Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi - Paketin hakumatka 620km.

Vierailija
05.07.2024 |

Ostin Tori Diilin kautta paketin. En tiedä mitä huijausta tässä harjoiteltiin. Myyjä pisti minut ostajaksi ja toimitusosoite oma osoite. No siitä seurasi se, että lähetysseurannan tuloksena minua pyydettiin noutamaan paketti Helsingissä sijaitsevasta K-Marketista, jonne on Oulusta matkaa 620km. Tänä aamuna myyjä pyysi, etten noutaisi pakettia, kun hänellä on netti kaatunut, eikä tiedä, kenelle rahalähetys menisi. No vastasin, että en todellakaan nouda Helsingistä. Lopulta hän ei osannut päättää, että hakeeko paketin vai käännänkö minä osoitteen lähetykseen. Ottaa päähän, kun Torissa ei ole elävää ihmistä, kenelle jutella tästä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia kunnossa. Posti lähettää sen nyt Oulua kohti ja antaa uuden seurantatunnuksen.

Tuu kirjoittaa sitten mitä siinä paketissa oikeasti oli.

Tuli mutkia matkaan. Paketin omistaja on eri kuin lähettäjä. Nyt se paketti menee ensin omistajalle. Joka lähettää sen sitten luultavasti minulle. Minuakin kiinnostaa nyt mitä siinä paketissa oli. Latauskaapeli siellä piti olla.

Vierailija
42/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tori Diili vaikuttaa aika pelottavasta systeemiltä. Lähettäjä ja vastaanottaja eivät ole keskenään tekemisissä. Diili siinä välissä hoitaa koodin kautta osoitteet ja maksuliikenteen. Ja lähettäjä voi olla kuka tahansa kolmas osapuoli. Ennen oli puhelinnumerot, jotka tarkistin ennen kaupan tekoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se osattiin pelata niin, että multa lähti raha, onneksi vain 7,90e. Se myyjä lähetti paketin sen oikealle omistajalle Helsinkiin ja kertoi lähetystunnuksen omistajalle. Omistaja kävi hakemassa sen ja lupasi Postille lähettää minulle uudelleen, kun siinä oli tapahtunut virhe ja apuri oli sen "vahingossa" lähettänyt Helsinkiin. Sellainen välistäveto siis. Minulle lähetysseuranta ja paketti sen oikealle omistajalle. Tori on ilman henkilöitä, niin tästä ei voi ottaa yhteyttä muuta kuin poliisiin. Olkoot sitten.

Vierailija
44/64 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaus ja miten se tehtiin. Paketti lähetetään tahallaan väärään osoitteeseen. Siiihen laitetaan kuitenkin minun puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Minä seuraan pakettia ja näen, että se meni Toukolan K-markettiin. Myyjä sanoo, että älä tee mitään, hänellä on tietokoneongelma. Myyjän kaveri menee Toukolan K-Maarkettiin ja saa puhuttua paketin itselleen lähetystunnuksen avulla. Kusetetut: Minä, Toridiili ja Posti. Ap

Vierailija
45/64 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ToriDiilissä sekä myyjän että ostajan tiedot siis siirtyvät kuljetuskumppanimme tietoon automaattisesti, joten myyjän tarvitsee vain kirjoittaa hänelle annettu lähetyskoodi paketin päälle ja viedä se Postiin"

Lähde: https://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/16413713191570-ToriDiili-N%C3%A4in-…

Tuntuu siltä että joko AP:tä on huijattu ja kauppaa ei ole tehty ollenkaan toridiilillä, tai sitten AP on vain trolli. Joka tapauksessa myyjä ei voi laittaa toridiiliin väärää osoitetta.

Vierailija
46/64 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ToriDiilissä sekä myyjän että ostajan tiedot siis siirtyvät kuljetuskumppanimme tietoon automaattisesti, joten myyjän tarvitsee vain kirjoittaa hänelle annettu lähetyskoodi paketin päälle ja viedä se Postiin"

Tuntuu siltä että joko AP:tä on huijattu ja kauppaa ei ole tehty ollenkaan toridiilillä, tai sitten AP on vain trolli. Joka tapauksessa myyjä ei voi laittaa toridiiliin väärää osoitetta.

Nyt lähettäjällä petti rohkeus hakea se paketti takaisin. Pitääpä soittaa maanantaina uudelleen Postiin ja kerrata vielä, että asun Oulussa.

Vierailija
47/64 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt lähettäjällä petti rohkeus hakea se paketti takaisin. Pitääpä soittaa maanantaina uudelleen Postiin ja kerrata vielä, että asun Oulussa.

Noudettavissa

06.07.2024 19:31

Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu uudelleen tekstiviestitse

06.07.2024 19:31

Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu uudelleen sähköpostitse

05.07.2024 12:29

Lähetys on rekisteröity.

Lue lisää

Asiakaspalvelu Postintaival

05.07.2024 12:20

Lähetys on rekisteröity.

Lue lisää

Asiakaspalvelu Postintaival

04.07.2024 19:25

Lähetimme vastaanottajalle lähetystä koskevan tekstiviestin.

04.07.2024 19:25

Lähetimme vastaanottajalle lähetystä koskevan sähköpostin.

04.07.2024 19:22

Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä.

Lue lisää

Posti Noutopiste, K-Market Toukola

04.07.2024 12:56

Lähetys on rekisteröity.

Lue lisää

Posti Noutopiste, K-Market Toukola

03.07.2024 18:22

Lähetys on matkalla Postille

Lue lisää

03.07.2024 18:22

Helposti-koodi on luotu

Lue lisää

Asiointikoodi liittymä

Saispa Tori Diiliin yhteyden. Minä tiedän juurtajaksain mitä tässä on touhuttu ja miksi paketti on edelleen Helsingissä. Täytin Postille lomakkeen, että en ole saanut pakettia. Jospa se lähtisi liikkeelle. Tämä temppu mikä tehtiin on niin yksinkertainen, että harva osaa ajatella asian näin yksinkertaisesti.

Vierailija
48/64 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoitko AP jossain vaiheessa oman osoitteesi myyjälle?

Vierailija
49/64 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on nyt menossa sekä ToriDilli että ToriDiiili -huijaukset ja ainoa, mitä Tori tekee, on varoittaa, että älkää myykö suoraan asiakkaalle, käyttäkää ToriDiiliä.

Kerrotko minkälaisia toridiili -huijauksia on menossa? 

Vierailija
50/64 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, Vaan myyjällä on oikeus asioida Postin kanssa ja vaihtaa se osoite, Heh heh,

Vierailija
51/64 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, Vaan myyjällä on oikeus asioida Postin kanssa ja vaihtaa se osoite, Heh heh,

Eli annoitko vai et? Toridiilissä ei anneta omaa osoitetta vastapuolelle missään vaiheessa.

Vierailija
52/64 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Vierailija
53/64 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiilissä pakettiin kirjoitetaan ainoastaan helposti-koodi eikä mitään muuta. Posti tulostaa osoitetarran. Ei ole mahdollista että myyjä pystyisi perseilemään lähetyksen jonnekin muualle.

Vierailija
54/64 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toridiilissä pakettiin kirjoitetaan ainoastaan helposti-koodi eikä mitään muuta. Posti tulostaa osoitetarran. Ei ole mahdollista että myyjä pystyisi perseilemään lähetyksen jonnekin muualle.

Noh, minä haluaisin selittää Tori Diilille miten tämä tehtiin. Kyllä siihen se helposti koodi kirjoitettiin tosiaan ihan ekana. Ap

Vierailija
55/64 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin pieni summa että en nyt ihan usko huijaukseen.

Itse myynyt paljon ja vain noutona. Toridiiliä en tule ottamaan koskaan. Muutenkin haluan rahat heti kun luovun tavarasta. Summat kuitenkin olleet isoja eli 60-150 euroa.

Vierailija
56/64 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on asia minun osalta ohi. Posti jätti minut rauhaan, kun eräpäivä meni umpeen. Raha lähti tililtä ja minä en saanut pakettia. Posti koko ajan luuli, että heillä on se paketti ja kiilasivat minua hakemaan pakettia Toukolasta, 620km. Posti aikoi tutkia tämän, että mitä siinä tapahtui. Tori Diiliä ei kiinnosta, koska heillä on niin varma koodi systeemi.

Vierailija
57/64 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo aloitus. Olen ostanut useamman jutun toridiilillä enkä millään ymmärrä missä kohdin myyjä pystyisi siinä huijaamaan lähetyksen kanssa niin että se menisi tarkoituksella toiselle puolelle Suomea. Tajusiko joku muu tätä aloitusta?

Vierailija
58/64 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain erikoista tässä tosiaan on, koska Toridiilillä ostaessa ostaja ei anna omaa osoitettaan myyjälle. Kun myyjä hyväksyy Toridiilin kautta tulevan ostotarjouksen, hän saa vain koodin, joka kirjoitetaan paketin päälle. Ei mitään tietoja ostajasta. Yleensä sitten kyllä kun paketin vie postiin, saa kuitin, jossa näkyy vastaanottajan osoite, eli täysin anonyymiä ei ostaminen ole.

Vierailija
59/64 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain erikoista tässä tosiaan on, koska Toridiilillä ostaessa ostaja ei anna omaa osoitettaan myyjälle. Kun myyjä hyväksyy Toridiilin kautta tulevan ostotarjouksen, hän saa vain koodin, joka kirjoitetaan paketin päälle. Ei mitään tietoja ostajasta. Yleensä sitten kyllä kun paketin vie postiin, saa kuitin, jossa näkyy vastaanottajan osoite, eli täysin anonyymiä ei ostaminen ole.

Niin siis kun toridiilissä hyväksyy diilin eli tekee kaupat, niin tori luo automaattisesti sen koodin, joka kirjoitetaan paketin päälle. Tällöin omapostiin ainakin ostajalle ilmestyy myös myyjän nimi lähettäjän nimen kohdalle, oletan että myös myyjän omapostiin ilmestyy ostajan nimi vastaanottajaksi. Ja varmaan ostajan noutopiste näkyy myös myyjälle heti omapostissa. Mutta ei myyjä voi omapostissa noutopistettä käydä muuttamassa. 

Vierailija
60/64 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut toridiili. Kun sillä lähettää, niin ei tarvi laittaa paketin päälle kuin koodi. En edes tiedä, että kenelle ja minne paketit lähtee. 

Tosi helppoa ja vaivatonta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi