Saksan kielen opettelu
Aloitetaanko Saksan opiskelu ja samalla käy muukin kieli kuten Espanja italia.Viron kieli on vähän hankala Suomen kielelle sillä sama sana saattaa tarkoittaa eri asiaa.Mitähän sanoja voisi oppia nopeasti.Saksan satama Hampuri Hamburg aloitetaan siitä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liebe rakastaa.
Liebe on rakkaus. Rakastaa on lieben. Ole tarkkana. Eihän suomessakaan kakku ole sama kuin kakka tai kukka. Eivätkä tuli, tulli ja tuuli tarkoita samaa.
Meillä on Suomessa 15 sijaa, niin että esim talo pitää osata taivuttaa muotoon talona, taloksi, taloa, talon, talossa, tulosta, taloon, talolla . . ja niin edelleen. Saksassa on 4 sijamuotoa mutta ne eivät ole niin hankalia kuin suomessa (mielestäni). Opittava ne silti on, jos ei halua puhua ,,me tarzan you jane,, -kieltä: Minä mennä eilen kauppa, minä ostaa kahvi ja 6 muna ja kaksi leipä.
akkutatiivi, tatiivi, kenetiivi ja nominatiivi.
Vierailija kirjoitti:
Pelaa jotain videopelejä saksalaisten kanssa tai sitten katsot jotain saksalaisia sarjoja vaikka youtubesta.
Yle Areenassa ovat Das Bootin kaikki tuotantokaudet. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liebe rakastaa.
Liebe on rakkaus. Rakastaa on lieben. Ole tarkkana. Eihän suomessakaan kakku ole sama kuin kakka tai kukka. Eivätkä tuli, tulli ja tuuli tarkoita samaa.
Meillä on Suomessa 15 sijaa, niin että esim talo pitää osata taivuttaa muotoon talona, taloksi, taloa, talon, talossa, tulosta, taloon, talolla . . ja niin edelleen. Saksassa on 4 sijamuotoa mutta ne eivät ole niin hankalia kuin suomessa (mielestäni). Opittava ne silti on, jos ei halua puhua ,,me tarzan you jane,, -kieltä: Minä mennä eilen kauppa, minä ostaa kahvi ja 6 muna ja kaksi leipä.
Suomessa on niin vammanen kieli kun sanoja taivutellaan lopusta täysin mielivaltaisesti ilman mitään säännöllisyyttä. Pahimmillaan sanat taipuu jopa keskeltä. Ihme ettei juuri kukaan ulkomaalainen opi suomea.
FREI FREIT VAPAUS frei tag vapaa päivä.
Saksa ei ole kakka maa. Siellä on palveluita, joissa asiakas otetaan hyvin huomioon ja näyteikkunat näkyvät suoraan Kölnistä tulevaan junaan. https://bahndamm.com/fuer-gaeste/
Muista prepositiot:
Durch, für, gegen, ohne, um,
aus, bei, mit, nach, seit, von, zu,
an auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen.
Vierailija kirjoitti:
Liebe rakastaa.
N-kirjain perään!
Ich habe zwei Jahre Deutsch studiert = Olen opiskellut saksaa yliopistossa kaksi vuotta, mutta sitten lopettanut.
Vierailija kirjoitti:
Swartz musta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käse kann ich kiloweise essen!
Klasse
Ich auch und leider sieht man es mir an :(
Na toll! Ich bin auch zu dick. Hab' mal viel mehr Käse gefressen als die Polizei erlaubt.