Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bonuskorteille ennustetaan loppua

Vierailija
05.07.2024 |

https://www.verkkouutiset.fi/a/is-kauppojen-bonuskorteille-ennustetaan-…

Nyt pistäkää älymölöä kuinka huono juttu tämä on. Mielummin mahdollistetaan molempiin (kortteihin että mobiiliin), kuin että kortit siirtyy historiaan.

Mä ainakin oon helkutin hidas mobiilin käyttäjä. Ja se tasa-arvo joilla ei ole älypuhelinta.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään jaksa mitään tasa-arvovinkumista. Jokaisella on mahdollisuus valita hankkiiko älypuhelimen vai ei. Aina voi äänestää jaloillaan jos ei hyväksy palveluntarjoajan systeemiä. Se nyt vaan on nykypäivää että mobiiliin siirrytään. Ajokorttien siirtymisestäkin ollut juttua.

Se teikäläisten tavoite on nimenomaan se, että ei ole mahdollisuutta valita, vaan kaikilla on pakko olla älypuhelin, ja että sitä on pakko pitää aina mukana. Näin haluatte maksimoida kontrollin. Tuo ajokorttihorina on aivan sairasta, mutta ei onneksi onnistu perustuslain ja ihmisoikeussopimusten puitteissa.

Kenelle teikäläisille sinä nyt oikein puhut? 

Teille kotidengisteille.

Kuka nyt haukkuu ja ketä?

Vierailija
42/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo oikein voi toteutua kun ei vanhat ihmiset osaa käyttää älypuhelimia, hyvä että näkevät isot numerot vanhuspuhelimisissa..

Kuinka vanhoista nyt puhutaan? Mun vanhemmat ovat lähes 80v ja he ovat eläneet tämän kehityksen mukana.

Ja jotkut vanhat ihmiset ovat olleet jopa olleet mukana kehittämässä tätä teknologiaa. 

Sinun vanhempasi eivät ole kaikki. Olet besserwisser ja otan osaa.

Hei historia tule hakemaan vanhentuneet sanontasi takaisin. Olinkin ollut aistivani, että palstalle on pesiytynyt uusi sukupolvi, joka on vähän vanhempaa saapumiserää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ns verottajakin tuohon touhuun pian puutu.

Ei puutu.  Kauppaat saavat myöntää tuotteistaan, millaisia alennuksia kate kestää.

Ei verottaja määrää tuotteen sisäänosto hintaa, eikä myöskään ulosmyynti hintaa.

Sen määrä markkinatalous.  Poislukien valion monoplit, kuten Alko.

Bo-nus-kor-teil-le ennustetaan loppua. Tiedätkö mitä tarkoittaa sana bo-nus? Se on rahapalkkio.

Arikkelissa sanottiin, että myös  kanta-asiakas edut sidotaan, KUTEN  ALENNUKSET,  mobiilimaksamiseen.

Sekin on bonus, rahapalkkio, joka konkretisoituu heti.  Sen alennushinnan ja normaali hinnan välinen erotus,

jää heti tilillesi.

Ja saadakseen vielä päälle sitä bonusrahaa, tai Plussa-pisteitä, on ostettava ryhmän kaupoista, tietyllä summalla tuotteita.

Tuo on asiakaista kiinni pitämistä omassa kaupparyhmässään. 

Se ei verottajalle kuulu, että saa itse maksamiaan rahoja takaisin.

Vierailija
44/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älypuhelimen saa nykyisin yhtä halvalla kuin älyttömänkin puhelimen (ehkä joskus halvemmallakin), joten kaikilla on mahdollisuus älypuhelin ostaa

Mutta ei käyttää. Itselläni menee lidllissä nykyään sen heidän äppinsä kanssa aikaa ja muut joutuvat odottamaan. Äitini ja hänen ystävänsä eivät näe, mitä äpeissä lukee, pitäisi henkilökunnan lukea kupongit ääneen ja aktivoida kupongit avata sähköinen kortti. Olisihan tuolla työllistävä vaikutus, mutta taitavat arvon leidit suosia näitä muovikorttikauppoja toistaiseksi. 

Vierailija
45/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan on nopeampaa: se että avaat puhelimen ja sovellusten lukitukset vai että vetäsee kortin lompakosta. 

Aina voi karsia ylimääräiset kortit sivuun mitä ei tarvitse kaupassa mukana, jos menee sekaisin korteista.

Voit avata puhelimen valmiiksi. 

Seisotko se puhelin kädessä ja kaivelet lompakkoa, kasseja, laittelet tavaroita hihnalle, koreja kasaan jne? 

Vierailija
46/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-mobiilin alennuskupongit ovat kyllä kaiken kömpelöyden huippu. Koska samassa sovelluksessa täytyy välttämättä olla myös verkkopankki, joutuu sovelluksen avaamaan vasta viime hetkellä, ettei se kirjaisi ulos kesken kassajonon. Ja kun se on kirjannut ulos, kestää aikansa, kun sovellus pyörittelee itsensä taas auki. Paino sanalla pyörittelee, menee järki sen animoidun S-ryhmän logon kanssa, kun kassa odottaa kuponkia.

Vierailija
47/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkään ihmisiä ei pitäisi profiloida henkilökohtaisen ostokäyttäytymisen suhteen. Tiedon väärinkäytön riskit ovat liian suuret mahdollisiin hyöytyihin nähden, ja lopulta valvontakoneiston kustannukset tulevat meidän kaikkien maksettaviksi.

Vierailija
48/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tuo bonushomma muutenkin, varsinkin, kun ostokseni ovat kuukaudessa yleensä alle 200, jolloin S-bonuksia tulee yksi prosentti ostoista. Ainoa syy, miksi olen kuitenkin pysynyt asiakasomistajana, on S-Pankki. Koska käytän pelkästään verkkopankkia ja debit-korttia, eikä minulla ole asuntolainaa, on kyseinen pankki minulle maksuton. Jos löytyisi jostain pankki, joka olisi samalla tavalla maksuton, eroaisin samantien osuuskaupasta.

Kaikkein yksinkertaisimmalta tuntuisi maksaa kaikki käteisellä ja olla vapaa kaiken maailman korteista, mutta se ei nykymaailmassa onnistu, ellei saa palkkaansa täysin pimeänä tai ole tienannut ja nostanut jotain miljoonan käteisvarantoa kotiinsa.

Vierailija
49/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo oikein voi toteutua kun ei vanhat ihmiset osaa käyttää älypuhelimia, hyvä että näkevät isot numerot vanhuspuhelimisissa..

Kuinka vanhoista nyt puhutaan? Mun vanhemmat ovat lähes 80v ja he ovat eläneet tämän kehityksen mukana.

Ja jotkut vanhat ihmiset ovat olleet jopa olleet mukana kehittämässä tätä teknologiaa. 

Sinun vanhempasi eivät ole kaikki. Olet besserwisser ja otan osaa.

Et vastannut esitettyyn kysymykseen. Heitit älyllisesti laiskan alentavan kommentin. 

Se on ihan ok heittää kommentti vanhat ihmiset ei osaa?  Älypuhelimen tarina alkoi vuonna 1971, henkilön käsistä joka on jo nyt 87-vuotias. 

Vierailija
50/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tuo bonushomma muutenkin, varsinkin, kun ostokseni ovat kuukaudessa yleensä alle 200, jolloin S-bonuksia tulee yksi prosentti ostoista. Ainoa syy, miksi olen kuitenkin pysynyt asiakasomistajana, on S-Pankki. Koska käytän pelkästään verkkopankkia ja debit-korttia, eikä minulla ole asuntolainaa, on kyseinen pankki minulle maksuton. Jos löytyisi jostain pankki, joka olisi samalla tavalla maksuton, eroaisin samantien osuuskaupasta.

Kaikkein yksinkertaisimmalta tuntuisi maksaa kaikki käteisellä ja olla vapaa kaiken maailman korteista, mutta se ei nykymaailmassa onnistu, ellei saa palkkaansa täysin pimeänä tai ole tienannut ja nostanut jotain miljoonan käteisvarantoa kotiinsa.

Korteista toki voi olla vielä vapaa, jos jaksaa jonottaa mummojen kanssa pankin aulassa, mutta ilman pankkia on todella vaikea elää.

Vierailija
51/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Nets Oy:n johtaja kertoo tuossa artikkelissa että:

Kanta-asiakas alennukset tulisi liittää, siirtää mobiilimaksamiseen.

Tällöin ei tarvita eri liikkeiden bonuskortteja.  Ja maksaminen on kuluttajille helppoa ja nopeaa.

Itse ainakin kannatan tätä.

Eikös LDLILLÄ JO OLE tälläinen systeemi.  Vai kuinka?

Litukassta en tiiä mutta edelleenkään en aio liittää pankkitiliäni niinkin epävarmaan laitteeseen kuin puhelin. NETSit ja nutsit voi haaveilla mobiilimaksamisen ihanuudesta, suurin osa ihmisistä ei sitä halua.

Vierailija
52/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonuskorttien yhdistäminen mobiilimaksamiseen on kyllä täysi susi. Apple Pay alkoi vihdoin toimia S-Pankin kanssa, ja olen sitä tässä testaillut jonkin aikaa. Jäi yhdessä paikassa bonukset kirjaamatta, kun maksu menikin ensin, vaikka yritin kuinka valita sitä bonuskorttia ensin puhelimen lompakosta. Eikä tuosta bonushulluudesta pääse eroon, vaikka eroaisi siitä itse, kun ainakin itsepalvelukassoilla pitää painaa sitä "ei S-etukorttia"-näppäintä, jos haluaa ohittaa koko bonuksen kirjaamisen.

Vierailija
53/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon bonuksen kerryttämisen voisi hoitaa siten, ettei mitään erillistä korttia tarvitsisi, vaan kaupalle menisi tieto ostoista suoraan korttitapahtumasta. Tämä toki estäisi käteismaksajien bonuksen keräämisen, mutta olisiko iso haitta?

Vierailija
54/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen älypuhelimen voi hankkia, ei ole mitään muuta estettä kuin tyhmyys.

Raha?

Vierailija
55/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuon bonuksen kerryttämisen voisi hoitaa siten, ettei mitään erillistä korttia tarvitsisi, vaan kaupalle menisi tieto ostoista suoraan korttitapahtumasta. Tämä toki estäisi käteismaksajien bonuksen keräämisen, mutta olisiko iso haitta?

Siis tämä niiden kohdalla, jotka olisivat bonusjärjestelmässä mukana ja antaneet korttinsa tiedot kaupalle, muita tämä ei tietenkään koskisi.

Vierailija
56/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kanta-asiakasjärjestelmät pitäs kieltää! Kielto tekisi todella hyvää Suomen markkinoille. Suomalainen kun on niin typerä että se ajaa vaikka maan ääriin jotta saa vähä bonusta

Vierailija
57/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan on nopeampaa: se että avaat puhelimen ja sovellusten lukitukset vai että vetäsee kortin lompakosta. 

Aina voi karsia ylimääräiset kortit sivuun mitä ei tarvitse kaupassa mukana, jos menee sekaisin korteista.

Voit avata puhelimen valmiiksi. 

Mä oon s-ryhmän etujen takia avannut sovellukset valmiiksi auki, mutta eipä se ole hyödyttänyt, kun se sulkee itse itsensä, kun hetkeen ei ole sovellusta käyttänyt.

Puhelin narkomaanien idea varmasti on, kun kaikki kytketään puhelimiin.

Vierailija
58/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kanta-asiakasjärjestelmät pitäs kieltää! Kielto tekisi todella hyvää Suomen markkinoille. Suomalainen kun on niin typerä että se ajaa vaikka maan ääriin jotta saa vähä bonusta

Kauppa käy paremmin, kun kuluttajat saavat siitä bonusta. 

Vierailija
59/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim oma mummi 85v

Vierailija
60/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän se mnee jo noin ainakin s-kaupoilla