Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa Lappiin vaeltamaan, minkälainen kaasukeitin on hyvä?

Vierailija
04.07.2024 |

Loma tulossa, minkälaista kaasukeitintä voisitte suositella?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jetboil tai MSR, ns tornikeitin.

Tornikeitin on hyvä - jos veden keittäminen riittää. Käyttötarkoitus pitää huomioida. Tuollaisella voi lämmittää vettä juomiin ja valmiisiin retkiruokiin. Varsinaista ruoanlaittoa niillä on hankalampi tehdä. Paistamiseen ne ei sovellu.

Siksi reppuun vain valmispussitacticalia/itsekuivatettua ja kalat tehdään notskilla tikun nokassa. Ns perhereissuilla sitten trangiaa, mutta yksin mennessä aivan turhaa kanniskella trangiaa.

Tämä menee jo filosofian puolelle. Mitä retkeily omalla kohdalla tarkoittaa. Itse en mene metsään kaupan valmiita pakastekuivattuja pussikeittoja syömään. Se ei ole minulle retkeilyn tarkoitus.

Minulla on kermavaahtoa lettujen päällä ja lohi paistetaan voissa. Ruokaillessa ei juolahda mieleen ajatus 'olisipa minulla tässä nyt pakastekuivattu pasta bolognese'. Rinkka painaa enemmän ja ruoanlaittoon kuluu aikaa, mutta kaiken teen hymyssä suin. Se on retkeilyssä tärkeintä.

Mutta ei tähän ole yhtä oikeaa vastausta.

Vierailija
22/23 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Raija Hentman, hyviä kirjoja aiheesta. Kettunet on myös hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 kg kaasupullo.  Ja siihen sopiva hyttys ansa  saa myös lämmittimen säteilemään leiripaikalla sopivasti. Autollahan sinä mert leiripaikalle. Joten ei se painokasn haittas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän