sairauksia, jotka rajoittavat tolmintaa.
Miten voit olla tv mies jos olet lestadiolainen? Eikös se ole kiellettyä?
Pisteet tädillesi 👍
Itse olen tuon ikäisenä varmasti jo haudassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vahavasti sitä mieltä, että jokaiselta yli 75v pitäisi ottaa kortti pois. Reaktiokyky sama kun 1,5 promillen kännissä. Ei ihme, että tulee "pikku risteyskolari".
75 ja 93 ovat aika eri asiat.
Lehdet uutisoivat jatkuvasti parikymppisten kolareista ja tieltä suistumisesta puihin.
Lol, laiska lestadiolainen tv mies.
En jaksa ymmärtää marjastamisen ja sienestämisen himokasta hehkutusta. Ei metsässä rymyämisessä ole mitään ihannoitavaa, eivätkä ne marjat ja sienet ketään pelasta.
Meidän suvussamme se loppui kun tätini kuoli 62-vuotiaana sienimetsässä astmakohtaukseen.
Minunkin isäni marjasti, sienesti, keräsi käpyjä reilu 60-vuotiaaksi asti. Valitettavasti terveys alkoi reistailla ja lääkäri oli kieltänyt raskaat kantamiset jo kymmenen vuotta sitten. Isä ei kuunnellut lääkäriä ja nyt ollaan sitten todella huonossa kunnossa kaikesta metsässä samoamisesta huolimatta. Nämä ovat yksilökohtaisia juttuja kaikenkaikkiaan.
enoni oli kova työmies, kävi tehtaalla töissä ja pyörällä töihin säästääkseen rahaa, kesät sen päälle marjasti sienesti ja metsästi ja salametsästi ja jakoi vielä ilmaislehtiä lisäduuniksi
ihan työkone, kuoli sitten alle 60 vuotiaana sydänkohtaukseen ajaessaan pyörällä töihin
tv ap samasta 17 lapsen perheestä hännin
Minun naapurini, 86 vuotias nainen asuu yksin, ajaa autoa, on hyvin aktiivinen järjestöihminen ja kirjoittaa parhaillaan historiikkia entisestä työpaikastaan missä toimi valmistumisestaan saakka fysioterapeuttina.
Pihatyöt teettää kyllä vieraalla, ja minun tyttäreni on käynyt mm. pesemässä ikkunoita maksua vastaan.
Erittäin mukava ihminen, hyvä ja kiva naapuri. Veljensä on yli 90, on pitkäikäistä sukua.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti samaan aikaan täällä vanhemmat valittavat, ettei isovanhemmat hoida lastenlapsiaan, eivätkä ota yökylään tai loman ajaksi. Puolustuskyvyttömät lapset, jopa taaperoikäiset ollaan valmiita antamaan isovanhempien hoitoon, jopa tunneiksi ja viikonlopuksi ja samaan aikaan vaaditaan, että heiltä ottamaan auton ajo-oikeus pois ja viitataan terv.tilaan. Kovin on ristiriitaista.
Naapuri, 91v, meinasi ajaa ylitseni kun ei enää pysty reagoimaan ympäristöön. Mitään hyvää ei ole siinä että hyvin iäkkäät ajelevat ihmisten ilmoilla. Pysyisivät marjametsällä, kykeneväinen vanhus pystyy polkemaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
ja nykynuoret ei tiedä edes mikä on mustikka
Mutta eikö silloin vanhempien ja muiden aikuisten tulisi katsoa peiliin, sillä kaikki osaaminen tai taidot lapsi oppii vain opettamalla ja se on meidän aikuisten tehtävä.
Ainakin meillä vanhemmat ja isovanhemmat opettivat meille lapsille kasvien tuntemusta ja ne opetettiin kotona.
Niin tekee myös samanikäinen isäni. Tosin hän ei ole lestadiolainen.
Hän käy myös poimimassa omenoita ja marjoja niitä lahjoittavien pihoissa, jotka ilmoittavat, että saa käydä poimimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti samaan aikaan täällä vanhemmat valittavat, ettei isovanhemmat hoida lastenlapsiaan, eivätkä ota yökylään tai loman ajaksi. Puolustuskyvyttömät lapset, jopa taaperoikäiset ollaan valmiita antamaan isovanhempien hoitoon, jopa tunneiksi ja viikonlopuksi ja samaan aikaan vaaditaan, että heiltä ottamaan auton ajo-oikeus pois ja viitataan terv.tilaan. Kovin on ristiriitaista.
Harvemmin kai +75-vuotiailla on noin pieniä lapsenlapsia. Joku 10-vuotias tai teini pärjää ihan mainiosti hauraammankin vanhuksen seurassa
ja nykynuoret ei tiedä edes mikä on mustikka