Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita uskovaisten perheiden kasvatteja, jotka ei viihdy niissä porukoissa aikuisena?

Vierailija
06.07.2024 |

Meistä kolmesta yhdestä tuli "seurakuntalainen" aikuisena. En minä mikään vaikea nuori ole ollut tai ei minusta mitään bilettäjää tai juoppoa tullut, mutta ei vaan nappaa tuo hurkastelu. Minusta tuli vähän sellainen rokkimimmi. Salaa, sillä eihän sitä kotona sallittu, meillä oli vielä aika körttimäinen meininki. Meillä ei saanut mihinkään diskoihin tai tansseihin mennä. Aikuisena kävin lähinnä opikselijabileissä ja saatan nyt viiniä joskus ottaa muutenkin kuin ruualla, kohtuudella tosin. Jonkinlainen pieni usko jäi kytemään, mutta seurakuntalaisuus ei vain yhtään nappaa. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa. On minulla lapsuuden- ja nuoruudenystäviä niistä piireistä, ja itsekin uskon kyllä. Mutta en enää halua kuulla opetusta yhdestä ainoata tavasta uskoa. 

Vierailija
2/3 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain NS. körttikasvatuksen. Olin lapsena utelias ja vähän villikin. Aikuisena olen aina tuntenut itseni ulkopuoliseksi niissä piireissä. Olin lapsena vääränlainen ja olen vieläkin. Minusta ei tullut sairaanhoitajaa, mutta minusta tuli myynnin esimies kaupallisella koulutuksella. Se ei ole noissa piireissä mitään.  Nyt en enää käy heidän kemuissaan. Enkä kaipaa heiltä mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa, konservatiivinen ja ollut ev.lut srk konfirmoitu jäsen. Odottelin sinne 40 v asettamaani rajaan saakka että kutsutaan kummiksi. Ei (onneksi) kutsuttu ja 45 v kohdalla erosin kirkosta.