Hevonen puri palan pois Hannan korvasta Orimattilan kotielÀinpuistossa
Kommentit (35)
VÀhÀllÀ pÀÀsi, onneksi. Joskus on purreet nenÀn tai pÀÀnahkaa, tai puolet naamasta tai rinnuksista. Isot elÀimet eivÀt ole vaarattomia, niiden kÀyttÀytyminen on tunnettava eikÀ silti voi aina tietÀÀ.
Huh, karun nÀköinen korva ja varmasti kipeÀ ja pelottava tilanne. Minua puri hevonen joskus kÀdestÀ, mutta ei onneksi mennyt edes iho rikki. MiksiköhÀn tuo hevonen puri?
Vakuutusyhtiöt ei tee muuta kuin huijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidÀ paikkaansa. Vakuutusyhtiöt tekee rahaa. Paljon.
No oisko purrut siksi ettÀ sillÀ mukana varsa ja koki ihmiset vaarallisiksi pedoiksi. TyperÀ tilallinen kun ei ÀlyÀ, ettÀ vasta varsonutta tammaa ei kannata pÀÀstÀÀ vieraiden pariin.
Puolet naamasta, joo ihan varmasti!
MiltÀ nyt tuntuu kun joutuu itse syödyksi?
T: vegaani
Muakin on hevonen purrut kotielÀinpuistossa. Olin tosi kaukana siitÀ aitauksesta, pelkÀÀn hevosia. Silti laukkas iso hevonen ja oikein kurkotti kaulaansa, ettÀ ylti puremaan kÀsivarresta. Koko kÀsivarsi mustana, iho ei mennyt rikki ( oli pitkÀhihainen paita ja paksuhko takki, onneksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidÀ paikkaansa. Vakuutusyhtiöt tekee rahaa. Paljon.
Huijaamalla.
Ihan normaalia. Minustakin puuttuu paloja.
ĂlkÀÀ menkö ikinĂ€ aidanvarteen. SiinĂ€ voi kĂ€ydĂ€ noin. Aitaus on hevosen reviiri ja se voi kĂ€ydĂ€ pÀÀlle pahastikin. Se on hevoselta refleksi, eikĂ€ tarkoita pahaa, se vaan hÀÀtÀÀ pois. Hevoset nĂ€ykkii aina toisiaan. IhmiseltĂ€ puuttuu karvat ja paksu nahka vĂ€listĂ€, joten ihmisestĂ€ lĂ€htee nĂ€issĂ€ tilanteissa pala pois.
Vierailija kirjoitti:
MiltÀ nyt tuntuu kun joutuu itse syödyksi?
T: vegaani
đ€Łđ€Łđ€Ł
MinÀ myös pohdin tuota, ettÀ ei kauhean hyvÀ idea viedÀ tammaa ja varsaa kotielÀinpihaan vieraiden ihmisten joukkoon
Vierailija kirjoitti:
Muakin on hevonen purrut kotielÀinpuistossa. Olin tosi kaukana siitÀ aitauksesta, pelkÀÀn hevosia. Silti laukkas iso hevonen ja oikein kurkotti kaulaansa, ettÀ ylti puremaan kÀsivarresta. Koko kÀsivarsi mustana, iho ei mennyt rikki ( oli pitkÀhihainen paita ja paksuhko takki, onneksi).
Kiva kuulla, ettei kÀynyt pahasti. HyvÀ ettÀ nÀistÀ puhutaan vÀlillÀ. Hevosenomistajan sana ei tunnu paljoa painavan. Jopa lapsia ja koiria nostellaan aidalle. Aina saa pelÀtÀ, milloin tulee seuraamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Puolet naamasta, joo ihan varmasti!
No joo, ihan varmasti. Hevosen puremaan on ihmisiÀ kuollutkin ja itsekin tunnen sairaalahoitoon joutuneita, kaikki kokeneita hevosmiehiÀ. Ei hevonen ole mikÀÀn my little pony.
Vierailija kirjoitti:
No oisko purrut siksi ettÀ sillÀ mukana varsa ja koki ihmiset vaarallisiksi pedoiksi. TyperÀ tilallinen kun ei ÀlyÀ, ettÀ vasta varsonutta tammaa ei kannata pÀÀstÀÀ vieraiden pariin.
TyperÀÀ hevosen omistajalta antaa varsonut tamma kotielÀinpihaan, jossa on hÀlinÀÀ ja huutavia lapsia. JÀrjen köyhyyttÀ. KotielÀinpihaa en osaa syyllistÀÀ, eivÀt vÀlttÀmÀttÀ ole tajunneet jossei kokemusta tammoista jolla varsa alla.
Jostain syystÀ ihmiset ei tajua, ettÀ elÀin on elÀin, ei mikÀÀn satukirjan kiva hahmo. MeillÀ on lehmiÀ laitumella ja tÀnÀÀnkin kÀvin pelastamassa jonkun koiran hiehojen jaloista. Kun perhe halusi kivoja kuvia, joissa lehmÀt juoksevat, mutta kÀvikin niin, ettÀ nautaelÀimet ryhtyivÀt tallomaan koiraa. Muutaman kerran on avattu portti ja menty laitumelle ruokkimaan lehmiÀ, kun ne on niin söpöjÀ.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystÀ ihmiset ei tajua, ettÀ elÀin on elÀin, ei mikÀÀn satukirjan kiva hahmo. MeillÀ on lehmiÀ laitumella ja tÀnÀÀnkin kÀvin pelastamassa jonkun koiran hiehojen jaloista. Kun perhe halusi kivoja kuvia, joissa lehmÀt juoksevat, mutta kÀvikin niin, ettÀ nautaelÀimet ryhtyivÀt tallomaan koiraa. Muutaman kerran on avattu portti ja menty laitumelle ruokkimaan lehmiÀ, kun ne on niin söpöjÀ.
Tuollaista toimintaa en ymmÀrrÀ lainkaan. LehmÀt ovat isoja ja jos sÀikÀhtÀvÀt jotain koiraa niin voi vahingossa koiralle kÀydÀ huonosti. Ja laitumelle ei mennÀ ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos menisin tuollaiseen paikkaan, niin ummikkona hevosten suhteen itse olettaisin, ettÀ jos hevonen itse lÀhestyy, se ei ole aggressiivinen. MistÀ kÀvijÀ voi tietÀÀ, ettÀ hevosella on varsa, josta se on huolissaan?
Hevonen oli aitauksessa varsansa kanssa uutisen mukaan. Ihmekös ettÀ kiltiksikin luonnehditusta elÀimestÀ tulee tuollasia piirteitÀ esiin kun laitetaan varsan kanssa vieraiden ihmisten stressamaksi.
Hevoset nyt on verenhimoisia petoelÀimiÀ.