Oletko ihan varma että tulet vielä raskaaksi 35v??
Kommentit (18)
Aika moni siis näyttää olevan varma...
Mutta luultavasti ne on ne samat tyypit, jotka eivät tule raskaaksi 35-vuotiaina joilla on vaikeuksia tulla raskaaksi jo nuorempanakin.
Tulin siis raskaaksi " jo" 34-vuotiaana, enkä aio olla 35-vuotias ja raskaana kuukautta pitempään. Tämä kolmonen sai alkunsa kertalaakista ja jää meidän kuopukseksi.
Olen kohta 36v. enkä ole löytänyt -vaikka olen 20v etsinyt!- miestä, joka haluaisi kanssani lapsia.
Meillä on suvussa useita naisia, jotka ovat saaneet esikoisensa 40+ ikäisenä, joten toivotaan, että minäkin. Siis haluaisin vaikka heti! Mutta kun ei ole Luoja suonut miestä suostuvaa.
Toivoisin, että jokainen lasta todella haluava, saisi lapsen...
että näyttää tuoolevan mahdollista, vaikka en ole edes mitään helposti raskautuvaa sorttia.
enkä sillon 10 vuoden päästä. Enkä milloinkaan. Eka raskaus oli tarpeeksi kamala, synnytyksestä puhumattakaan. Eikä unohdeta vauva-aikaakaan... Yök.
en ole varma. en tule raskaaksi nytkään, vaikka ikää vasta 31v ja yritystä takana 2.5 v.
päinvastoin luulin etten tule ikinä, mut tulin sit kuitenkin
Ja tulinkin raskaaksi. Valitettavasti raskaus meni kesken :' ( Jatkan yritystä.
Miksi en voisi vielä raskautua? En ole vanha! Aikanaan kun esikoiseni sain, oli synnärillä samassa huoneessa 40v ensisynnyttäjä. Tuttuni on saanut esikoisensa 42-vuotiaana. Ei mitenkään tavatonta ole raskautua yli 35-vuotiaana. Kuten sanottu, 35v ei ole vanha!!
Jos tulen raskaaksi niin tulen, jos en niin sitten en. Eipä se raskaaksi tuleminen ole kuin yksi vaihe. Sitten pitäisi onnistua raskauden jatkumisessa, saada synnytettyä lapsi mielellään elävänä, sitten se pitäisi saada pysymään hengissä tässä vaarojentäyteisessä maailmassa ja vielä jotenkin kasvattaakin. Itsekin kun pysyisi terveenä ainakin lapsen ensivuodet, niin hyvä olisi. Ja ruokaa ja vaatetta pitäisi lapselle huoltaa. Jne. Ei se raskautuminen ole ainoa kynnyskysymys.
Itse en ole suinkaan varma että raskaudun 35v, mutta mitä tulevaisuuden suunnitelmiimme tulee, olisi kyllä kiva jos noihin aikoihin saisimme vielä iltatähden, ehkä kaksikin lapsukaista.
Ja en siis ollut raskautumisestani varma 25v kun alettiin esikoista yrittämään, sen enempää kuin pari vuotta myöhemmin kuopuksen kohdalla. Molemmat raskaudet kuitenkin saivat alkunsa lähes ensiyrittämästä ja hyvä näin.
Haaveissa siis olisi vielä lapsi-kaksi, mutta toisaalta on jo hyvä olo kun on nämä kksi hankittuna eli ei varmaankaan ole sellaisia paineita mitä voisi olla (itseni tuntien) jos tuolloin rupeaisimme ensimmäistä yrittämään. Vaikka tiedä häntä kun en ole tilanteessa ollut. muuten olen kyllä sitä mieltä että jokainen tekee itse omat päätöksensä omiinlähtökohtiinsa nähden. Joku haluaa lapset aiemmin ja toinen myöhemmin, kaikilla nuorena lapset haluavilla ei edes elämäntilanne ole tuolloin vielä suotuisa. Varmasti jokainen tietää että iän myötä hedelmällisyys laskee ja raskauksiin alkaa liittyä tiettyjä riskejä. Mutta nuo ovat siis vain tilastoja eikä niilläkään ole yksilölle merkitystä niin kauan kun ei omalle kohdalle osu.
Tämä mahassa oleva kakkonen syntyy kuukautta ennen kun täytän 35 ja toiveissa ei ole toista vauvaa ihan putkeen ainakaan.
Mahdoton tajuta ihmisiä jotka vasta " tekevät" lapsia. Luonto ajatellut asian niin,että lapsen saadaan nuorena!!!
Isommat lapset olisivat jo 12v ja 11v, sopisi mainiosti! olemmekin haaveilleet josko sitten tulisi kolmas, väkisin emme yritä, elämä antaa ja ottaa :)
t: yhden heldelmöityshoitolapsen 35 v äiti
varma vaikka olisi 25.