Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palautuuko keho ehkäisyn lopetuksen jälkeen?

Vierailija
04.07.2024 |

Olen muutamaa ehkäisyvalmistetta käyttänyt muutaman vuoden aikana, mutta aiemmat jouduin lopettamaan rajun migreenin takia. Nyt kuitenkin alkoivat elämäni hirveimmät sivuoireet Slinda-minipillereistä. Ekat kuukaudet menivät hyvin, mutta nyt yli 6kk käytön jälkeen oireet vain lisääntyvät. Paino vain nousee, hiukset katkeilee, elämäni ensimmäinen akne puhkesi, mieliala heittää ja huimaa. Juuri söin liuskan loppuun ja edessä on vaihto aiempaan ehkäisyyn. Nyt kuitenkin pelottaa, että Slindan aiheuttamat oireet eivät lähde. Onko muilla kokemuksia palautuuko keho suht normaaliksi epäsopivan valmisteen jälkeen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkat heti toisella sinulle sopivammalla hormonivalmisteella, niin eiköhän palaudu kun saat ne hormonit purkista ja omia ovulatiivisia kiertoja ei ole.

Täysin lopettaessa minulla meni puolisen vuotta kunnes hiustenlähtö ja akne helpotti, kierto palasi säännölliseksi jne (oli yhdistelmäehkäisy, 4 valmistetta kokeilin 7v aikana). Oli sen arvoista jatkuvaan turvotukseen, rintojen kipuun ja kyhmyihin, masennukseen, ärtymykseen, haluttomuuteen, liialliseen valkovuotoon, virtsatieinfektioihin ym. nähden. Ne kaikki loppui ja elämä alkoi.

Vierailija
2/2 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan minulla hiustenlähtö ja akne tuli ensikertaa elämässä kun lopetin pillerit. Otti aikaa kehon palautua vuosien keinotekoisesta hormonihuurusta. Minipillereitä en sitten halunnut edes kokeilla kun niissä niin yleistä juurikin akne, painon nousu sun muut vaivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla