Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoossa asuneet/asuvat mikä on siellä parasta?

Vierailija
04.07.2024 |

Ketään?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka. Siis EI Se englantilainen, mutta ne muut, ,,vaikkaminkämaalaiset,,

Vierailija
2/23 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin laajuus. Minusta on mukavaa ihan vain kierrellä kaupungilla ja  Lontoossa löytyi tarvittaessa joka vapaapäivälle joku uusi alue tutustuttavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin koko ja diversiteetti. Saattoi milloin vaan törmätä vaikka mihin ihmetyyppeihin, hyvällä tavalla.

Vierailija
4/23 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne av:llä jotka väittää asuvansa ulkomailla, asuu oikeasti Kemissä/Oulussa. 

Vierailija
5/23 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Vierailija
6/23 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Kemi ja Oulu ovat niin outoja paikkoja, että ne voidaan katsoa ulkomaiksi. Samoin Lähi-Itäkeskus Stadissa. Espoon keskus taitaa mennä samaan. 

Vierailija
7/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että koko ajan oli jotain menossa. Asuin lähemmäs 10 vuotta. Aluksi au pairina, tapasin miehen, pääsin hänen avulla töihin, aloin opiskelemaan ja ns kunnon työpaikan.

Asuimme kimppakämpässä, 5 makkaria, keittiö, vessa ja suihku, olohuone oli aulassa. Muistan edelleenkin maksettiin 800 puntaa siitä huoneesta. Tein ma-pe työtä. Joka pe oltiin ulkona, la käytiin paljon teatterissa, musikaaleissa jne. 

Sitten isäni sairastui ja tulin Suomeen. Tajusin haluankin asua täällä, en enää kaivannut sitä vilinää. Jos haluaa rauhallista, pitää asua kauempana ja aikaa matkoihin menee liikaa. Suomessa tajusin kuinka kiva on, kun ei ole hometta kylppäreissä, on varaa asua yksin omassa asunnossa. 

Vierailija
8/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kallista.

Lontoossa ei ole m mitään hyvää. Ei ainakaan mitään sellaista hyvää, mitä ei saisi paremmin, helpommalla ja halvemmalla mistä tahansa muusta brittiläisestä kaupungista - ja  vielä paljon sitä paremmin jostain eurooppalaisesta kaupungista.  

Vierailija
9/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko nimenomaan Lontoossa?  Itse en olisi siellä viihtynyt, mutta Iso Britannia on mahtava paikka.  Kannattaa katsella muitakin paikkoja kuin Lontoo.  Toki siellä nuorelle ihmiselle on paljon tekemistä, mutta myös "vaaroja". Ihan yksin asumaan jos olet nuori, en ehkä lähtisi, mikäli ei työn puolesta ole tarjolla yhtisöasumista tms. Ilalla, josku 22.00 jälkeen, yksinliikkumista naisena ainakaan ei kannata paljon harrastaa.

Vierailija
10/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

homobaarit. suomessa tosi huono gay meininki.

Vierailija
11/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki muut, paitsi ei asuminen. Kurjia asumuksia isolla hinnoilla, kurjia kämppiä entistä isommilla hinnoilla...

Vierailija
12/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka, muuten olen jo kyllästynyt tähän suurkaupunkielämään. Pari kolme vuotta ja sitten jään "eläkkeelle." En siis ole eläkeiässä, mutta jonkun vuoden päästä voin poistua työelämästä.

Vierailija
13/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heathrow, sieltä pääsee uk:sta pois

Vierailija
14/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohta kolmenkymmenen vuoden kokemuksella parasta on ollut:

-Kaupungin monipuolisuus, aina löytyy jotain tekemistä, näkemistä ja kokemista. 

-live and let live asenne-ihmiset keskimäärin todella joustavia ja avarakatseisia.Lontoossa voit vapaasti olla kuka ja mikä haluat. 

-uramahdollisuudet joista monessa muussa paikassa olisi voinut vain uneksia 

-kulttuuritarjonta, olen pelkästään viimeisen viikon aikana käynyt teatterissa ja kahdessa konsertissa 

-miljoonakaupungiksi aika turvallinen

-kaupungin tunnelma ja syke, jokaisessa suurkaupungissa on oma ainutlaatuinen tunnelmansa ja tämä Lontoon tunnelma sopii mulle

-kaupungin vihreys, pelkästään keskustan  alueella on seitsemän isoa puistoa ja kymmenittäin pienempiä.

Vierailija
15/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet varmasti asuukin mutta kyllä meitä oikeasti ulkomailla asuviakin täällä pyörii.

Vierailija
16/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetti arvostamaan Suomea.

Vierailija
17/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten yllättävää että todella iso ulkosuomalaisia tuntuu tulevan Oulusta. Tämä siis omaan kokemukseeni perustuen, olen asunut pitkään ulkomailla kolmessa eri maassa ja varmaan 60-70% tapaamistani suomalaisista on alunperin lähtöisin Oulusta. Itse olen Helsingistä.

Vierailija
18/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin Lontoon keskustassa on 7 puistoa? Eihän siel oo ku Hyde Park 

Vierailija
19/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrod's

Vierailija
20/23 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten yllättävää että todella iso ulkosuomalaisia tuntuu tulevan Oulusta. Tämä siis omaan kokemukseeni perustuen, olen asunut pitkään ulkomailla kolmessa eri maassa ja varmaan 60-70% tapaamistani suomalaisista on alunperin lähtöisin Oulusta. Itse olen Helsingistä.

Metkillistä! Tänne Saksaan taas muuttaneille on hyvin yleistä karjalaiset sukujuuret. Se, että on uskaltanut lähteä Suomesta johtuu käsittääkseni osaksi siitä, että suvussa evakkoja. Eli suku tietää, että ihminen voi muuttaa eikä kotikylä ole ainoa mahdollinen asuinpaikka.

Mun mummi ja äiti Karjalasta. Mulla 40 vuotta Saksassa takana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi