Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi - Paketin hakumatka 620km.

Vierailija
05.07.2024 |

Ostin Tori Diilin kautta paketin. En tiedä mitä huijausta tässä harjoiteltiin. Myyjä pisti minut ostajaksi ja toimitusosoite oma osoite. No siitä seurasi se, että lähetysseurannan tuloksena minua pyydettiin noutamaan paketti Helsingissä sijaitsevasta K-Marketista, jonne on Oulusta matkaa 620km. Tänä aamuna myyjä pyysi, etten noutaisi pakettia, kun hänellä on netti kaatunut, eikä tiedä, kenelle rahalähetys menisi. No vastasin, että en todellakaan nouda Helsingistä. Lopulta hän ei osannut päättää, että hakeeko paketin vai käännänkö minä osoitteen lähetykseen. Ottaa päähän, kun Torissa ei ole elävää ihmistä, kenelle jutella tästä.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän ole ap antanut myyjälle sen paketin noutotietoja? Myyjä voi itse hakea paketin jolloin torille menee tieto että paketti on toimitettu, ja myyjö saa rahasi. Olet todella heikoilla todistaaksesi ettet se ollut sinä, koska noutotiedot PITÄISI olla vain sinulla itselläsi.

Ei myyjä tietenkään saa rahoja jos ap sanoo torille, ettei hän saanut pakettia! 

Saapas. Jos paketin nouto viivästyy 7 päivän noutoikkunasta, toridiili tulkitsee että ostaja vatuloi ja myyjä saa rahat SEKÄ tavara palautuu hänelle.

Vierailija
22/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torin ohjeiden mukaan sinä menetät rahasi tuossa:

"Mitä tapahtuu, jos pakettia ei noudeta määräaikaan mennessä? Lähetetäänkö se takaisin myyjälle?

Kun paketti saapuu noutopaikkaan, sinulla on seitsemän päivää aikaa noutaa se. Jos et nouda pakettia määräaikaan mennessä etkä lykkää noudon määräaikaa, paketti lähetetään automaattisesti takaisin myyjälle. Rahat veloitetaan ostajan tilitä ja tilitetään myyjälle. Jos tavara palautetaan, koska ostaja ei noutanut sitä, ja tavara katoaa palautuksen aikana, myyjä ei voi vaatia korvausta kadonneesta tavarasta, koska hän on jo ehtinyt saada siitä maksun."

Eli kun et nouda (saa noudettua) pakettia, se palautuu myyjälle, ja silloin varattu summa tilitetään myyjälle.

Just näin. Ehtojen mukaan ostajan on noudettava paketti tai menettää rahat. Ehdoissa ei poissuljeta sitä, että paketti olisi lähettäjän postissa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän ole ap antanut myyjälle sen paketin noutotietoja? Myyjä voi itse hakea paketin jolloin torille menee tieto että paketti on toimitettu, ja myyjö saa rahasi. Olet todella heikoilla todistaaksesi ettet se ollut sinä, koska noutotiedot PITÄISI olla vain sinulla itselläsi.

Jos pakettia ei noudeta, menettää ostaja rahansa, hänhän ei ole sitä tuotetta hakenut.

Vierailija
24/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on nyt menossa sekä ToriDilli että ToriDiiili -huijaukset ja ainoa, mitä Tori tekee, on varoittaa, että älkää myykö suoraan asiakkaalle, käyttäkää ToriDiiliä.

Vierailija
25/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on kauppaa yksityisten ihmisten välilä. Ei siihen kuulu kuluttajan vastuuta eikä sovelleta kukuttajansuojalakia.

Menee omalla vastuulla. Ostokset ovat aina riski yksityisiltä myyjiltä.

Turpa umpeen, et voi syyttää ketään.  Muita kuin itseäsi.

Trollilta haisee aloitus.

Vierailija
26/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pakettia ei noudeta, menettää ostaja rahansa, hänhän ei ole sitä tuotetta hakenut.

No juuri tällaisissa asioissa juttu selvitellään sitten torin kanssa. Ei asiakas tietenkään menetä rahojaan, koska kyseessä ei ole hänen moka. Puhelin vaan käteen tai viestiä toriin ja postiin soitto. Avuttomia nössöpelkureita olette kaikki, jotka vaan jää tuijottamaan, eikä mitään tee kun on edessä ongelma.

Vierailija
27/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saapas. Jos paketin nouto viivästyy 7 päivän noutoikkunasta, toridiili tulkitsee että ostaja vatuloi ja myyjä saa rahat SEKÄ tavara palautuu hänelle.

Ei myyjä saa rahoja, kun on tällainen tapaus. 

Vierailija
28/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha ai noinkin toridiiliä voi huijata, myyjä lähettääkin sen paketin itselleen 😂 käyttäkää järkeä noissa touhuissa.

No tuonhan voi todistaa.

Seurantatunnuksella näkee onko niin tehnyt.

Seurantunnuksesta näkee, missä ja milloin paketti on matkannut.

Jos myyjä asuu Helsingissö ja paketti on seurannan mukaan pysynyt vain Helsingissä, huijausta on.

Vierailija
29/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä torissa on se viestinlähetysmahdollisuus. Sinne kun selität tilanteen, niin tori pitää niitä rahoja vaikka hamaan tappiin saakka kunnes asia on korjaantunut. Tämä selviää kyllä. 

Vierailija
30/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa ei ainakaan minulla ole kohtaa, johon voin syöttää omat osoitetiedot, eli kyllä tuossa tapauksessa varmaan myyjä on laittanut keksityn osoitteen vastaanottajan kohdalle, joten on saanut kikkailtua paketin sellaiseen paikkaan, ettei ostaja voi sitä määräajassa noutaa. Silloin paketti palautuu myyjälle ja automaattisesti myyjä saa rahat.

Olen omasta mielestä jo aikaisemmin lukenut toridiilin ohjeet ja todennut sen riskiksi, sekä myyjälle että ostajalle, toisen osapuolen epärehellisyydestä riippuen, ja silti tuo ansa jäi aikaisemmin huomaamatta. Nyt 0n 300% varmaa, että käyttäisi toridiiliä missään tilanteessa. En myyjänä enkä ostajana.

Vierailija
31/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myyjä saa rahoja, kun on tällainen tapaus. 

Torin ohjeiden mukaan saa. Noutamaton paketti vapauttaa rahat myyjälle.

Vierailija
32/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postilta saat sen lähetyksen käännettyä lähemmäksi. Mulle on joskus mennyt jonnekkin ihan outoon paikkaan pari kertaa ja asia on selvinnyt sillä, että olen postin asiakaspalveluun ottanut yhteyttä.

Missä on postin asiakaspalvelu?

Vierailija
33/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahinkoja sattuu. Postille soitto ja jos asia ei sillä selviä, niin toriin yhteyttä. 

Soitto postille ei auta. Sinnehän voi kuka tahansa soittaa ja sanoa, että siirtäkää Helsingissä odottava paketti minulle Ouluun...

Vierailija
34/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli paskadiili myyjälle. Myyt kultakellon, lähetät, ostaja hakee postista ja ilmoittaa ettei ole saanut kelloa 😂

Käyttääkö KUKAAN ajatteleva ihminen tuota?

Jep. Lehdessä oli hyvä esimerkki. Myyt muumimukin ja ostajalla on samanlainen rikkinäinen. Ostaja sanoo, että muki oli pakattu huonosti ja meni rikki. Ostaja saa rahat takaisin ja uuden mukin. Käy myös muille suosituille keräilytavaroille. Olen ollut vuosia myyjänä ja ostajana torissa ja en todellakaan tule ainakaan myymään toridiilin kautta. 

Vierailija
35/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä on  Vietnamilainen, mutta käytti suomalaista etunimeä. Myönsi, että lähetti paketin sieltä, minne se tuli takaisin. Tässä on ehkä kielimuuri Postin ja lähettäjän välillä. Ap

Vierailija
36/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli paskadiili myyjälle. Myyt kultakellon, lähetät, ostaja hakee postista ja ilmoittaa ettei ole saanut kelloa 😂

Jep. Lehdessä oli hyvä esimerkki. Myyt muumimukin ja ostajalla on samanlainen rikkinäinen. Ostaja sanoo, että muki oli pakattu huonosti ja meni rikki. Ostaja saa

Minulle ehdotettiin yhden mukin myyntiä isosta läjästä, kun ostajalla oli samanlainen mennyt rikki. Heti soi hälytyskellot ja ehdotin noutoa, jos täällä päin liikkuu. Eipä kuulunut sitten mitään.

Vierailija
37/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Lehdessä oli hyvä esimerkki. Myyt muumimukin ja ostajalla on samanlainen rikkinäinen. Ostaja sanoo, että

Miksi kuuluisikaan jos hän ei ole liikkumasa sun suunnilla?

Vierailija
38/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Lehdessä oli hyvä esimerkki. Myyt muumimukin ja ostajalla on samanlainen rikkinäinen. Ostaja sanoo, että

Normi postitus tässäkin ihan riskitön.

Vierailija
39/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kunnossa. Posti lähettää sen nyt Oulua kohti ja antaa uuden seurantatunnuksen.

Vierailija
40/64 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia kunnossa. Posti lähettää sen nyt Oulua kohti ja antaa uuden seurantatunnuksen.

Tuu kirjoittaa sitten mitä siinä paketissa oikeasti oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi