Loma loppuu. Ahdistaa.
Huomenna töihin. Onko muita, ketkä haluaisivat jatkaa lomaa?
Kommentit (65)
Ei ole lomaa ja huomenna ahdistaa mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin ahdistaa ja suorastaan vituttaa. Loman lopussa alkaa aina ajattelemaan että voi kun ei tarvitsisi käydä töissä. Mulla on elämäni aikana ollut yksi työpaikka johon oli kiva mennä kun loma loppui. Ja niille jotka sanoo että vaihda työpaikkaa: Olen vaihtanut useamman kerran eikä se läheskään aina vaihtamalla parane.
Joo, toki käy mielessä että ollapa taloudellisesti riippumaton ja tehdä mitä lystää. Jatkaa kesälomaa Bahamalla jos huvittaa. Sitten sitä herää todellisuuteen, hyppää sen ruosteesta kitisevän pyörän selkään ja polkee tunnollisesti ansaitsemaan elantonsa, toki ärkiskan kautta mistä ostaa eurojackpot-arvonnan ens kerraksi.
Loma loppuu täälläkin mutta ei ahdista. En jaksa ahdistua asioista kun ei ole vaihtoehtoa sille töihinmenolle.
Syksyllä tulee parin viikon lomautus (hyvinvointialue), joten saapi silloin jatkaa lomaa. En tiedä kyllä nukunko ensi yönä. Taatusti menen vasta yhdeksältä toimistolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan työ työnä ja vapaa-aika, yksityiselämä sekä loma erikseen. Kun erottaa nuo niin ei ahdista.
Ja kun työasioista otetaan yhteyttä vapaallakin ja työntekijän yksityisasioihin puututaan, ei tuo päde enää.
Kyllä tommonen olisi kamalaa. Ikään kuin aina saatavilla töissä.
Ei siinä auta kuin ajatella, että työ on sentään vain tietyn tuntimäärän kestävää elämässä. Loppuaika jokaisesta vuorokaudesta ja vapaapäivät on omaa aikaa, joka kannattaa käyttää hyvin muulloinkin kuin loma-aikana. Ei työstä päästyään kannata uhrata vielä iltaansakin esim. työtään miettimällä, kuten tuskailemalla jo seuraavaa työpäivää, vaan tehdä jotain itseä kiinnostavaa, joka irrottaa huomisen työpäivän miettimisestä.
Viikko vielä lomaa ja ahdistaa nyt jo. Vituttaa nää ilmatkin, loma menee hukkaan.
Ei ahdista palata töihin, mutta mielelläni olisin jatkanut vielä lomailua. Onneksi on vielä yksi viikko kesälomaa loppukesästä pidettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan työ työnä ja vapaa-aika, yksityiselämä sekä loma erikseen. Kun erottaa nuo niin ei ahdista.
Ja kun työasioista otetaan yhteyttä vapaallakin ja työntekijän yksityisasioihin puututaan, ei tuo päde enää.
Kyllä tommonen olisi kamalaa. Ikään kuin aina saatavilla töissä.
Itse olen alalla, jossa moni luulee, että työntekijän kuuluu olla aina tavoitettavissa tai halukas muuttamaan työvuoroaan työnantajan pillin mukaan.
Itsekin yritän sitkeästi ajatella, että työ on vain työtä, mutta ei se onnistu. Kyllä siitä pitäisi jotain muitakin hyviä fiiliksiä saada kuin se korvaus menettetystä ajasta tilipäivänä. Sen ve kuitenkin melkoisen siivun elämästä. Työpaikan vaihto ei auttanut, ei kolmaskaan...
Sitten tähän päälle ankea kotielämä. Miestä ei jaksa kiinnostaa mikään. Ei enää tehdä mitään tai käydä missään. Yksin menen sen minkä menen. Nytkin aamupäivällä etsin lähiseutujen tapahtumia, missä lähteä käymään, niin ei yhtään mitään! Heinäkuinen sunnuntai ja mitään ei tapahdu!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin ahdistaa ja suorastaan vituttaa. Loman lopussa alkaa aina ajattelemaan että voi kun ei tarvitsisi käydä töissä. Mulla on elämäni aikana ollut yksi työpaikka johon oli kiva mennä kun loma loppui. Ja niille jotka sanoo että vaihda työpaikkaa: Olen vaihtanut useamman kerran eikä se läheskään aina vaihtamalla parane.
Ei ehkä paranekaan mutta aina voi yrittää ja toivoa.
Mulla suurin osa lomasta pitämättä, ensi viikolla alkaa taas!
Mitäs piditte kaikki lomanne jo.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin yritän sitkeästi ajatella, että työ on vain työtä, mutta ei se onnistu. Kyllä siitä pitäisi jotain muitakin hyviä fiiliksiä saada kuin se korvaus menettetystä ajasta tilipäivänä. Sen ve kuitenkin melkoisen siivun elämästä. Työpaikan vaihto ei auttanut, ei kolmaskaan...
Sitten tähän päälle ankea kotielämä. Miestä ei jaksa kiinnostaa mikään. Ei enää tehdä mitään tai käydä missään. Yksin menen sen minkä menen. Nytkin aamupäivällä etsin lähiseutujen tapahtumia, missä lähteä käymään, niin ei yhtään mitään! Heinäkuinen sunnuntai ja mitään ei tapahdu!
Sen ve = se vie
Loma loppuu huomenna. Palaan ihan mielelläni töihin, olen kaivannut tekemistä.
Jos vaikka klo 14-16 pääsee kotiin, niin koko loppupäivä on sen jälkeen vapaata. Suunnilleen sama aika kuin meni töissä.
Näin kesäaikaan kannattaa mennä vaikka jätskille tai muualle suoraan töistä, tai tehdä jotain muuta, mikä virkistää oloa ja mieltä. Eli aloittaa se vapaa-aika heti ja täysillä, kun työpaikan ovesta kävelee ulos. Tai näin ainakin toimii ihminen, jolle työ tarkoittaa vain rahan saamista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla suurin osa lomasta pitämättä, ensi viikolla alkaa taas!
Mitäs piditte kaikki lomanne jo.
Kyllähän se loma aina jossain kohtaa loppuu, sinultakin.
En ole vielä lomaillut. Loppukesästä pari viikkoa. Ei ahdista ollenkaan niin paljon kun loma lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Mene sitten edes kävelylle. Tai kaupungille tai torille. Seurakunnissakin on sunnuntaina ohjelmaa. Vapaissa suunnissa on yleensä menevämpää hengellistä musiikkia kuin kirkossa.
Aika moni saa työstään vain sen korvauksen, eikä mitään muuta, joten kyllä se itsestä paljon riippuu, menettääkö hermonsa sen ankean työnsä takia vielä vapaallakin.