Aika jännä juttu, että ihminen ei pysty kasvattamaan esimerkiksi irti lähteneen sormen paikalle uutta sormea.
Mutta silti naiset pystyvät kasvattamaan kokonaan uuden ihmisen mahassaan vain 9 kuukaudessa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on niin harvinainen tapahtuma ollut että tuollaista ominaisuutta ei ole kehittynyt. Madoista paloja irtoaa helpommin ja nehän kasvattelevat uusia osia.
Jos mietit tarkemmin niin kyllähän ihmiseenkin kasvaa ja ihmisessä kehittyy kaikenlaista niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Ihmeiden aika ei ole ohitse.
Niin todella. Ihmsestä ei ole mitään entistä jäljellä reilusti alle 10 vuoden kuluttua. On solujen jakautumisen ja uusiutumisen kautta "kasvattanut uudelleen" ihan koko kroppansa.
Onhan luut ja nivelet ihan alkuperäiset ja sisäelimet samoin.
Iho uusiutuu aika vauhtia. Jos laskisi, paljonko se kasvaa elämän aikana, niin paljonko tulisi? Paksu nahka.
Joillain kasvaa nenä ja korvat vanhemmiten.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa mukava juttu, kun kypsemmällä iällä kasvaisi vielä uudet hampaat. Miksi ne kasvaa kaksi kertaa, mutta sitten iäkkäänä eivät enää? Olen iäkäs ja minulla kasvavat hiukset järkyttävää vauhtia, samoin kynnet. Jatkuvasti täytyy ohentaa hiuksia ja leikkauttaa niitä. Kynnet sentään hoidan itse, mutta ärsyttää kun joka viikko saa leikata niitä. Eipä silti, mulla on omat hampaat edelleen, mutta kaksi puuttuu ja täytyy teettää isolla rahalla implanttia.
On ihmisiä, joille on aihiot toisille rautahampaille jo lapsena leukaluussa. Toiset rautahampaat vaan ei välttämättä ole laadukkaat, koska ikä ja solunjakautumisessa koko ajan tapahtuvat ja kumuloituvat virheet.
Ja aika monesta ei varmaan olisi kiva asia ollenkaan, että eturessu esim. tyhjenisi 30-vuotiaana, ja takaisin kasvaisi heikompaa ainesta olevat.
Tekniikkaa on vaikka kuinka. Hiirenkin selässä voidaan kasvattaa ihmiskorva. Jo monta vuotta sitten.