Jos on eläkkeellä eikö saa kognitiivista terapiaa?
Kommentit (54)
Entä jos haluaa eläkkeeltä pois töihin? Eikö ole enää mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos halua psykoterapiaa nimenomaan?
Niin? Psykoterapiasta tässä kaikki kai ovat puhuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisitkohan sinä selvän vastauksen tai apua eteenpäin, jos varaat ihan lääkäriajan terveyskeskuksesta ja kerrot tilanteesi?
Terveyskeskus ei liity näihin asioihin mitenkään. Ap:n pitää itse hakea yksityiseltä terapeuttia omatoimisesti. Terveydenhuolto ei avusta mitenkään silloin kun ihmisellä on eläke.
Terveyskeskus voi kyllä ohjata psykiatrille, jos vaikka lääkitys olisi tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisitkohan sinä selvän vastauksen tai apua eteenpäin, jos varaat ihan lääkäriajan terveyskeskuksesta ja kerrot tilanteesi?
Ei pääse hoitoon terveyskeskukseen kun järkyttävät jonot
Ei pääsekään kun valittaa vaan järkyttävistä jonoista. Minä olin niin ovela että soitin sinne, pääsin lääkärin jonoon ja pari kuukautta meni ja pääsin lääkärille, röntgeniin pääsin siitä parin päivän päästä. Enkö ole kiero, siitä vaan valittajien ohi ja soitin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan kuntoutuspsykoterapian tarkoitus on olla työkykyä ylläpitävä tai palauttava. Sitä ei siis eläkkeellä enää saa. Itse kustannettuna kuka vaan voi mennä mihin vaan terapiaan. Kannattaa silloin tarkistaa hinnat etukäteen, useimmiten yksi käynti ei riitä - monet käyvät vuosia parin viikon välein.
Ihmettelen miksi eläkeläisten edes pitäisi saada terapiaa varsinkin kun eivät töihin ole kuntoutumassa. Toki saavat kuntoutusta jos sairastuvat tms että pärjäävät kotona. Äitini kävi eläkkeellä syöpään sairastuneen kuntoutuksen
No siksi että se elämä olisi siedettävää eikä yhtä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse hoitoon terveyskeskukseen kun järkyttävät jonot
Ei pääsekään kun valittaa vaan järkyttävistä jonoista. Minä olin niin ovela että soitin sinne, pääsin lääkärin jonoon ja pari kuukautta meni ja pääsin lääkärille, röntgeniin pääsin siitä parin päivän päästä. Enkö ole kiero, siitä vaan valittajien ohi ja soitin
Siis miten?
Kyllä eläkeläinen voi saada terapiaa, jos on työelämään palaamassa. Kela vaatii kuitenkin aika painavia perusteita siihen, että terapia oikeasti mahdollistaa työelämään palaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sairaseläke ja pysyvä saako silti terapiaa?
Ei saa Kelan kuntoutus psykoterapia, mutta hyvin harvinaisissa tapauksissa voi saada psykoterapiaa vaativana kuntoutuksena. Yksi kriteeri on että ilman tuota kuntoutusta olisi sairaalahoidossa.
Terapiaan ei tarvita kelaa, vaan kuka tahansa voi hakeutua sinne.
Joo, no harvalla sairaseläkeläisellä on varaa maksaa 400 - 600 e kuussa terapiasta.
No eihän niitä terapeutteja tarvitse kalleimmasta päästä ottaa tai ravata siellä pari kertaa. 🤦🏻
Ja ap:n kysymyshän kuului, saako eläkkeellä oleva terapiaa ja vastaus on kaikessa yksinkertaisuudessaa
Ei psykoterapeutteja ole missään useissa eri hintaluokissa. Eikä psykoterapeutit ota potilaita jotka haluaisi käydä esim. vain kerran kuussa, minimi on kerran viikossa. On toki opiskelemassa olevia koulutuspsykoterapeutteja jotka saattaa maksaa esim 60 e kerta mutta on sekin kova hinta köyhälle
Älä puhu paskaa. Psykoterapeuttien hinnat vaihtelevat todella paljon. Ja kyllä ottavat myös asiakkaita, jotka käyvät esim vain kerran kuukaudessa tai kerran 2-3 viikossa. Tietenkin riippuu ihan jokaisen terapeutin omasta työtilanteesta, ja onko ylipäätään tilaa ottaa uusia postilaita. Sinä nyt et tiedä yhtään mistä puhut, joten lopeta nuo pätemisyritykset.
Kyllä se EUTANASIA pitää todellakin saada jos eläkeikäiset tantat juoksee terapiassa trendin takia. HUOH!
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei ole mitään järkeä. Kaikki haluavat eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa olet lääkäri ammatiltasi? Muita työntekijöitä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa Kelan kuntoutus psykoterapia, mutta hyvin harvinaisissa tapauksissa voi saada psykoterapiaa vaativana kuntoutuksena. Yksi kriteeri on että ilman tuota kuntoutusta olisi sairaalahoidossa.
Joo, no harvalla sairaseläkeläisellä on varaa maksaa 400 - 600 e kuussa terapiasta.
No eihän niitä terapeutteja tarvitse kalleimmasta päästä ottaa tai ravata siellä pari kertaa. 🤦🏻
Ja ap:n kysymyshän kuului, saako eläkkeellä oleva
Sinä se et tiedä yhtään mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
J
Sinä se et tiedä yhtään mistä puhut.
Voi kuule, minä tiedän oikein hyvin mistä puhun. Minulla on faktatietoa, toisin kuin sinun mutuilusi.
Ihmettelen miksi eläkeläisten edes pitäisi saada terapiaa varsinkin kun eivät töihin ole kuntoutumassa. Toki saavat kuntoutusta jos sairastuvat tms että pärjäävät kotona. Äitini kävi eläkkeellä syöpään sairastuneen kuntoutuksen