Voi ei. Olen vältellyt vaakaa 10 vuotta ja nyt astuin työasennon tähden työpaikan rullakkovaa'alle ja APUA
Monitori näytti 98 kg. Olen 169,5 cm.
En mielestäni näytä noin läskiltä
Kommentit (33)
Kyllä sen valitettavasti näkee.
Olen samanpituinen ja reilut parikymmentä kiloa kevyempi, enkä minäkään ole hoikka, hädin tuskin menen "normaalikokoisesta". Vyötärö alkaa olla tanakka, eikä vaatteet näytä päällä yhtään niin hyvältä, kuin 10 kiloa hoikempana.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta läski..haha
Mikä naurattaa??
Vierailija kirjoitti:
On toi toki paljon tuolle pituudelle, mutta olen itse 165cm ja painan 80kg. Käyn tosin salilla ja paino jakautuu niin sanotusti hyviin paikkoihin kun vatsalihaksiaki näkyy hieman. Mutta ihmiset aina ihmettelee jos jostain syystä tulee paino puheeksi :D
Ymmärrän, mä oon 168 cm ja 75 kg ja en näytä mielestäni niin läskiltä, mitä vaaka antaa ymmärtää. Mulla ei oo ees lihaksia. Vastaan tulee jatkuvasti selkeästi paljon lihavampia kuin minä vaappuvalla kävelytyylillä, olen ajatellut, että heidän on pakko painaa yli 100 kg.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on nykyään kehopositiivisuus ja että ylipainoakin yritetään normalisoida.
Miksi oi miksi tämä ikuinen tahallinen väärinkäsitys saa elää??? Kehopositiivisuus EI tarkoita ylipainon normalisointia. Se ei edes liity ylipainoon. Ylipaino on epänormaalia keholle, mutta ei se katoa sillä että sitä sanotaan epänormaaliksi.
Ymmärrän ettet omasta mielestäsi näytä läskiltä, olethan tottunut katsomaan itseäsi. Kaikkien muiden mielestä olet jäätävä pallero, tämä on vaan tosiasia. Olen suunnilleen saman pituinen ja 30kg pienwmpi enkä ole mitenkään päin edes hoikka jos vertaa vaikka kuviin ihmisistä esim. 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on nykyään kehopositiivisuus ja että ylipainoakin yritetään normalisoida.
Miksi oi miksi tämä ikuinen tahallinen väärinkäsitys saa elää??? Kehopositiivisuus EI tarkoita ylipainon normalisointia. Se ei edes liity ylipainoon. Ylipaino on epänormaalia keholle, mutta ei se katoa sillä että sitä sanotaan epänormaaliksi.
Kyllähän se kehopositiivisuus tavallaan sitäkin tarkoittaa, tai siihenhän se väkisinkin menee. Eli sehän on mennyt siihen, että läskejä ei enää kauhistella ja jokainen saa rauhassa mättää ruokaa ja lihota, eikä kukaan saa kauhistella eikä arvostella eikä se lihoava ihminenkään löydä mistään motivaatiota painon pudottamiseen, koska saa olla millainen haluaa ilman paineita.
Kiva maksaa ylipainoisten terveydenhuoltokustannukset 🤷
Jos et alasti siinä työpaikan vaa'assa käynyt, niin vaatteet ja kengät jo toivat lukemaan 2-3 kg lisää. Pitkät paksut hiukset tuovat kilon lisää ja nesteet ja ulostemassa suolessa toisen kilon lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jos et alasti siinä työpaikan vaa'assa käynyt, niin vaatteet ja kengät jo toivat lukemaan 2-3 kg lisää. Pitkät paksut hiukset tuovat kilon lisää ja nesteet ja ulostemassa suolessa toisen kilon lisää.
Ja silti jää 20 kiloa ylipainoa. Toivottavasti ap löytää motivaation ja keinot elää terveellisempää elämää.
Jää 20 kiloa? Tällä ihmisellä on yli 30 kiloa ylipainoa.
Oon 166 cm/70 kg ja raskaana viikolla 32. En ymmärrä miten joku suunnilleen saman pituinen painaa melkein sata kiloa. Mullakin on fyysisen työn ja elämäntavan tuomaa lihasta. Onko sulla paljon lihasta tms.?
Minä heräsin, kun vaatteet alkoi puristaa ja oli epämukava olo ja huomasin, että painoa oli jo lähes 70kg (olen 168cm). Olen aina ajatellut, etten ikinä halua painon alkavan seiskalla, joten ryhtiliikkeellä ruokavalio ja liikunta kuntoon, nyt on lähtenyt pari kiloa. En voi käsittää, miten joku ei muka huomaa viimeistään 10 kg:n lihomista, saati sitten että on 30kg ylipainoa 😳
Ylipaino ja lihavuus on Suomessa normaali nykyään. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos:
Lihavuus ja ylipaino Suomessa
Suomalaisista 216-vuotiaista tytöistä 18 prosentilla ja pojista 27 prosentilla on ylipainoa tai lihavuutta. Lihavuuden yleisyys on tytöillä 4 ja pojilla 8 prosenttia.
Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta.
Tämä nyt tosiasia eikä siitä pääse haukkumalla toinen toisiaan. Pata kattilaa soimaa.
Kehopositiivisuus on jokaisen kehon oikeutta olla olemassa. Lihavan, laihan, vammaisen, ihan kaikkien.
Kukaan jolla aivot toimivat ei väitä että lihavuus tai merkittävä alipaino olisi parempi tai terveellisempi kuin jokin muu. Kyse on siitä että jokOlen aisella ihmisellä on yhtäläinen oikeus olla olemassa, osallistua yhteiskunnan toimintaan ja kehorauhaan.
Itse olen saanut kärsiä laihuudestani joka katsotaan asiaksi jota saa vapaasti kommentoida, kaupassa huudella että mene kotiin syömään kuten olen saanut kuulla. Olen zombi, elävä kuollut, anorektikko, mitä kaikkea muuta. Nuorempana oli aika jolloin en uskaltanut mennä yksin mihinkään kun pelkäsin sitä nimittelyä ja välillä räkänauruja.
Ne olivat harvemmassa mutta tuijottelu oli ja on yleistä. Et kelpaa minkään kokoisena.
Olen tietysti poikkeus, ja eroan joukosta , siksi kai herätän niin paljon negatiivista huomiota. Iän mukana olen kuitenkin kasvattanut itsetunnon enkä enää välitä. En kelpaisi minkäänlaisena jos en omistaisi ikinuorta fitnesmallin kehoa jota tuskin kenelläkään on. Utopia on utopiaa.
Itselleni on yks hailee hyväksyttekö vai ei, elän ja olen ja pukeudun kesällä kevyesti ja käyn uimarannalla je liikun missä tahdon. Jos siitä joku herneet ja muut palkokasvit nenäänsä vetää niin oma on nenänsä.