Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ilmastonmuutos olisi oikeasti uhka maapallolle niin toimet olisi paljon radikaalisempia kuin mitä ne nyt on.

Vierailija
03.07.2024 |

Nyt ihmiset lentää lentokoneella ulkomaille, se lentokone aiheuttaa päästöjä tuhansia kertoja enemmän kuin yksi henkilöauto. Jos ilmastonmuutos olisi oikeasti uhka maapallolle niin turha lentomatkustus loppuisi heti ja ylikulutukseen puututtaisi. Jos ilmastonmuutos olisi uhka maapallolle niin myös väkilukua pyrittäisi saamaan alas päin. 

Nykyiset ilmastotoimet on huvittavia, ne on lähinnä autoilijoiden kurittamista, energian kallistumista ja tavallisten kansalaisten kyttäämistä esim komposti säännöillä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos pelastuu sillä että eu uudisti pullonkorkit ja kielti muoviset ruokailuvälineet.

Vierailija
2/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava askel onkin ilmastolockdownit. Kyllä nekin menee läpi, harjoitusten perusteella. Ja sitten olemme kaikki onnellisia! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on vaan niin itsekäs ettei lentokentällä turvatarkastuksessa paljon ilmastoa ajatella kunhan vain MINÄMINÄ pääsen lomalle.

Vierailija
4/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos on totisinta totta, mutta tuntuu olevan vaikea tarttua riittäviin toimenpiteisiin sen hillitsemiseen. Kaiken avain olisi tosiaan kuluttamisen vähentäminen ja väkiluvun hallittu vähentäminen. Mutta nyky-yhteiskunnat on rakennettu jatkuvan kasvun varaan. 

Ratkaisuksi tarjotaan "vihreää siirtymää" ja "puhdasta energiaa", mutta ne ovat itsepetosta, sillä nekin ruokkivat kasvua ja luonnonvarojen kuluttamista. Esimerkiksi tuulivoimalan rakentaminen aiheuttaa monenlaista tuhoa luonnolle.

Minä luulen, että vaaditaan iso yhteiskuntien romahdus ennen kuin ihmiskunta löytää kestävämmän tien. Tai sitten tuhoutuu kokonaan.

Vierailija
5/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin.

Jos ilmastonmuutosta aiheuttava bisnes ei hyödyttäisi taloudellisesti jo valmiiksi rikkaita ja ilmastonmuutoksen vaikutukset osuisivat heihin ensimmäisenä ja kipeimmin, olisi toimet jo aloitettu eikä vain piiperrettäisi näennäisiä tekoja. Tämä on fakta.

Vierailija
6/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi olla mahdollista ettei ilmastonmuutos ole pysähtynyt kun suomi on luopunut aikalailla fossiilisista polttoaineista energian tuotannossa? Nykyautot kuluttaa tosi vähän polttoainetta,sähköautot on lisääntynyt ja nykyautoissa on katalysaattorit? 

Nykyään tehtaiden savupiipuissa on suodattimet jotka suodattaa myrkyt pois? 

Eikö suomen päästöt ole laskenut jatkuvasti ja tosi paljon? 

Vierailija
7/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenokoneet lentävät, vaikken minä niiden kyydissä olekaan.

Vierailija
8/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n yhtälössä on julkilausumaton oletus että ihmiset ovat vastuullisia, älykkäitä ja epäitsekkäitä.

Osa onkin, ja he yrittävät herätellä makkaravyöhykkeen pysähtyneistöä.

Vierailija
9/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenokoneet lentävät, vaikken minä niiden kyydissä olekaan.

Miten se voi olla kannattavaa bisnestä? 

Vierailija
10/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentämistä enemmän päästöjä aiheuttaa energian tuotanto fossiilisilla polttoaineilla ja toiseksi suurin on teollisuus, esim semetin ja teräksen tuotanto. Liikenne kaikek kaikkiaan on kolmantena, sisältää lentämisen, maa- ja meriliikenteen.

Mutta joo, ainakin kaiken typerän kiinakrääsän tilaaminen saisi kyllä loppua ihan ensimmäisenä. 

Vierailija
11/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietää hallituksen suunnitelmat on kaikki ahneutta ja tietää että 50% suomen pintaalasta on pian meren alla tätä seuraa nätisti sivusta vain.

Vierailija
12/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hesan päälle aletaan suunnitelemaan kupua se on myöhässä 

Vierailija
13/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos on ajatuksena liian vaikeasti hahmotettava ja laaja kokonaisuus, joten sen estämisen jättäminen yksittäisten ihmisten varaan ei toimi nyt eikä tulevaisuudessa. Vähän sama kuin maata lähestyisi 10km asteroidi ja yksittäisten ihmisten pitäisi jotenkin saada tehtyä asialle jotain.

Valitettavasti se toinenkaan lähestymistapa ei toimi nyt eikä tulevaisuudessa, eli se että eri maiden hallituksen yhdessä tekisivät asialle jotain. Maailmassa ei ole nykyään kykyä yhteistyöhön ja oman edun laittamista toissijaiseksi.

Vierailija
14/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ite mietin sitä että miksi minun autoilua pidetään pahana asiana kun minun henkilöauto kuluttaa alle 10 litraa bensaa sadalla kilometrillä ja lentokone kuluttaa kerosiinia noin 3000-6000 litraa sadalla kilometrillä.

Miksi minä olen se pahis mutta lentokone ei ole? 

Vierailija
15/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: Koska Sanna istuu siellä lenkkarissa... Siksi sinä olet paha, kun ajat sillä peltilootallasi...

Vierailija
16/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarista tuli ohjelma, että oikeasti pahin päästölähde liikenteessä on rahtilaivat. 

Ei se lentoliikenne oo mitään. 

Vierailija
17/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka ovat vallassa, haluavat myös pysyä vallassa. Siksi eivät uskalla tehdä sellaisia päätöksiä, joilla muutettaisiin radikaalisti ihmisten elämäntapaa. Tai no, itse asiassa joissakin maissa uskalletaan tehdä sellaisia päätöksiä, esim. Intiassa. Suomessa ei. 

Vierailija
18/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakka olisi oikeasti uhka terveydelle niin se olisi kielletty.

Jos alkoholi aiheuttaisi syöpää niin sitä ei saisi myydä.

Juu, ei mene noin. Nykyisten toimenpiteiden aiheuttamien kustannusten perusteella voi jo päätellä, että asia otetaan varsin tosissaan mutta Kiinan, USA:n ja Intian päästöjen vuoksi meidän muiden teoilla ei ole juuri merkitystä.

Vierailija
19/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoliikennettä edelleen tuetaan valtioiden toimesta!

Vierailija
20/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutoksesta en tiedä, mutta niin kauan kuin tämä maailma sylkee saastuttavista tehtaistaan turhaa krääsää marketteihin, pikaravintolihin, vaateketjujen pikamuotihenkareihin, Temuihin ym, niin kaikki pikkuhifistely on turhaa. Samat viherpiiperot jotka itkee ja istuu elokapinassa ja ituhippikahviloissa lentelevät ympäri maailmaa auringon ja midefulnessin perässä. Näille nykyisillä toimilla ei ole mitään pohjaa, jos suuriin linjoihin ei puututa. 

Kompostoinnit ja kierrätys ovat hyviä juttuja ja olleet itsestäänselvyys itselle jo vuosia, samoin kuin ekologinen asuminen ja materiaalien käyttö. Mutta ei näillä luonnon saastumista estetä maailmanlaajuisesti. Se on raha joka puhuu, ja kun on kyseessä isot rahavirrat, vaikka kuin kyseenalaisesta toiminnasta, niin politiikot ja päättävissä asemissa olevat henkilöt ei niihin silloin puutu. 

Niimpä jos haluaa itselleen mielenrauhan, niin tekee omassa elämässä niitä hyviä ja ekologisia valintoja, se on ainoa mihin voi itse vaikuttaa. Jätä krääsät ostamatta, panosta kestäviin materiaaleihin ja pukeudu klassisiin aikaa kestäviin asuihin, harrasta lähimatkailuja, tyydy vähempään. Huomaat ettei sinun tarvitse luopua mistään, vaan saat päinvastoin mielekkäämmän ja arvoihisi sopivan elämän, ilman ulkopuolelta tulevia paineita materialismista ja kulutuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme