Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsenne tekevät kesälomalla?

Vierailija
03.07.2024 |

Järkyttyneenä seuraan miehen lapsen toimintaa tai lähinnä toimimattomuutta kun isänsä on töissä. Olen etätöissä päivät, eli näen ja kuulen mitä tekee mutta enpä juuri pysty ohjailemaan tai järjestämään tekemistä eikä se toisaalta minun tehtäväni ensisijaisesti olekaan. 

10 vuotias, nousee "aamulla" puolenpäivän jälkeen, yhdeltä tai kahdelta. Siirtyy sängystä olohuoneen sohvalle selaamaan puhelinta. Istuu sohvalla puhelimella tai telkkaria katsoen siihen saakka, että isänsä tulee töistä, ei syö kunnollisia aterioita vaikka on ohjeistettu vaan napsii jääkaapista vähän väliä jotain pientä. Tällä viikolla on täällä päin ollut oikein hyvät kesäsäät, mutta lapsi ei ole poistunut kertaakaan itsenäisesti kotoa. Ainoastaan kun eilen kävimme kaupassa, lisäksi isänsä on pakottanut mukaan ulkoiluttamaan koiraa iltaisin, kun ei ollut ulkoillut tai liikkunut koko päivänä. Kavereitakaan ei ole näkynyt, vaikka niitä kyllä on, ainakin koulupäivien jälkeen meillä on yleensä joka päivä joku käymässä.

Ei liene ihan normaalia varsinkaan tuon ikäiselle. Liikuntaa ei mitenkään kerry edes tuon  ikäisen vähimmäissuosituksen verran ja ruutuaikaa on käytännössä koko valveillaoloaika. Jos olisi minun lapseni, puhelimeen tulisi rajoitukset ja kirjaisin netflixin telkkarista ulos.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä