Onko tämä mekko hautajaisiin ok?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
on minusta sopiva hautajaisiin, mutta onko materiaali kovin läpikuultavaa?
Ainakin yhdessä kuvassa kuulsi läpi tosi paljon.
Toki nainen voi myös laittaa ns. miesten puvun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu hautajaisista. Jos on nuoren ihmisen siviilihautajaiset, voit mennä tummansinisessä, mutta jos onmuodollinen siunaus kirkossa ja olet vainajan perhettä, musta on ainoa korrekti väri. Muuten signaloit ettet välitä.
Millä perusteella muka tuollainen signaali välittyy, ettei välittäisi jos vaatteiden väri on joku muu kuin musta?
On vainajan omaisia ja heidän suruaan kohtaan kunnioittavaa käytöstä pukeutua asiallisesti. Netistä löytyy kyllä ohjeita.
Minä en pukeutunut mustiin kummankaan vanhemman hautajasiin. Äidin hautajaisissa mulla oli tummansininen mekko kesällä ja isän hautajaisissa tummanharmaa kaunis neule talvella, housut kyllä oli mustat. Se riittää, että on vaan siistit ja puhtaat vaatteet. Tosin itse en edes kiinnittänyt huomiota hautajaisvieraiden vaatteisiin. Ihan sama vaikka joku olisi ollut verkkareissa.
Miksei kukkamekko käy, kun kukkia muutenkin hautajaisiin viedään ja vaikka missä väreissä? Kukissa ei ole vaatimus, että pitää olla MUSTAA.
Mun miehen hautajaisissa oli muutama ulkomaalainen vieras. Heillä oli ruskeaa, harmaata ja vihreää päällä. Ei haitannut ketään. Tärkeintä oli, että tulivat paikalle. En kiinnittänyt huomiota kenenkään muunkaan vaatteisiin. Ei siinä tilanteessa vaatteita mieti.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen hautajaisissa oli muutama ulkomaalainen vieras. Heillä oli ruskeaa, harmaata ja vihreää päällä. Ei haitannut ketään. Tärkeintä oli, että tulivat paikalle. En kiinnittänyt huomiota kenenkään muunkaan vaatteisiin. Ei siinä tilanteessa vaatteita mieti.
Tumm ja hillittyä, ihan etiketin mukaista.
Olen nähnyt hautajaiset missä vainajan aikuiset lapset ei olleet pukeutuneet mustaan vaan yhdelläkin oli vaalea kesämekko. Miksei voi kunnioittaa vanhempaansa sen verran että pukeutuisi suruasuun?
Tuo mekko mustana on hyvä. Jos osoittautuu liian läoikuultavaksi, niin alushame alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo näyttää juuri sellaiselta ohuelta rytkyltä, joita tuo kusetuspulju myy ylihintaan. Näkyy varmasti kirkkaassa valossa läpi alusvaatteet.
Ohuttahan tuo on. Mutta alle alusmekko niin asia korjaantuu sillä. Ihan asiallinen mielestäni on. Tässä samanhintainen ehdotukseni ap:lle https://myolsson.com/tuote/romamusta/
Linkki olikin rikki, sori uusi yritys https://myolsson.com/tuote/romamusta/ Jos ei tuokaan pelaa niin googlaa my olsson roma
Kuka maksaa 160 e viskoosi-polyamidi -mekosta?
Sellainen joka tykkää siitä mekosta ja sen helppohoitoisuudesta, ja jolla on varaa maksaa 160€ mieleisestään mekosta. Oliko sulla vielä jotain kysyttävää?
Mulla on noita my olssonin mekkoja kolme hiukan eri malleissa, yksivärisinä. Helppoja ottaa mukaan reissuun kun eivät rypisty, ovat joustavina mukavia päällä ja sopivat tosi monenlaisiin tilaisuuksiin. Kangas on mun mielestä hyvää, paksuhkoa ei mitään löysää retkua. Niillä on säännöllisin väliajoin alennusmyyntejä josta olen aina mekkoni ostanut.
Tummat hillityt vaatteet ja asusteet. Ei ole pakko olla mustaa. Mekosta on paha sanoa miltä näyttää ennen kuin näkee sen ko. henkilön päällä ja oikeassa valossa. Mulla oli hautajaisissa puoli vuotta sitten tämä mekko https://luhta.com/fi/fi/p/your-face-dublin-484519736oy?gad_source=1&gcl…
Olin hautajaisissa, joissa vainaja oli toivonut lastenlastensa, nuoria aikuisia naisia, pukeutuvan kukkamekkoihin. Ja nämä olivat pukeutuneet, harmaata, mustaa. vaaleansinistä, valkoista todella kaunista ja sopivaa.
Onneksi nykyisin hautajaisvaatetus ei enää ole niin kankeaa.
Aikoinaan olimme nuorena perheenä todella tiukassa rahatilateessa kun exn isä kuoli äkillisesti.
Oli 'pakko' ostaa kunnanmerkkimiehen hautajaisiin puku 7v ekaluokkalaisellekin ja muutenkin mustaa koko perheelle, en edes muista miten monta markkaa meni, onneksi luottokortissa oli katetta.
Jotenkin katkeraa oli kun kuulin kylällä puhuttavan, että saimme kyllä hyvät perinnöt, kun oikeasti kuolinpesään ei jäänyt kuin muutama tonni velkaa.
Minusta on ok. On muodollisesti asiallinen, koska olkapäät peittyvät ja helman pituus säädyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummansinistä navyakin on näemmä monenlaista. Kuvan mekko on kirkkaan sininen. Sopii vappuasuksi.
Mikä siinä on ettei voi laittaa mustaa.
Itselläni ei ole mustia vaatteita koska niitä ei tule käytettyä muuten. Ei siis mitään järkeä hankkia mustaa vain hautajaisia varten.
Taidat olla nuori. Mitä enemmän tulee ikää, sitä useammin niitä hautajaisiakin osuu omalle kohdalle. Jotkut suvut pitävät hautajaiset kiireellä ja silloin on ihan järkevää, että kaapissa on valmiiksi hautajaisiin sopivat vaatteet.
Niitä hautajaisvaatteita voi käyttää useammissa hautajaisissa. Ei tarvitse joka hautajaisiin ostaa uusia. Jos on laadukas ja ajaton vaate, sitä voi helposti käyttää 10-20 vuotta. Eihän se juuri pääse kulumaan, jos sitä käytetään vain hautajaisissa.
Minusta on järkevää ostaa hautajaisiin asu, jolla on myöhempääkin käyttöä. Jos musta väri ei ole hyvä tai siitä ei pidä, on parempi valita jokin muu väri.
Kirppiksilläkin kannattaa käydä, itse löysin hyvän paksua materiaalia olevan Nanson mustan mekon anopin hautajaisiin 15 eurolla ja kierrätin sen edelleen. Musta väri ei sovi minulle, näytän siinä itsekin vainajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummansinistä navyakin on näemmä monenlaista. Kuvan mekko on kirkkaan sininen. Sopii vappuasuksi.
Mikä siinä on ettei voi laittaa mustaa.
Itselläni ei ole mustia vaatteita koska niitä ei tule käytettyä muuten. Ei siis mitään järkeä hankkia mustaa vain hautajaisia varten.
Taidat olla nuori. Mitä enemmän tulee ikää, sitä useammin niitä hautajaisiakin osuu omalle kohdalle. Jotkut suvut pitävät hautajaiset kiireellä ja silloin on ihan järkevää, että kaapissa on valmiiksi hautajaisiin sopivat vaatteet.
Niitä hautajaisvaatteita voi käyttää useammissa hautajaisissa. Ei tarvitse joka hautajaisiin ostaa uusia. Jos on laadukas ja ajaton vaate, sitä voi helposti käyttää 10-20 vuotta. Eihän se juuri pääse kulumaan, jos sitä käytetään vain hautajaisissa.
Mitä ideaa on vaatteissa joita käytetään vain hautajaisissa?
Itselläni on vaatteita jotka sopii erilaisiin juhliin, muita juhlia kun on paljon useammin. Yksi musta hame löytyy, muut vaatteet on esimerkiksi sinisiä, harmaita ja valkoisia. Hautajaisissa olen ollut 15 vuoden aikana kahdesti.
Vierailija kirjoitti:
Olin hautajaisissa, joissa vainaja oli toivonut lastenlastensa, nuoria aikuisia naisia, pukeutuvan kukkamekkoihin. Ja nämä olivat pukeutuneet, harmaata, mustaa. vaaleansinistä, valkoista todella kaunista ja sopivaa.
Aikoinaan olimme nuorena perheenä todella tiukassa rahatilateessa kun exn isä kuoli äkillisesti.
Oli 'pakko' ostaa kunnanmerkkimiehen hautajaisiin puku 7v ekaluokkalaisellekin ja muutenkin mustaa koko perheelle, en edes muista miten monta markkaa meni, onneksi luottokortissa oli katetta.
Jotenkin katkeraa oli kun kuulin kylällä puhuttavan, että saimme kyllä hyvät perinnöt, kun oikeasti kuolinpesään ei jäänyt kuin muutama tonni velkaa.
Me taas ei ostettu, vaikka joidenkin mielestä olisi ehkä pitänyt. Ei ole meidän ongelma jos joku ulkopuolinen kauhistelee sitä miten lapsilla ei ollut mustia pukuja.
Vierailija kirjoitti:
Lähiomaiset päättää myös siitä ketä kunnan merkkimiehen hautajaisiin kutsutaan. Arvostelijat joiden takia pitää ostaa mustat puvut voi jättää kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat, hillityt vaatteet hautajaisiin. Eikö tätä perusasiaa edes enää tiedetä? Jos on lapsi tai vähävarainen, voi käyttää myös tummaa sinistä tai tummaa harmaata. Musta on surun väri. Pukeutumalla mustaan viestii surevansa vainajaa ja/tai ottavansa osaa omaisten suruun.
Kerro tuo miehille. Hehän aina laittavat VALKOISEN paidan pukutakin alle :O
Miesten pukuun kuuluu valkoinen kauluspaita. Ei sillä ole mitään tekemistä seen kanssa, etteikö hautajaisten väri olisi musta.
Miksi puvussa valkoinen on ok, mutta muissa asuissa ei?
Kyllähän nainenkin voi laittaa valkoisen paidan hautajaisiin esim. mustan jakkupuvun kanssa. Ilman takkia kuitenkaan ei, koska muuten voi näyttää pitopalvelun henkilökunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat, hillityt vaatteet hautajaisiin. Eikö tätä perusasiaa edes enää tiedetä? Jos on lapsi tai vähävarainen, voi käyttää myös tummaa sinistä tai tummaa harmaata. Musta on surun väri. Pukeutumalla mustaan viestii surevansa vainajaa ja/tai ottavansa osaa omaisten suruun.
Kerro tuo miehille. Hehän aina laittavat VALKOISEN paidan pukutakin alle :O
Miesten pukuun kuuluu valkoinen kauluspaita. Ei sillä ole mitään tekemistä seen kanssa, etteikö hautajaisten väri olisi musta.
Kyllähän nainenkin voi laittaa valkoisen paidan hautajaisiin esim. mustan jakkupuvun kanssa. Ilman takkia kuitenkaan ei, koska muuten v
Minulla on ollut vaaleansininen paita mustan hameen kanssa.