Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen, joka lahjoittaa lastenvaatteita

Vierailija
05.07.2024 |

Mitätön ongelma, mutta... Eräs lähisukulainen kantaa meille omilta lapsiltaan pieneksi jääneitä vaatteita. Ne vaatteet eivät oikein ole mieleeni enkä halua pukea omia lapsia niihin. Olen sanonut, että kiitos, mutta emme tarvitse eikä ole säilytystilaa (tämäkin ihan totta). Menee ihan kuuroille korville... Eilen taas jouduin sanomaan, että kiitos ei tarvita eikä oteta säilöön. Se kuitataan vaan, että antakaa eteenpäin tai laittakaa roskiin!? Mitä ihmettä, miksi se olisi meidän tehtävänä toimia jonain jätteenkäsittelijänä!? 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että meidän roskis on täynnä, viekää omaanne, ja tyrkkäisin pussin käteen.

Vierailija
42/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vastaan ne ja myy ne!

Ei nykyään kukaan niitä ostaa, jumalaton vaiva tyhjän takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä uhoo tekevänsä sitä ja tätä ja syyttää normaalisti käyttäytyviä nössöiksi. Tosipaikan tullen nämä uhoajat ei saa sanottua sitä v i t t u s a a t a n a a sille miehen siskolle esimerkiksi. Helppoa se on huudella.

Vierailija
44/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt eteenpäin ja hehkuttelet sitten antajalle tyyliin: 'Aattele ostin ton hienon Artekin lampun rahoilla, jotka on tulleet niistä teidän antamista lastenvaatteista!' Jo loppuu lahjoittelu arvaan. 

Vierailija
45/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin vaatekassin ulko-ovelle. Kun sukulainen tulisi seuraavan kerran tuomaan vaatteita, sanoisin, etten todellakaan tarvitse mitään, tuossa on viimekertainenkin kassi vielä avaamatta.

Luulisi toisen jo silloin tajuavan viedä vaatteensa pois.

Vierailija
46/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla nyt aika absurdi vastaus ap:lle, mutta tuttavissani on kaksi saman tyyppistä "lahjoittajaa". Jos sanoo ei se ei vaan mene perille. Uskon, että joillekin on korkea kynnys antaa lahjaa tuntemattomalle eli jonnekin uffiin tai vastaaville. Kun antaa tutulle se on vähän kuin tavara olisi yhä oma. Tunne on hallitumpi, että tiedän missä lahjoitus on siitäkin huolimatta ettei se enää tule takaisin. En osaa selittää tätä paremmin. Huomasin silti, että kun sain lahjoitustavaraa otin sen vastaan ja vein sitten seuraavana päivänä uffin laatikkoon tai kierrätyskeskukseen. En halua itsekään vääntää asiasta ja ei ole iso vaiva viedä vaatepussia uffin laatkkoon kauppareissulla. Parempi viileä sopu kuin lihava riita!

Olen vähän samoilla linjoilla. Ap:kin aloittaa tekstinsä, että: "Mitätön ongelma, mutta..." Eli ei ole mikään iso juttu. Minäkään en haluaisi rikkoa välejä sukulaiseen tuollaisen takia. Ehkä sukulainen ajattelee, että vaikka vaatteita ei sinänsä tarvitse, niin joku kerta sieltä voi löytyä joku hyvä varavaate tai voi antaa kaverille eteenpäin jne. Yleensähän lahja otetaan vaan vastaan ja kiitetään. Ainakin minulle on näin opetettu. Jos Ap nyt onnistuu joku kerta huutamaan tarpeeksi törkeästi, ettei ota vaatteita ja vaikka viskaa kassin sukulaisen perään, niin saattaa olla, ettei välejä saa enää korjattua. En suosittele. 

Vierailija
47/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde saattamaan pussin kanssa. Pysähdy roskiksella ja anna pussi käteen ennen oven aukaisua tyyliin "pidätkö hetken". Oven avattuasi pyydä viemään pussi roskikseen. Jos ei halua, roskiksen ovi nopeasti kiinni, peräänny metri pari, sano: "Oli kiva kun kävitte, nähdään. Toivottavasti löydätte jonkun, jolla on tarvetta vaatteille. Moikka!" Sitten vaan vauhdilla takaisin.

Mikä muu voisi auttaa ihmiselle, joka ajattelee suunnilleen näin: "Tykkäät kuitenkin, et vaan kehtaa myöntää."

Minä en loukkaisi lähisukulaista (enkä kaukaisempaakaan) noin. Kuulostaa aika törkeältä. 

Vierailija
48/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ne ilmestyi ovenkahvaan jos ei huolittu.

Veisin takaisin heidän ovenkahvaan. 

Minä tyhjentäisin pussin heidän pihalleen. 

Oikeesti?

Vierailija
49/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä, miten niistä vaatteista ei ikinä mikään sovi sun mielestä puettavaksi sun lapsille. Sinä et tykkää, mutta tykkäiskö lapset?

Etkö tykkää siksi että sukulainen on miehesi... sisko? Ehkä? 

No, ei ne vaan ole nättejä, en selittele enempää. Ostan itse vaatteet ja kyllä nuo 1.5v. ja 4v. antavat edelleen äidin ostaa vaatteita. Ihan sama kuka sukulainen on, ehkä sille omalle siskolle voisin sanoa vielä tökerömmin, mutta en miehen siskolle kehtaa. Ap 

Vierailija
50/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde saattamaan pussin kanssa. Pysähdy roskiksella ja anna pussi käteen ennen oven aukaisua tyyliin "pidätkö hetken". Oven avattuasi pyydä viemään pussi roskikseen. Jos ei halua, roskiksen ovi nopeasti kiinni, peräänny metri pari, sano: "Oli kiva kun kävitte, nähdään. Toivottavasti löydätte jonkun, jolla on tarvetta vaatteille. Moikka!" Sitten vaan vauhdilla takaisin.

Mikä muu voisi auttaa ihmiselle, joka ajattelee suunnilleen näin: "Tykkäät kuitenkin, et vaan kehtaa myöntää."

Minä en loukkaisi lähisukulaista (enkä kaukaisempaakaan) noin. Kuulostaa aika törkeältä. 

Jos toinen on niin törkeä, että ei kunnioita muiden rajoja, eikä usko kun sanotaan ei, niin miksi häntä pitäisi mielistellä ja hoitaa hänen roskansa?

Vierailija
51/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kavereilla ja sukulaisilla on vaikea tajuta, että kun vauvatarvikkeet on lahjoitettu, ne muuttuu toisen omaisuudeksi ellei muuta ole sovittu. Minä sain lapsia viimeisenä porukassa ja mulle tuotiin tavaroita, koska lapsiluku on jo täynnä. Nyt osa onkin lähtenyt toiselle kierrokselle ja olen saanut vihoittelua osakseni, kun olen jo antanut tavarat eteenpäin. Jos nyt saisin päättää, en ottaisi keneltäkään yhtään mitään vastaan.

Vierailija
52/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on niin törkeä, että ei kunnioita muiden rajoja, eikä usko kun sanotaan ei, niin miksi häntä pitäisi mielistellä ja hoitaa hänen roskansa?

Tämä on totta, mutta en minä silti pysty olemaan erittäin törkeä tässä asiassa (vaikka ehkä haluaisinkin). Ihmettelen vaan, kun se "ei" ei mene jakeluun, vaikka olen kyllä oikeasti hyvin selvästi sen sanonut. Ko. ihminen kuitenkin muuten hyvin fiksu ja mukava. Ap

Vierailija
53/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kavereilla ja sukulaisilla on vaikea tajuta, että kun vauvatarvikkeet on lahjoitettu, ne muuttuu toisen omaisuudeksi ellei muuta ole sovittu. Minä sain lapsia viimeisenä porukassa ja mulle tuotiin tavaroita, koska lapsiluku on jo täynnä. Nyt osa onkin lähtenyt toiselle kierrokselle ja olen saanut vihoittelua osakseni, kun olen jo antanut tavarat eteenpäin. Jos nyt saisin päättää, en ottaisi keneltäkään yhtään mitään vastaan.

Ihan oikeasti!? Wtf!? Jos minä ANNAN jollekin jotain (yleensä tällaisista kysyn etukäteen tarvitseeko edea), niin eipä tulisi mieleenkään pyydellä takaisin! Jos niitä takaisin haluaa, niin eikö voi sitä jo antamisvaiheessa sanoa? Mitä tällaiset ihmiset on?

Vierailija
54/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatten voi viedä UFF keräykseen.

Juu, niin voi ja olen vienytkin, mutta sekin on ihan turha homma meille! Ap

Jos olet niin tossu, että otat ne vastasn, niin omahan on murheesi 🥱

Niin... On se myös kummaa, ettei uskota sanaa "EI" eikä oteta sitä vaatenyssäkkää takaisin, vaikka yritän antaa, kun lähtevät meiltä. Kättä vaan heilautetaan, että "antakaa eteenpäin tai laittakaa roskiin". En osaa olla törkeämpi, että heittäisin vaikka nyssäkän päin pläsiä viekää pois ja juu, ehkä se on mun ongelma. Ap

Onko sulla vanhemmasta päästä niitä vaatteita tallella? Jos viet ens kerralla heillä kyläillessänne kaksi vaatenyssäkkää  takaisin? Kaivat ne esiin vasta kun olette pois lähdössä ja tokaiset vain "kun ei raaskittu roskiinkaan heittää" . 

Vierailija
55/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti!? Wtf!? Jos minä ANNAN jollekin jotain (yleensä tällaisista kysyn etukäteen tarvitseeko edea), niin eipä tulisi mieleenkään pyydellä takaisin! Jos niitä takaisin haluaa, niin eikö voi sitä jo antamisvaiheessa sanoa? Mitä tällaiset ihmiset on?

Noille pakkoantajille tyypillistä on se että inventoivat niitä ns saajan koton jatkuvasti.

Vierailija
56/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis edes hyväkuntoisia ne lasten vaatteet. Meille lahjoitti yksi pari todella kulahtaneet sandaalit lapsille ja jotain lumppua. Oikeasti en kehdannut sanoa, että näähän on ihan roskiskamaa. Otin nyssäkän ja heitin roskiin på samma vägen. Että tiedoksi vaan suomenruottalaiselle ja sen muikkelille.

Vierailija
57/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää vain sanoa ei ja jos tulee sitä pidä vaan niin annat sen pussin käteen ja sanot että kiitos, mutta EI KIITOS. Sukulainen haluaa vain päästä tavarasta eroon ja ehkä kuvittelee olevansa hyväntekijä, mutta jos toinen sanoo ei se tarkoittaa ei. Aina ja joka tilanteessa. Jos tuosta pahoittaa mielensä niin se on hänen oma häpeä.

Vierailija
58/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet kokeillut kaikkia muita keinoja paitsi rehellisyyttä? Vaatteet eivät ole sinun makuusi etkä halua niitä. Luulisi tuollaisen selityksen riittävän. 

Vierailija
59/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatten voi viedä UFF keräykseen.

Tämä ei ole AP:n tehtävä, vaan sen vaatteiden omistajan tehtävä.

Eli AP sanoo sukulaiselleen: "Vie ne vaikka UFFin keräykseen."

Sukulainen sanoo: "Voithan sinäkin ne sinne viedä."

AP: "Ei kun ne ovat sinun, joten sinun kuuluu huolehtia niiden kierrättämisestä. Minä en niitä tarvitse."

Vierailija
60/65 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kilttinä tyttönä sen vaatepussin vastaan. ja kun seuraavan kerran menet heille kylään tai heiltä joku tulee teille, anna pussi takaisin saatesanoilla: "Katsoin ne, ja otin sen, mikä meille sopii. Tässä on loput." Voit muodon vuoksi jopa avata sen pussin ja katsoa, mitä siellä on. Silloin ei tarvitsisi edes valehdella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän