Kuinka otat huomioon hajusteyliherkän ihmisen tullessa kylään?
Minulla on paha hajusteyliherkkyys ja astma. Hengittämiseni todellakin vaikeutuu, eikä nyt tarvitse haistella mitään parfyymeja vaan pelkää hajusteellinen pesuaine riittää.
Ongelma on runsaasti hajusteilla lottaavat kaverit, tänäänkin jouduin jättämään vierailun kesken, koska koko asunto haisi pesuaineelta. Pari pyykkitelinettä olohuoneessa.
Minä todellakin haistan sen, koska olen itse tottunut hajusteettomiin.
Onko ok pyytää siirtämään vaatteet pois jo ennen tuloani, olen tästä huomauttunut useasti, mutta eivät ne mitään muistaneet, siitä on leikki kaukana, kun alkaa hengitysvaikeutumaan, joudun poistumaan ulos ja ottaa astmapiipun käyttöön.
Kommentit (27)
Parfymoin asunnon tuoksulyhdyin ja asetan vessan pönttöihin ocean fresh hajustimet, pilluun ja parfymoitu menkkaside.
Ei tarvitse erityisesti ottaa huomioon, koska käytän hajustamattomia tuotteita itsekin.
Minä kysyisin miten pitää huomioida, hajusteyliherkkiäkin on monenlaisia. Ja ei-herkkänä olisi varmasti jotain jota en tule ajatelleeksi, joten helpointa kysyä.
Minulle siis olisi ok pyytää siirtämään pyykkitelineet pois, mutta toisaalta on ihmisiä, jotka eivät varmasti tajuaisi, vaikka kuinka selittäisi. (Juuri täällä oli ketju siitä, että jotkut vähättelevät toisten sairauksia ja siinä kävi ilmi, että on ihmisiä, jotka eivät tajua edes toisen syöpää.)
Pistän suitsukkeen palamaan, suihkautan ilmanraikastinta wc-tilaan ja suljen ikkunat tiukasti...mitäpä veikkaat?
Toivottaisin tervetulleeksi omalla vastuulla. Kodeissa on hajuja, kaikkia ei edes itse huomaa. Aina en jaksa edes siivota.
Koettaisin täyttää asunnon luonnontuoksuilla kuten pieruilla.
En kutsu tuollaisia ihmisiä kotiini. Meille pääsevät vain oikeasti tutut, joten tuollaista ongelmaa ei tule.