Biden on omasta mielestään mustaihoinen nainen?
" Olen muuten ylpeä siitä, että olen, kuten sanoin, ensimmäinen varapresidentti, ensimmäinen mustaihoinen nainen... joka on palvellut mustaihoisen presidentin rinnalla, Biden sanoo haastattelussa, ilmeisesti viitaten aikaansa Barack Obaman varapresidenttinä."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1f02738d-ae7f-49ac-b832-ac630aeb66e1
Miksi vanha mies laitetaan tuollaiseen tilanteeseen? Häpeällistä. Vanhustensuojeluilmoitus! VASU!
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi tässä viitataan Obamaan.
Eikö Biden oleta olevansa Kamala Harris? Hänhän on varapresidentti ja mustaihoinen nainen?
Ei vaan puhuu ajastaan Obaman varapresidenttinä.
Eiköhän tämä ollut voittava lausunto. Nyt aktivistit ja feministit voivat hyvällä omallatunnolla äänestää. Rohkea kaapistatulo vaalien tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ollut voittava lausunto. Nyt aktivistit ja feministit voivat hyvällä omallatunnolla äänestää. Rohkea kaapistatulo vaalien tässä vaiheessa.
Aivan, tämä oli nerokas poliittinen oivallus. Mustat naiset voivat nyt äänestää mustaa 'sisartaan'.
Ho, ho, ho, Let's go Brandon. Trump on kollegani mutta voitan hänet uudelleen 2020.
T. Joe Biden, musta nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi tässä viitataan Obamaan.
Eikö Biden oleta olevansa Kamala Harris? Hänhän on varapresidentti ja mustaihoinen nainen?
Ei vaan puhuu ajastaan Obaman varapresidenttinä.
Ja silloinko hän siis oli nainen?
Ei. Hän on tarkoittanut, että hänellä on varapresidenttinä musta nainen.
Vierailija kirjoitti:
"Ich bin ein Berliner"
Voisko joku suomentaa?
Olen amerikan kansalainen. Äänestän Bideniä vaikka hän olisi koomassa. Kuka vaan kun Trump. Biden on maltillinen pitkän linjan poliitikko, joka on jo nykyisellä kaudellaan saanut paljon hyviä asioita aikaiseksi. Lisäksi hän osaa valita avustajansa hyvin, ne ovat ammattitaitoisia ja päteviä..
Vierailija kirjoitti:
Olen amerikan kansalainen. Äänestän Bideniä vaikka hän olisi koomassa. Kuka vaan kun Trump. Biden on maltillinen pitkän linjan poliitikko, joka on jo nykyisellä kaudellaan saanut paljon hyviä asioita aikaiseksi. Lisäksi hän osaa valita avustajansa hyvin, ne ovat ammattitaitoisia ja päteviä..
Tässä on sekin puoli että jos Joe vaihtaa hiippakuntaa kauden aikana, niin demokraattinen varapresidentti ottaa ohjat.
Nyt ei tarvitsisi kuin "vain" voittaa vaalit, numerot ovat valitettavasti menossa väärään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi, että taas hänellä on mennyt sanat sekaisin.
Jännittää niin jo noissa ulostuloissaan, että sanoo väärät asiat, väärään kohtaan.
Biden tarkoitti tietenkin että: Hän on ensimmäinen presidentti, jolla on ollut mustaihoinen
varapresidentti.
Alkaa jo säälittää tämä. Parasta olis, jos vaimo houkuttelisi hänet luopumaan presidenttiehduusta.
Ja että Biden on ollut vastaavasti Obaman varapresidentti. Sekaisinhan hän tietenkin hetkittäin on, ajatus voi toimia mutta sanottava jää puolitiehen. Joe on kuitenkin osoittanut kausillaan että pitää työskentelystä mustaihoisten kanssa, on sosiaalisesti ja ajattelultaan fiksu mies. Obama vastaavasti suojeleva ja herrasmies kohdellessaan Bideniä. Tulevat loistavasti toimeen keskenään. Trump sekoilee myös täysillä, puhuu Obamasta kun täytyisi puhua Bidenistä. On myös tietämätön montako maailmansotaa on käyty.
Jos jatkossa Biden menee nukkumaan aikaisemmin, eikä anna haastatteluja, niin tämä asia on ratkaistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ich bin ein Berliner"
Voisko joku suomentaa?
"Minä olen berliiniläinen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuitenkin tietää mitä Biden tarkoitti. Hän vaan laiskasti muodosti lauseita asioista mitä hänelle tuli mieleen. Eli hän on ylpeä että oli ensimmäisen mustan presidentin varapresidentti ja että hänen varapresidentti on ensimmäinen mustaihoinen nainen kyseisessä virassa.
Eihän Kamala edes ole mustaihoinen, eikö hänen äitinsä ole Intiasta ja isä valkoinen? Vai onko jenkkilässä tapana sanoa mustaihoiseksi jotakin, jolla on vähän valkoista tummempi hipiä?
Yhdysvalloissa jos toinen vanhempi on musta, lapsi luokitellaan rodultaan mustaksi. Esimerkiksi Obama oli rotumääritelmältään musta, vaikka hänellä oli valkoinen äiti.
Asiantuntijan mukaan Bidenin kunnon romahdus ei ole normaalia vanhentumista.
Oletteko huomanneet viime aikoina, miten yhtäkkiä vanhempien ne, sukulaistenne tai tuttujen kunto on romahtanut? Mielestäni ihan yhtäkkiä. Osa näistä ihmisistä on vasta viisikymppisiä. Moni kolme-, neljä- ja viisikymppinen on kuollut yhtäkkiä, nopeasti.
Väitän todellakin, että kysymys on koronarokotteen vaikutuksista etenkin niillä, jotka ottivat niitä kolme tai enemmän.
Ja Trump kuvittelee tietävänsä kaikki asiat paremmin kuin yksikään asiantuntija (vaikka ei ole 50 vuoteen lukenut yhtään kirjaa tai yli sivun pituista tekstiä).
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijan mukaan Bidenin kunnon romahdus ei ole normaalia vanhentumista.
Oletteko huomanneet viime aikoina, miten yhtäkkiä vanhempien ne, sukulaistenne tai tuttujen kunto on romahtanut? Mielestäni ihan yhtäkkiä. Osa näistä ihmisistä on vasta viisikymppisiä. Moni kolme-, neljä- ja viisikymppinen on kuollut yhtäkkiä, nopeasti.
Väitän todellakin, että kysymys on koronarokotteen vaikutuksista etenkin niillä, jotka ottivat niitä kolme tai enemmän.
Väitä vaan, kukaan ei usko.
Enkä ole huomannut mitään vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua mietityttää kenen intresseissä on pitää Biden ehdolla. Bidenin itsensä puolensa tuntuu kurjalta, vanhaa miestä ei kuulu nolata tällä tavalla.
Jotkut spekuloivat että ne demarit jotka tosissaan tähtäävät presidentiksi näistä seuraavissa vaaleissa eivät vielä näihin vaaleihin haluaisi jotta eivät häviäisi Trumpille. Ei muka olisi tarpeeksi aikaa rakentaa kampanjaa. Joku myös väitti että vain Kamala Harris voisi käyttää nyt jo kerättyjä vaalirahoja.
Itse en ihan ole samaa mieltä. Joku todella tunnettu, kuten Michelle Obama voi menestyä vaikka kampanja vasta käynnistettäisiin. Yllätyksellisyydestä voisi olla jopa hyötyä.
No kas kun et ehdota Oprah Winfreyta. Tai Beyoncea. Tai miksei vaan vaihtaisi Joe Bideniä Jill Bideniin jos (ex-)pressan puoliso pitää olla.
Miksi sen ehdokkaan pitäisi olla nimenomaan nainen ja mieluiten vielä musta? Ja jos tunnettuus on riittävä meriitti niin silloinhan Trump on aivan nappivaihtoehto eikä siinä enää haittaa sekään että on toisesta puolueesta. Tunnettu mikä tunnettu. Yllätyksekäskin. Ja eikö orange is the new black?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua mietityttää kenen intresseissä on pitää Biden ehdolla. Bidenin itsensä puolensa tuntuu kurjalta, vanhaa miestä ei kuulu nolata tällä tavalla.
Jotkut spekuloivat että ne demarit jotka tosissaan tähtäävät presidentiksi näistä seuraavissa vaaleissa eivät vielä näihin vaaleihin haluaisi jotta eivät häviäisi Trumpille. Ei muka olisi tarpeeksi aikaa rakentaa kampanjaa. Joku myös väitti että vain Kamala Harris voisi käyttää nyt jo kerättyjä vaalirahoja.
Itse en ihan ole samaa mieltä. Joku todella tunnettu, kuten Michelle Obama voi menestyä vaikka kampanja vasta käynnistettäisiin. Yllätyksellisyydestä voisi olla jopa hyötyä.
Ilmeisen vieras ajatus, että ehdolla ei olisi sopivia vaan päteviä?
Poikani, kunpa tietäisit, miten vähällä järjellä tätä maailmaa hallitaan.
Axel Oxenstierna (1583-1684)