Miten saa sairauslomaa masentuneena
Olen niin masentunut, että en pääse sängystä ylös melkein. Ollut lähisuhde väkivaltaa, ero avoliitosta ja rankkaa muutenkin. Saako etänä esim lääkäritaskussa.fi sairauslomaa?
Kommentit (24)
Kai se riippuu ihan lääkäristä. Mutta livenä tai etänä, pääasia on jollekin lääkärille jutella.
Sano, että korona pikatesti näytti positiivista ja hanki sillä verukkeella viikon saikku. Mikäli riittää
Minä itkin 10 min lääkärin vastaanotolla ja kyselemättä kirjoitti kuukauden saikun. Sanoi, että ei tämä varmaan riitä. Sinnittelin kuitenkin sen kuukauden jälkeen taas töissä.
Juttele lääkärille rehellisesti ja pyydä sairauslomaa. Anna lupa itsellesi hoitaa itseäsi ja levätä. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Ei saa etänä.
Vastaanotolla käymällä, saat tuossa kunnossa sairaslomaa. Masennus tuntuu ja saattaa näkyä työsuorituksessakn. Aiheuttaa myös fyysistä haluttomuuttakin.
Käy pikaisesti lääkärissä Älä pingota vointiasi liian tiukoille.
Siitä vasta huonot seuraukset tulee,
Zenmppiä!
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin pitäisi kysyä lääkäriltä? Itse en saanut aikoinaan sairauslomaa, nyt aloitan vuoden kuntoutustuen. Saa nähdä riittääkö se.
Miten et saanut sairaslomaa?
Onpa ollut outo lääkäri ! Joku tärkeilevä tyyppi. Oliko minkä ikäinen lääkäri.
Kuinka sitten olet nyt kuntoutustuella?
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin pitäisi kysyä lääkäriltä? Itse en saanut aikoinaan sairauslomaa, nyt aloitan vuoden kuntoutustuen. Saa nähdä riittääkö se.
Kuntoutustukihan myönnetään vasta sairausloman jälkeen? Eli silloin kun ei enää saa Kelasta sair. päivärahaa? Itse olin ensin sair lomalla maksimiajan, sitten kuntoutustuella muutamia vuosia, viime syksystä tk eläkkeellä. Monisairas. Ap; mene lääkäriin ja kerro miten voit!
T.eri
Etänä voi saada maks 3 päivää. Ei riitä Ap.n tilanteessa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä itkin 10 min lääkärin vastaanotolla ja kyselemättä kirjoitti kuukauden saikun. Sanoi, että ei tämä varmaan riitä. Sinnittelin kuitenkin sen kuukauden jälkeen taas töissä.
Ai, näin olisi pitänyt tehdä - mikään ei voita naisen itkua! Itse olen saanut enintään 2 vkoa sairauslomaa vakavaan masennukseen ja olen aina ihmetellyt, että jotkut saavat pidempiä. Edustan nähtävästi miehenä väärää sukupuolta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, näin olisi pitänyt tehdä - mikään ei voita naisen itkua! Itse olen saanut enintään 2 vkoa sairauslomaa vakavaan masennukseen ja olen aina ihmetellyt, että jotkut saavat pidempiä. Edustan nähtävästi miehenä väärää sukupuolta...
Tai sitten sinun masennusoireesi eivät vaan ole olleet sellaisia, että olisit ollut työkyvytön.
toivottavasti mielenvikaisille ei anneta mitään lomaa.ottakoot palkatonta vaan.miksi meidän muiden pitää kustantaa sekojen lomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis itkit myös minuuttitolkulla lääkärissä, mutta et saanut saikkua, koska olet mies? Vai mitä yrität selittää?
Sitä saa ihan vaan menemällä lääkäriin ja kertomalla miten asia on. Todella helposti oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei koe olevansa kunnossa kun sair loma loppuu, voi aina mennä takaisin lääkärille. Usein sair lomaa jatketaan. Eli oma vika jos ei tajua tätä.
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntoutustukihan myönnetään vasta sairausloman jälkeen? Eli silloin kun ei enää saa Kelasta sair. päivärahaa? Itse olin ensin sair lomalla maksimiajan, sitten kuntoutustuella muutamia vuosia, viime syksystä tk eläkkeellä. Monisairas. Ap; mene lääkäriin ja kerro miten voit!
T.eri
En siis ole AP. Olin Kelan osakuntoutustuella 150 päivää ja lääkäri neuvoi hakemaan eläkeyhtiöstä kuntoutustukea. Sairauslomalla ja näillä tuilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Alussa eli joskus ennen Koronaa, minua ei otettu oikein tosissaan ja oireet pahenivat.
Vierailija kirjoitti:
toivottavasti mielenvikaisille ei anneta mitään lomaa.ottakoot palkatonta vaan.miksi meidän muiden pitää kustantaa sekojen lomat.
Sairaus siinä missä muutkin. Älä vähättele toisten kärsimyksiä.
Menet tietysti työantajasi osoittamaan työterveyteen, ei saikkuja mistään randon-lääkäripalveluista haeta.
Sano, että haluat kuolla. Muuta ei tarvitse.