Mummot! Nyt sitä mansikkaa pakastamaan niin kuin olis jo!
Polka on loppumassa toreilta ja HINNAT NOUSOO!!!!
Kommentit (33)
- sulata pakastin
- siivoa kamari
- pese lattiat
- leivo piirakat
- osta ja perkaa mansikat
- laita purnukoihin ja pakasta
Täään sunnuntaiaamun työt
Ritva75
Sielhää se äitee pakastaa koko ajan kotopuales.
Onhan se heinäkuun alun tärkein tehtävä.
Ei mahdu. Ostan kaupan pakkasesta pitkin vuotta kaikenlaisia marjoja. Lakkoja pakastan ja niitä ostan , niille olen varannut 10- 15 kg pakastintilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu. Ostan kaupan pakkasesta pitkin vuotta kaikenlaisia marjoja. Lakkoja pakastan ja niitä ostan , niille olen varannut 10- 15 kg pakastintilaa.
Hirveitä kivimarjoja, happamia ja männöö teksteineen alle!
Ei voisi vähempää kiinnostaa. En ole kyllä mummokaan.
Pakasta itse mansikkasi, minä pärjään loistavasti ilman.
En tykkää pakastetuista marjoista. Niistä tulee lötköjä ja happamia sulatuksen jälkeen. Joten en osta.
Viime talvena sai 8-10€/kg kotimaisia pakastemansikoita kaupasta ja olin itse maksanut pakastamistani 7€/kg miinus perkuujätteet, pussit, aika ja vaiva. Ei kannattavaa.
Yhden kerran ostin ison laatikon mansikoita. En osta enää. Ne ei meinannut mennä kaupaksi sieltä pakkasesta. Yksin kun joutuu syömään mitä niistä tekee,niin vähempi riittää.
Nääääh...ei jaksa, ei huvita. Viime vuonna sain pihani puskista muutaman litran ne riittivät talven tarpeisiin. Nyt en taida saada edes litran vertaa. Ahomansikoita laitoin myös viime vuonna, nyt käytän ne suoraan joihinkin herkkuihin kuten rahkaan tai kiisseliin. Ahomansikkajuoma on hyvää teen korviketta. Siihen ei lisätä sokeria, on hyvän makuista ilman.
Eilen olin liikkeellä ja mielessä kävi että jos yrittäisin matkan varrelta löytää mansikkapaikan mistä saisin viiden litran satsin. No ei, olin niin väsynyt että nopeasti vain kaupasta jäätelöä ja kissanruokaa ja sitten kotiin lepäämään loppupäiväksi.
Heinäkuu on niin rasittava kun kaikki kaatuu päälle. En kyllä ala. T. vanha ja väsynyt (vai sittenkin vain laiska)
Pakastettu jo. Ja keitetty hilloa. Likööriä varten voisin vielä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Viime talvena sai 8-10€/kg kotimaisia pakastemansikoita kaupasta ja olin itse maksanut pakastamistani 7€/kg miinus perkuujätteet, pussit, aika ja vaiva. Ei kannattavaa.
Tätähän mummot ei koskaan ajattele. Sama pätee puolukoihin pakastettuna 3,90 e kg. Kuka alkaa kykkiä selkänsä pilalle punkkisessa mettässä siihen hintaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän mummot ei koskaan ajattele. Sama pätee puolukoihin pakastettuna 3,90 e kg. Kuka alkaa kykkiä selkänsä pilalle punkkisessa mettässä siihen hintaan?
Sepä se, itse en kerää enää kuin mustikoita. Niissä minusta on ihan oleellinen ero laadussa, itsekerätyt paljon mehevämpiä kuin kaupasta ostetut.
👵🏻: HERRAJJESTAS MANSIKAT OL UNOHTUNUNNA!