60% työaika
Olen tällä hetkellä kotona 1v 3kk vanhan kanssa (kotihoidon tuki). En halunnut enää palata vanhaan työhöni takaisin ja siitä syystä olen aloittanut työnhaun. Kävin haastattelussa ja minut valitttiin uuteen tehtävään.
Neuvottelin uuden työnantajan kanssa mahdollisuudesta, että tekisin maaliskuun loppuun saakka 60%. Työnantajalle tämä olisi ok. Kuitenkin tänään työnantaja soitti, että 60% ei onnistu, koska työsuhdetta pitäisi olla takana vähintään 6kk.Lupasi kuitenkin vielä tarkistaa/neuvotella asiasta oman esimiehensä kanssa.
Voiko 60% työaika tosiaan kaatua tuohon, että 6kk ei ole takana?
Kommentit (16)
Missä lapsen isä? Onko pitänyt jo kaikki isyysvapaansa?
En minä nyt ymmärrä mikä juttu se on että ensin pitää olla ollut joku tietty aika, ja miksi juuri 6kk... ei mitään järkeä. Jos peruste olisi se, että 100% työpanos tarvitaan, ja sellaista on haettu, mutta tuollainen kummallinen aikajuttu on todella outoa.
Työnantaja soitti, mutta hän ei olekaan työnantaja vaan hänellä on esimies jolta pitää kysyä?
Oikeus osittaiseen hoitovapaaseen on tosiaan sen 6 kk työsuhteen jälkeen, ja tällöin työnantaja ei voi sitä evätä kuin melko raskain perustein.
Totta kai se työn aloittaminen 60% työajalla on mahdollista, mutta vain JOS se työnantajalle sopii. Ja nyt ei ilmeisesti sovi vaan tarvitsevat kokoaikaisen työntekijän.
Ehkä saat sitten vastauksen, kun on neuvotellut esimiehensä kanssa? Monesti liitoilla on näin, että täytyy olla tietyn ajan liiton jäsen, niin saa päivärahaa...
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja soitti, mutta hän ei olekaan työnantaja vaan hänellä on esimies jolta pitää kysyä?
Näin se menee nykyaikana, eikä se esimieskään ole esimies kun silläkin on esimies ja sen takana on kokoustava väki joka joutuu palaveeraamaan asioista ja tietysti vähintään yksi tai useampi esimies. Olemme esimiesten luvattu maa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on esimiehellä (joka hoitaa rekryt) esimies ja silläkin on vielä esimies ennen johtajaa.
Vierailija kirjoitti:
En minä nyt ymmärrä mikä juttu se on että ensin pitää olla ollut joku tietty aika, ja miksi juuri 6kk... ei mitään järkeä. Jos peruste olisi se, että 100% työpanos tarvitaan, ja sellaista on haettu, mutta tuollainen kummallinen aikajuttu on todella outoa.
https://tyosuojelu.fi/tyosuhde/muut-vapaat-tyosta/perhevapaat/osittaine…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee nykyaikana, eikä se esimieskään ole esimies kun silläkin on esimies ja sen takana on kokoustava väki joka joutuu palaveeraamaan asioista ja tietysti vähintään yksi tai useampi esimies. Olemme esimiesten luvattu maa.
Näin! Sitten säästetään lomauttamalla ja irtisanomalla näitä tavan duunareita... Esimiehiä esimiehen perään saa olla vaikka kuinka paljon huikealla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Usein rekrytoiva esimies on joku tiiminjohtaja / osastopäällikkö tms., jolla on myös omakin esimies. Harvoin suoraan toimitusjohtaja tekee rekryjä muuten kuin pikkufirmoissa.
Meillä esimies lupasi minulle kesäloman heinäkuulle (olen ollut ko. työpaikassa 2 vuotta eli ihan normiloma), mutta HR ilmoitti, että minun on oltava puhelimitse tavoitettavissa, koska lomailen kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä esimies lupasi minulle kesäloman heinäkuulle (olen ollut ko. työpaikassa 2 vuotta eli ihan normiloma), mutta HR ilmoitti, että minun on oltava puhelimitse tavoitettavissa, koska lomailen kotimaassa.
Kai sanoit, että sitten saat päivystyslisää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään pakkoa olla tavoitettavissa vaikka olisit kotona, joka sijaitsee työpaikan naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki sanoin, mutta HR puolusti kantaansa sillä, että meillä ei alalla ole TESsiä ja lisäksi tiettyyn tehtävänkuvaan kuuluu se, että asiakkaiden niin vaatiessa ollaan käytettävissä. Muistutin, että työsopimuksessani ei ole määritelty asiaa näin eikä palkkani ole sellainen, että siinä olisi huomioitu lomattomuus. HR totesi, että sitten lienee aika vaihtaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki sanoin, mutta HR puolusti kantaansa sillä, että meillä ei alalla ole TESsiä ja lisäksi tiettyyn tehtävänkuvaan kuuluu se, että asiakkaiden niin vaatiessa ollaan käytettävissä. Muistutin, että työsopimuksessani ei ole määritelty asiaa näin eikä palkkani ole sellainen, että siinä olisi huomioitu lomattomuus. HR totesi, että sitten lienee aika vaihtaa työpaikkaa.
HR:lle voisi muistuttaa vuosilomalaista, jota on noudatettava myös tessittömillä aloilla.
Tottakai voi kaatua tuohon. Ovat hakeneet 100% työntekijää, ja et aio sitä tehdä.