Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut aikuisetkin pelaa pleikkarilla

Vierailija
07.07.2024 |

Eikö tämä ole hieman lapsellista??

Kolmekymppiset tai jopa neli tai viiskymppiset miehet omistaa pleikkarin. 

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut aikuisetkin(?) kyselevät tyhmiä?

Vierailija
62/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiiliksetn ja viiteen takia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Pleikkari on ollut olemassa 30 vuotta ja sitä ennen kaikki 8 pittiset ja muut pelit. Niitä on monella kulkenut mukana sen noin 40 vuotta niin nekin pelaajat alkaa olemaan 50 ja yli. Jos on tykännyt pelata nii varmaan tykkää siitä vieläkin.

Kun on aikuinen niin ei tarvi muilta kysyä onko se ok vai ei, voi pelata jos haluaa. 

Vierailija
64/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38-vuotias korkeakoulutettu nainen ja pelaan lähes päivittäin. Kotoa löytyy molempien omat pc:t ja playstation. Mitä kummaa siinä on?

Vierailija
65/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mielestäni kyse stereotyyppisistä ja luutuneista käsityksistä siitä, miten tietyn ikäisten ihmisten oletetaan käyttäytyvän. Nuo käsitykset ovat perustavanlaatuisesti vanhentuneita.

Se, että videopelien pelaaminen olisi lasten juttu, on vanhentunut käsitys, joka juontaa juurensa siihen, että kun ne n. 35-40 v. tulivat markkinoille, asia oli näin.  

Asiaa voisi verrata siihen, että ajateltaisiin nykypäivän 70-80 v. eläkeläisten kuuntelevan humppaa ja kulkevan villahameessa huivi leuan alle sidottuna. Oma, 1910-luvulla syntynyt mummoni oli tällainen vanhoilla päivillään. Mutta omat seitsemänkymppiset vanhempani kuuntelevat Rollareita ja pukeutuvat farkkuihin. 

Vierailija
66/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 45v nainen ja omistan pleikkarin. Ei vaikuta ap:n tai muiden kitisijöiden elämään mun tekemiset. 

Aivan, ehkä ap on vielä niin nuori ja luulee ettei vanhemmilla ihmisillä ollut mitään lapsena.

Vierailija
67/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole enää vuosikausiin pelannut pleikkaa, enkä edes tietokoneella.

Vierailija
68/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipäs ei pelaisi, ihan tavallinen ja yhtä turha ajanviete kuin kaikki muutkin harrastukset. Toki vapaa-ajalla voi kehittää itseään ja olla kultturelli, muttei sitä kukaan jaksa koko aikaa, ihan hyvin ehtii käydä museossa ja sen jälkeen pelata pleikkaa.

Vierailija
69/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR-laseilla voi pelata vaikka mitä ja harrastaa.

Vierailija
70/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksipäs ei pelaisi, ihan tavallinen ja yhtä turha ajanviete kuin kaikki muutkin harrastukset. Toki vapaa-ajalla voi kehittää itseään ja olla kultturelli, muttei sitä kukaan jaksa koko aikaa, ihan hyvin ehtii käydä museossa ja sen jälkeen pelata pleikkaa.

Lisäksi pelaaminen on ihan yhtä kultturellia ja kehittävää kuin museossa vierailu. Pelit ovat olleet osa ihmisen kulttuuria niin kauan kuin kulttuuria on ollut olemassa. Niitä on näytillä myös museoissa.

Vierailija
71/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kivaa! 

Vierailija
72/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 51-v, joka on harrastanut pelaamista 80-luvulta lähtien. Tuskin loppuu ikinä. 86-v äitini kyseli vielä hoitokodistakin käsin, että löytyisikö hänelle jotain kivaa peliä :D

Vierailija
73/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on hauskaa.

Vierailija
74/74 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat vuosikymmenet pelanneet, harrastus ja pelaamisen himo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan