Täytän pian 28, olisiko mielestänne jo aika haudata seurustelu- ja ydinperhehaaveet?
Kommentit (9)
Mun mies on 34, seurusteltu pari vuotta. Perustellaan perhettä vasta nyt. 28v hän oli vannoutunut sinkku huonon suhteen jäljiltä.
Siis häh, tuossa iässähän moni vasta tapaa kumppaninsa. Sulla on vielä hyvin paljon aikaa.
Hyvin ehtii vielä, mutta vaatii aktiivisuutta ja aloitteellisuutta.
Minä olin 28-vuotiaana jo kolmen lapsen yksinhuoltaja. Ei niitä haaveita tarvitse haudata vielä siinä iässä.
Voit perustaa perheen vaikka 6kymppisenä! Miehillä on etulyöntiasema, teillä ei ole kiire toisin kuin meillä naisilla, siis biologisessa mielessä. En tiedä, onko vain oma mutu, mutta tuntuu että lapsilla on nykyään kiire tulla nuoriksi ja sitä nuoruutta sitten venytetään 3kymppiin asti, jolloin herätään siihen, että elämällä voi tehdä muutakin kuin deittailla puolivillisti. En väitä, että olisi hyvä perustaa perhe alle 25-vuotiaana, kaikista ei siihen ole ja mielestäni on ihan hyvä kasvaa itse ensin aikuiseksi ja vasta sitten ottaa vastuu toisesta, pienestä ihmisestä. Ehkä olisin istekin saanut paremmat lähtökohdat, jos vanhempani olisivat olleet enemmän valmiita vanhemmiksi. Olivat 23, kun saivat esikoisensa. Se tuntuu nykyään ihan hirveän nuorelta!
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, tuossa iässähän moni vasta tapaa kumppaninsa. Sulla on vielä hyvin paljon aikaa.
Me oltii tos iäs jo 11 vuot yhes. Yli 15 vuot ollaa ny oltu, siin jo hyvi tuntee toisens.
Nykyää kaikil o semmossii kertakäyttösuhteit ja kyllästytään nii äkkii...
Minä löysin nykyisen mieheni ravintolasta 31 vuotta sitten, 34-vuotiaana sain esikoiseni ja toisen 38-vuotiaana. Meillä on edelleen ydinperhe ilman, että edes olemme avioliitossa. Olemme molemmat voimakkaasti sitoutuneet tähän suhteeseen, lastemme hyvinvointi on meille kaikki kaikessa. Ei ole elämä ollut helppoa mutta ehdottomasti henkisesti rikasta ja on kehittänyt meitä ihmisenä.
Ei vielä, sulla on vielä hyvät kymmenen vuotta aikaa katsella. Älä siis hätiköi.
Ei tietenkään, jos niistä haaveilet.
Tietenkin parisuhde ja perheen perustaminen edellyttää, että on itse mukavaa seuraa jollekin. Ystävällinen, reilu kumppani joka arvostaa toista ihmistä.