Mistä johtuu, jos nainen blockaa jonkun miehen tutustumasta hänen tuttuunsa/ kaveriinsa?
Itselle käynyt näin muutaman kerran elämän aikana, tai ehkä enemmänkin, mistä näitä baarissa tapahtuneita ikinä edes muistaa.
Mutta ne mitkä muistan, on toinen joka tapahtui lukiossa abivuonna, ja toinen vuosia myöhemmin, kolmekymppisenä erään kurssin yhteydessä. Molemmilla kerroilla tämä blockkaajanainen oli sellainen "menotäti" ja tiukka miestennielijä ja äänekäs ekstrovertti, ja hänen kaverinsa/ tuttavansa vähemmän ekstrovertti ja vähemmän bilettävä, ehkä myös vähän "vähemmän hot" kuin tämä ekstrovertti kaveri. Itsehän en ole myöskään mikään kuumis mies. Mutta siis, molemmilla kerroilla oli tällainen vähän hiljaisempi ja rauhallisempi nainen, jonka kanssa tulin hyvin toimeen ja katseitakin vaihdeltiin, ja sitten tämä ekstroverttinainen - joka muuten oli molemmilla kerroilla suhteessa omilla tahoillaan - ensinnäkin piti kaveriaan erossa minusta, ja sitten myös kun olin kahden kesken ekstroverttinaisen kanssa, niin kyseli/ vihjaili olenko kiinnostunut tästä rauhallisemmasta naisesta ja kun epämääräisesti myöntelin tai keskustelin aiheesta, niin rupesi ivaamaan minua ja sanoi ettei minulla olisi ikinä mahdollisuutta tähän rauhallisempaan naiseen.
Jälkimmäisestäkin tapauksesta on useampi vuosi, mutta nämä ovat jääneet minulle mieleen, koska molemmissa tapauksissa tämän ekstrovertin menotädin jutut ja käytös oli yksi yhteen toisen tapauksen kanssa, vaikka naiset olivat eri. Jälkikäteen olen myös tajunnut, että olisin varmasti oikeasti voinut saada suhteen alkuun molemmissa tapauksissa, jos en olisi välittänyt näiden ekstroverttinaisten jutuista ja käytöksestä.
Kommentit (26)
Ehkä hän pelkäsi menettävänsä kaverinsa jos teille olisi tullut suhde? Oli mustasukkainen kaveristaan.
Mielenkiintoinen kysymys, jota olen myös itse pohtinut. Olen siis tuollainen ujompi ja ei niin näyttävän näköinen nainen ja muutamakin ekstrovertti kaveri on minulle tehnyt noin. Yleensä olleet itse varattuja, mutta ei aina.
En tiedä mikä on ollut oikea syy, mutta voin kertoa mitä selityksiä ovat minulle antaneet: on noloa, koska on liian nuori (2 vuotta nuorempi), on outo, koska tykkää liikaa kissoista (??), outo tavalla x, nolo tavalla x (en muista kaikkia tarkemmin, mutta jotenkin "outo ja/tai nolo tyyppi").
Päällepäin miehet ovat vaikuttaneet ihan tavallisilta ja mukavilta. Osan miehistä kaverini ovat tienneet ainakin etäisesti ja osa on ollut heille entuudestaan tuntemattomia.
Jos täällä on joku, kuka on tällaista joskus tehnyt, niin olisi kiva kuulla miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän pelkäsi menettävänsä kaverinsa jos teille olisi tullut suhde? Oli mustasukkainen kaveristaan.
Vaikka ei olisi mikään paras ystävä? Vaikka olisi paljon kavereita (niin kuin ekstroverteilla yleensä on)?
Tekeekö miehetkin vastaavaa vai onko tämä joku naisten juttu?
Ekstrovertti nainen ei kestä että ei itse ole huomion keskipisteenä. Nauttii kun hiljaisempi kaveri pysyy sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Ekstrovertti nainen ei kestä että ei itse ole huomion keskipisteenä. Nauttii kun hiljaisempi kaveri pysyy sinkkuna.
Onko tällaisia oikeasti olemassa? Siis aikuisia naisia, eikä mitään teinejä? Kuulostaa jo melko narsistiselta.
"-niin rupesi ivaamaan minua ja sanoi ettei minulla olisi ikinä mahdollisuutta tähän rauhallisempaan naiseen. "
Voiko olla niin, että pitää kaveriaan tavallaan itsensä jatkeena ja joko ei halua kaverin seurustelevan tai mitään muutakaan tai sitten kaverin puolison tulee olla hänen kriteeriensä mukainen (joko "huonompi" kuin oma mies ettei tarvitse olla kateellinen tai tarpeeksi "tasokas" että hän kehtaa näyttäytyä tämän miehen seurassa)?
Jotkuthan eivät hyväksy kauniita tai rumia kavereitakaan. Kaunis kaveri saa itsen näyttämään huonommalta/vie huomiota, ruman seurassa taas ei osa kehtaa näyttäytyä (laskee omaa sosiaalista statusta). En itse tee tuollaista, niin on vaikea ymmärtää sitä. Ota näistä nyt selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tällaisia oikeasti olemassa? Siis aikuisia naisia, eikä mitään teinejä? Kuulostaa jo melko narsistiselta.
Ekstroverttiys ja narsismi on kokemukseni mukaan samalla jatkumolla.
Mulla on tuollainen pikkuserkku. Ollaan tavattu vain parissa sukulaisten juhlissa pariin kertaan vuosikymmeneen. Sitten on toinen pikkusrkku jonka kanssa oltiin lapsuudesta nuoruusikään kavereita. Juhlissa olen sitten mennyt juttusille kun ei olla pitkään aikaan nähty. En ole ikinä saanut juteltua kun tämä tiutaupikkuserkku on aina tullut väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekstroverttiys ja narsismi on kokemukseni mukaan samalla jatkumolla.
On niitä piilonarsistejakin ihan saman verran, eivät vain ole noin selvästi esillä niin niitä ei äkkää niin herkästi.
No mä olen joskus "kieltänyt" kaverimiestä lähestymästä ystävääni, koska se mies oli ihan hirveä ja en halunnut kaverin astuvan miinaan.
Cockblocking, tuota voi harjoittaa sekä naiset että miehet.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys, jota olen myös itse pohtinut. Olen siis tuollainen ujompi ja ei niin näyttävän näköinen nainen ja muutamakin ekstrovertti kaveri on minulle tehnyt noin. Yleensä olleet itse varattuja, mutta ei aina.
En tiedä mikä on ollut oikea syy, mutta voin kertoa mitä selityksiä ovat minulle antaneet: on noloa, koska on liian nuori (2 vuotta nuorempi), on outo, koska tykkää liikaa kissoista (??), outo tavalla x, nolo tavalla x (en muista kaikkia tarkemmin, mutta jotenkin "outo ja/tai nolo tyyppi").
Päällepäin miehet ovat vaikuttaneet ihan tavallisilta ja mukavilta. Osan miehistä kaverini ovat tienneet ainakin etäisesti ja osa on ollut heille entuudestaan tuntemattomia.
Jos täällä on joku, kuka on tällaista joskus tehnyt, niin olisi kiva kuulla miksi?
Mä just tajusin että mulle on tehny näin. Ihan samalla tavalla tällainen todella ekstrovertti kaveri, joka pitää isoa kaveripiiriä alkoi mulle mustamaalata miestä, jonka kanssa meillä oli todella paljon yhteistä ja oli molemminpuoleista kiinnostusta. Jotenkin tuli sellainen olo, että tämä mies oli tän naispuolisen kaverin mielestä hyvin nolo, vaikka oli ihan yhtä nörtti kuin minäkin. Tuli mieleen että olisiko häntä hävettänyt jos olisin tuonut tätä miestä illanviettoihin tms.
No, omien epävarmuuksien takia jätin miehen rauhaan, nykyään hän seurustelee ja olen iloinen hänen puolestaan, vaikka harmittaa että meni näin kun tosiaan oli yhteisiä harrastuksia yms. mitä olisi voinut olla kiva harrastaa. Tuon naispuoleisen kaverin kanssa en ole enää juurikaan tekemisissä, mitä nyt joskus tulee kutsu juhliin. Onneksi, ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voisi johtua tällainen?
Varmaan on, omistushalu, mustasukkaisuus, huomionhaku. Vaikka ovatkin suhteessa toisen kanssa. Ihmiset ovat kummallisia!
Tapailunainen on useamman kerran lopettanut tapailun kavereideni vuoksi, joten jatkossa harrastan itse tuollaista blokkaamista.
Ehkä hän pelkäsi joutuvansa ulkopuoliseksi
Mistä voisi johtua tällainen?