Tarjoamiset kaveriporukan illanvietossa?
Olen omassa porukassa tottunut, että jokainen tarjoaa vuorollaan ja esim. juomia hakiessa kysytään, ottaako muut jotain.
Nyt olin hieman oudommassa porukassa yhden kaverin kutsumana ja tässäkin näytti olevan yhtä lukuunottamatta sama meininki. Siis tajusin itsekin vasta myöhemmin, että yksi lokkeili koko illan. Muut maksoi taksin ja juomakierrokset, tämä yksi ei kertaakaan. Muiden tarjottavat kelpasi kyllä.
Kaikki työssäkäyviä ihmisiä, joten rahanpuutteesta ei kyse.
Kommentit (7)
Jos tarjoaa, silloin tarjoaa, ei odota takaisin tarjoamista. Näin meillä.
Ei se ole tyhmä joka ottaa vastaan kun muut tarjoaa vaan hän on se fiksu siitä porukasta.
Varsinkaan oudommassa porukassa en lähtisi tarjoamiskierroksille, vaan sanoisin esim. ostavani omat juomani/muut 'hetken kuluttua' tai vaikka 'vessakäynnin jälkeen' eli ohjaisin tilanteen sellaiseksi, että muut ostaisivat omia juomiaan eri aikaan. Joku luonteva 'skippaan kierroksen juuri nyt' pitäisi tietysti kehittää.
Christiiina kirjoitti:
Hän oli saita, ihan yksinkertaisesti. Mutta ei hänen olisi pitänyt ottaa vastaan niitä tarjottuja juomia jos ei aio edes itse tarjota vuorollaan
Tai ihan vaan vähävarainen ja hänet on haluttu mukaan siitä huolimatta?
Muussa puutteessa kuin rahanpuutteessa oleville kannattaisi varmaan tarjota rakastelua.