Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa sairauslomaa masentuneena

Vierailija
02.07.2024 |

Olen niin masentunut, että en pääse sängystä ylös melkein. Ollut lähisuhde väkivaltaa, ero avoliitosta ja rankkaa muutenkin. Saako etänä esim lääkäritaskussa.fi sairauslomaa? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin pitäisi kysyä lääkäriltä? Itse en saanut aikoinaan sairauslomaa, nyt aloitan vuoden kuntoutustuen. Saa nähdä riittääkö se.

Vierailija
2/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu ihan lääkäristä. Mutta livenä tai etänä, pääasia on jollekin lääkärille jutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että korona pikatesti näytti positiivista ja hanki sillä verukkeella viikon saikku. Mikäli riittää

Vierailija
4/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itkin 10 min lääkärin vastaanotolla ja kyselemättä kirjoitti kuukauden saikun. Sanoi, että ei tämä varmaan riitä. Sinnittelin kuitenkin sen kuukauden jälkeen taas töissä. 

Vierailija
5/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele lääkärille rehellisesti ja pyydä sairauslomaa. Anna lupa itsellesi hoitaa itseäsi ja levätä. Toivon sinulle kaikkea hyvää. 

Vierailija
6/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa etänä.

Vastaanotolla käymällä, saat tuossa kunnossa sairaslomaa.  Masennus tuntuu ja saattaa näkyä työsuorituksessakn.  Aiheuttaa myös fyysistä haluttomuuttakin.

Käy pikaisesti lääkärissä  Älä pingota vointiasi liian tiukoille.

Siitä vasta huonot seuraukset tulee,  

Zenmppiä!

Vierailija
7/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
8/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin pitäisi kysyä lääkäriltä? Itse en saanut aikoinaan sairauslomaa, nyt aloitan vuoden kuntoutustuen. Saa nähdä riittääkö se.

Miten et saanut sairaslomaa?

Onpa ollut outo lääkäri !  Joku tärkeilevä tyyppi.  Oliko minkä ikäinen lääkäri.

Kuinka sitten olet nyt kuntoutustuella?  

Vierailija
9/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutustukihan myönnetään vasta sairausloman jälkeen? Eli silloin kun ei enää saa Kelasta sair. päivärahaa? Itse olin ensin sair lomalla maksimiajan, sitten kuntoutustuella muutamia vuosia, viime syksystä tk eläkkeellä. Monisairas. Ap; mene lääkäriin ja kerro miten voit!

T.eri 

Vierailija
10/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä voi saada maks 3 päivää. Ei riitä Ap.n tilanteessa mihinkään.

Vierailija
11/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itkin 10 min lääkärin vastaanotolla ja kyselemättä kirjoitti kuukauden saikun. Sanoi, että ei tämä varmaan riitä. Sinnittelin kuitenkin sen kuukauden jälkeen taas töissä. 

Ai, näin olisi pitänyt tehdä - mikään ei voita naisen itkua! Itse olen saanut enintään 2 vkoa sairauslomaa vakavaan masennukseen ja olen aina ihmetellyt, että jotkut saavat pidempiä. Edustan nähtävästi miehenä väärää sukupuolta...

Vierailija
12/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, näin olisi pitänyt tehdä - mikään ei voita naisen itkua! Itse olen saanut enintään 2 vkoa sairauslomaa vakavaan masennukseen ja olen aina ihmetellyt, että jotkut saavat pidempiä. Edustan nähtävästi miehenä väärää sukupuolta...

Tai sitten sinun masennusoireesi eivät vaan ole olleet sellaisia, että olisit ollut työkyvytön.

Vierailija
13/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti mielenvikaisille ei anneta mitään lomaa.ottakoot palkatonta vaan.miksi meidän muiden pitää kustantaa sekojen lomat.

Vierailija
14/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis itkit myös minuuttitolkulla lääkärissä, mutta et saanut saikkua, koska olet mies? Vai mitä yrität selittää?

Vierailija
15/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa ihan vaan menemällä lääkäriin ja kertomalla miten asia on. Todella helposti oikeasti.

Vierailija
16/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei koe olevansa kunnossa kun sair loma loppuu, voi aina mennä takaisin lääkärille. Usein sair lomaa jatketaan. Eli oma vika jos ei tajua tätä.

T.eri

Vierailija
17/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutustukihan myönnetään vasta sairausloman jälkeen? Eli silloin kun ei enää saa Kelasta sair. päivärahaa? Itse olin ensin sair lomalla maksimiajan, sitten kuntoutustuella muutamia vuosia, viime syksystä tk eläkkeellä. Monisairas. Ap; mene lääkäriin ja kerro miten voit!

T.eri 

En siis ole AP. Olin Kelan osakuntoutustuella 150 päivää ja lääkäri neuvoi hakemaan eläkeyhtiöstä kuntoutustukea. Sairauslomalla ja näillä tuilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Alussa eli joskus ennen Koronaa, minua ei otettu oikein tosissaan ja oireet pahenivat. 

Vierailija
18/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti mielenvikaisille ei anneta mitään lomaa.ottakoot palkatonta vaan.miksi meidän muiden pitää kustantaa sekojen lomat.

Sairaus siinä missä muutkin. Älä vähättele toisten kärsimyksiä. 

Vierailija
19/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet tietysti työantajasi osoittamaan työterveyteen, ei saikkuja mistään randon-lääkäripalveluista haeta.

Vierailija
20/24 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että haluat kuolla. Muuta ei tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi