Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitus: Temun kengissä oli nikkeliä!

Vierailija
07.07.2024 |

Tuttu oli jo jonkin aikaa käyttänyt Temusta tilattuja sandaaleja kun jalkojen iho lehahti täyteen allergista ihottumaa. 

Testi paljasti: sandaalien koristeniitit sisälsi nikkeliä.

EU:ssa nikkeli on ollut jo iät ja ajat kielletty tuotteissa jotka koskettaa ihoa. Kiinassa ei. 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi paljasti: sandaalien koristeniitit sisälsi nikkeliä.

EU:ssa nikkeli on ollut jo iät ja ajat kielletty tuotteissa jotka koskettaa ihoa. Kiinassa ei. 

Minä olen lähinnä hämmästynyt siitä että Temun tuotteista löytyy metalleja joiden isotoopit ovat stabiileja ja sijoittuvat jaksollisessa järjestelmässä Plutoniumin alapuolelle. Kai se nikkeli oli edes päällystetty kuusiarvoisella kromilla?

Vierailija
42/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole montaa vuotta aikaa siitä kun Suomessa myytävistä koruista oli valtaosassa nikkeliä. Se on erinomainen metalli korujen valmistamiseen.

Harmi vaan kun osa ihmisistä on sille allergisia. Jos ei ole nikkeliallergiaa niin se on täysin harmiton metalli.

Käyttämällä sen allergian saa selville, onko sitä vai ei ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, erään Suomessakin tuotteita myyvän ketjun kysymyksissä ja vastauksissa on seuraava vastaus: Kaikki Xx:ssä myyvät korut noudattavat EU:n lakeja ja sääntöjä siitä, miten paljon nikkeliä koru saa vapauttaa. Enintään 0,5 % ug mikrogrammaa nikkeliä/cm2/viikko. Aina kun ostaa jotain on oltava ns tiedostava kuluttaja, ostaa vain tuotteita mistä voi olla täysin.varma. Jos on allergiaa ja selostuksesta ei käy selville mitä tuote sisältää, ei osta tai varsinkaan käytä, tämä koskee kauppoja joka puolella maailmaa. Nää aloitukset ei oikein vakuuta.

Vierailija
44/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun ihan työkseni tilaamaan alihankintaa Kiinasta ja yksi toivottomimmista asioista ovat komponentit ja materiaalit joita alihankkijat tilaavat paikallisilta yrityksiltä

Meidän alihankkijamme tietävät joutuvansa maksamaan itsensä kipeäksi jos toimittavat meille tuotteita jotka eivät läpäise EU-määräyksiä ja niillä on ainakin jotain kykyä siirtää vastuuta omille alihankkijoilleen jotka eivät uskalla myydä tästä syystä ihan mitä tahansa. Vähintäänkin ne tietävät ainakin mitä kanavaa tai firmaa pitää ihan ehdottomasti välttää. 

Siitä huolimatta Suomeen saakka tulee melkein joka erässä jotain sellaista että tukka nousee pystyyn kun ajattelee että jossain päin maailmaa on edes laillista valmistaa tuollaista.

Temu on sinisilmäiselle suomalaiselle suora kanavat juuri niihin kiinalaisiin pajoihin joihin nämä paikalliset alihankkijamme eivät suostuisi koskemaan pitkällä kepilläkään.

Vierailija
45/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä joudun ihan työkseni tilaamaan alihankintaa Kiinasta ja yksi toivottomimmista asioista ovat komponentit ja materiaalit joita alihankkijat tilaavat paikallisilta yrityksiltä

Meidän alihankkijamme tietävät joutuvansa maksamaan itsensä kipeäksi jos toimittavat meille tuotteita jotka eivät läpäise EU-määräyksiä ja niillä on ainakin jotain kykyä siirtää vastuuta omille alihankkijoilleen jotka eivät uskalla myydä tästä syystä ihan mitä tahansa. Vähintäänkin ne tietävät ainakin mitä kanavaa tai firmaa pitää ihan ehdottomasti välttää. 

Siitä huolimatta Suomeen saakka tulee melkein joka erässä jotain sellaista että tukka nousee pystyyn kun ajattelee että jossain päin maailmaa on edes laillista valmistaa tuollaista.

Temu on sinisilmäiselle suomalaiselle suora kanavat juuri niihin kiinalaisiin pajoihin joihin nämä paikalliset alihankkijamme eivät suostuisi koskemaan pitkällä kepilläkään.

Tämä juuri. Ihan ihmeellistä väninää tässäkin ketjussa. Ja ihan kuin ei ollenkaan ymmärretäisi mitä "pitoisuus" tarkoittaa. 

Vierailija
46/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Ei siitä kauaa ole kun Suomestakin sai esim. koruja jotka sisälsivät nikkeliä. Kukaan ei kuollut eikä ihmiset panikoineet tai lehdistö paisutellut asiaa. Joten evvk.

Vierailija
47/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi tarkastella tarkemmin mikä tuote on aina kyseessä. Koska tuotteita on varmasti tuhansia ja satoja. Suomessa on myös työttömille halpapajoja, miten ne ovat parempia kuin Aasian pajat. 

Vierailija
48/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Ei siitä kauaa ole kun Suomestakin sai esim. koruja jotka sisälsivät nikkeliä. Kukaan ei kuollut eikä ihmiset panikoineet tai lehdistö paisutellut asiaa. Joten evvk.

No heehee. Miksi sitten nikkelikorut kiellettiin EU:ssa jos ei kenellekään ollut haittaa? Suomessa naisista jopa 20 % on nikkelille allergisia. Minulla se on ainoa todettu allergia. Esim. millekään ruoka-aineille, eläimille, siitepölylle en ole allerginen mutta tuolle kyllä. 

Vierailija
49/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan ruostumattomasta teräksestä tehdyissä koruissa ei ole nikkeliä. Tyhjänpäiväinen provo.

Siinä sitä nikkeliä vasta onkin. Aineesta tehty rannekello teki mulla hirvittävät ruvet. Sulle on nyt uskoteltu puuta heinää.

T nikkeliallergikko

Vierailija
50/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös koruissa ja aurinkolasien sangoissa on ollut nikkeliä. 

Suomessa virallisten optikkoliikkeiden sangoissa on allergisoivia ainesosia (metalleja) vaikkei olisi nikkeliä. Iho ruvella.

Hanki hopeiset kehykset !

Voi kulta pieni, siinäkin on nikkeliä. Hopeaa ei yksinkertaisesti pysty muokkaamaan ilman muuta metallia. Mulla on tuostakin katkeria kokemuksia.

T Nikkeliallergikko

Vierailija
51/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt pitäisi tarkastella tarkemmin mikä tuote on aina kyseessä. Koska tuotteita on varmasti tuhansia ja satoja. Suomessa on myös työttömille halpapajoja, miten ne ovat parempia kuin Aasian pajat. "

Kerron sinulle ihan yksinkertaisen faktan: jos suoraan Kiinasta Temun kautta tilattu tuote on vielä Suomeen lentorahtina toimitettunakin naurettavan halpa verrattuna halvimpaan kiinanpashaan jota suomalaisesta halpakaupasta löydät, niin sen myyminen jopa Kiinassa paikallisilla markkinoillakin olisi kriminalisoitu useammastakin syystä.

Vierailija
52/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt pitäisi tarkastella tarkemmin mikä tuote on aina kyseessä. Koska tuotteita on varmasti tuhansia ja satoja. Suomessa on myös työttömille halpapajoja, miten ne ovat parempia kuin Aasian pajat. "

Kerron sinulle ihan yksinkertaisen faktan: jos suoraan Kiinasta Temun kautta tilattu tuote on vielä Suomeen lentorahtina toimitettunakin naurettavan halpa verrattuna halvimpaan kiinanpashaan jota suomalaisesta halpakaupasta löydät, niin sen myyminen jopa Kiinassa paikallisilla markkinoillakin olisi kriminalisoitu useammastakin syystä.

Älä mulle kerro tai ala korostamaan, ei mua kiinnosta. Kerro palstaihmisille mitä haluat. Temussa on moneen hintaan tuotteita. Riippuu mistä tuotteesta puhutaan tarkalleen. Pientä krääsää saa "halvalla", mutta kyllä joku muu siellä maksaa vähän enemmän. Ja yrityksissä on sitä samaa kamaa täällä.

Vierailija
53/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heehee. Miksi sitten nikkelikorut kiellettiin EU:ssa jos ei kenellekään ollut haittaa? Suomessa naisista jopa 20 % on nikkelille allergisia. Minulla se on ainoa todettu allergia. Esim. millekään ruoka-aineille, eläimille, siitepölylle en ole allerginen mutta tuolle kyllä. 

Aika moni on allerginen vaikkapa kalalle. Kielletäänkö siis kalatkin? Jos olet allerginen nikkelille, älä käytä sitä. Ei mun veljenikään käytä sitrushedelmiä, koska on niille allerginen. Loogista, eikö?

Vierailija
54/66 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on allerginen vaikkapa kalalle. Kielletäänkö siis kalatkin? Jos olet allerginen nikkelille, älä käytä sitä. Ei mun veljenikään käytä sitrushedelmiä, koska on niille allerginen. Loogista, eikö?

Nyt et kyllä ole ymmärtänyt asiasta yhtään mitään. 

Vierailija
55/66 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, nikkeliä, ftalaattia, lyijyä. Osta koko cocktail! 

Vierailija
56/66 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli uutisissa Temussa myydään myrkkyjä sisältäviä kenkiä.

Älkää ostako! 

Jos ette välitä luonnosta tai Kiinan työoloista niin miettikää edes omaa terveyttänne!

Vierailija
57/66 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin uusia Temu-uutisia, miten sandaaleista oli löytynyt myrkkyjä yli sallitun jopa yli 200 %. Uutisessa kerrottiin, että vaarallisia myrkkyjä löytynyt. Ok. 

Vierailija
58/66 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako! Pian niitä pyörii kierrätyskeskuksissa ja kirpputoreilla. Kenen vastuu?

Vierailija
59/66 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on yksinkertainen, on yksinkertainen. 

Mistä helkutista sen kaupassa tietäisi missä on nikkeliä ja missä ei? Apteekin testilläkö käyt läpi jokaisen korun, kengän, kellon, laukun, metalliset napit, vetoketjut, aurinkolasit, silmälasit ym? Toisekseen nikkelin aiheuttama ihottuma voi jäädä moneksi kuukaudeksi vaikka altistus loppuu, ruoka-aineallergia ei sellaista tee. 

Vierailija
60/66 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Temua haukkuvat taitavat olla joitain yrittäjiä joiden myynti on Temun vuoksi laskenut. Voivoivoi...Nyyh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan