Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset joilla pakko tehdä koko ajan jotain

Vierailija
02.07.2024 |

Ei osaa istua hiljaa paikallaan ilman puhelinta tai telkkaria tai lehteä. Paheksuvat muita, jotka osaavat ottaa rennosti ja makoilla ja istua ilman virikkeitä. Mp??

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex ukko oli tällainen. Mitään "lomailua" ei halunnut. Kokoajan teki mielestäni kaikkea turhaa ja hermoili kuinka paljon on tekemistä. Käskytti minua kuin koiraa. Todella rasittava ja kuormittava tapaus. Lopulta tajusin, että eihä tuota tarvitse kestää ja ukko sai mennä.

Olen kuvailemasi kaltainen mies.

Tänään olen rakentanut mökille uutta saunaa ja hakannut polttopuita.

Sieltä kotiin tultua opetellut kitaralla uusia sointuja ja ajellut nurmikot, omat ja naapurin. Olen maisteriksi valmistumisen jälkeen väitellyt ja työelämässä vaativissa asiantuntijatehtäviaaä.

Nyt kun olen syönyt välipalaa. pidin pienen tauon ja kohta takaisin puuhapeteilemään. Illalla teen perheelle ruoaksi kanapastaa ja leipäjuustosalaattia, mutta se on vasta klo 20 kieppeillä se.

Asumme maalla. Iso tontit. Tilaa ja puuhaa on. Ja pakko olla, sillä oma moottorini käy

Muuten tuossa ei ole mitään ongelmaa, mutta usein kun pitäisi katsoa esim. leffaa yhdessä, tällaiset tyypit käyvät välillä aina tekemässä jotain ja se on todella häiritsevää, kun yrittää keskittyä elokuvaan. 

Vierailija
42/59 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koko ajan menossa. Duuni, harrastukset, siivoan, shoppailen, teen ruokaa jne.

Kunnes nuppi leviää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokainen saa tehdä tai olla tekemättä, kunhan tuntuu hyvältä. Omakohtaista kokemusta sen sijaan ihmisestä, joka on täysin yliaktiivinen eli ihan koko ajan pitää tehdä jotain. Hän on hermostunut, jos pitää hetkeksi pysähtyä esim. kahvikupin ääreen juttelemaan niitä näitä ja mielellään keksii esim. siivoilla siinä samalla. Vaikuttaa hieman, että pakenee jotakin sillä jatkuvalla touhuamisella, koska on ihan pakonomaista ja se hermostuttaa muita.

Vierailija
44/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pitkään vaikea istua tuolilla ilman käsityön tekemistä. Jopa oppitunneilla oli vaikeaa, koska ilman käsityö tekemistä vajosin muutamassa minuutissa omiin ajatuksiini. Jotenkin minun aivot vaatii sen käsityön tekemistä, että pystyn aktiivisesti seuraamaan esim. elokuvaa. Nykyään ikää on tullut ja olen vähentänyt käsitöiden tekemistä, mutta se tarkoittaa, että elokuvaa katsoessa ennen ensimmäisiä mainoksia minä vetelen hirsiä.

Siis se ongelmahan oli ettei oppitunneilla saanut tai edes kehdannut tehdä käsitöitä. Jostakin syystä kaikki ymmärtävät, että käsitöiden tekeminen vie huomion pois, mutta ei ymmärretä sen auttavan joillakin keskittymiskyvyn ylläpitämisessä. 

Vierailija
45/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on juuri tuollainen. Hän pitää minua ihan hulluna, koska voin vain istua terassilla ja hänen mukaansa tuijottaa tyhjyyteen vaikka kaksikin tuntia putkeen. Oikeasti seuraan luontoa ja sen menoa. :D 

Vierailija
46/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veikkaisin että joku ADHD: n muoto, tunnistan tuon itsekin joistain ihmisistä. Liittyy siihen toki vahvasti se että siitä koheltamisesta kehittää itselleen jonkun ihailtavan asian ja odottaa, että muutkin alkaa soheltamaan samalla tavalla ympäriinsä.

Vierailija
47/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ap: n kuvailema. En osaa vain istua paikallani, koko ajan on tehtävä jotain. Asun omakotitalossa, jossa iso puutarha, koko ajan on jotain tekemistä. Laiskana  ei paikat pysy kunnossa. Nautin, kun saan touhuta. En voisi vain olla ja möllöttää sohvalla. Tuntuisi, kuin aika menisi hukkaan.

Vierailija
48/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex ukko oli tällainen. Mitään "lomailua" ei halunnut. Kokoajan teki mielestäni kaikkea turhaa ja hermoili kuinka paljon on tekemistä. Käskytti minua kuin koiraa. Todella rasittava ja kuormittava tapaus. Lopulta tajusin, että eihä tuota tarvitse kestää ja ukko sai mennä.

Sieltä kotiin tultua opetellut kitaralla uusia sointuja ja ajellut nurmikot, omat ja naapurin. Olen maisteriksi valmistumisen jälkeen väitellyt ja työelämässä vaativissa asiantuntijatehtäviaaä.

Nyt kun olen syönyt välipalaa. pidin pienen tauon ja kohta takaisin puuhapeteilemään. Illalla teen perheelle ruoaksi kanapastaa ja leipäjuustosalaattia, mutta se on vasta klo 20 kieppeillä se.

Asumme maalla. Iso tontit. Tilaa ja

Muuten tuossa ei ole mitään ongelmaa, mutta usein kun pitäisi katsoa esim. leffaa yhdessä, tällaiset tyypit käyvät välillä aina tekemässä jotain ja se on todella häiritsevää, kun yrittää keskittyä elokuvaan. 

En tiedä onko tämä ihan sama asia, mutta mun mies alkaa ihmettelemään joka kerta ääneen, että mistäs hän nyt tietääkään tuon näyttelijän, mikäs sen nimi olikaan, entäs toi toinen tyyppi hei, pitää katsoa Googlesta, ai jaa se olikin tuossa sarjassa X, hei kato!! 

Ja minulla nousee savu korvista. 

Vierailija
49/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tekemistä telkkarin tuijotus tai puhelimen selaus.  Tekemistä on imuroiminen, silittäminen, leipominen, nikkaroiminen, ruohon leikkaaminen jne.

Vierailija
50/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse veikkaisin että joku ADHD: n muoto, tunnistan tuon itsekin joistain ihmisistä. Liittyy siihen toki vahvasti se että siitä koheltamisesta kehittää itselleen jonkun ihailtavan asian ja odottaa, että muutkin alkaa soheltamaan samalla tavalla ympäriinsä.

Ei alkuunkaan, niillä adhd tyypeillä muita ongelmia. Tekevä ihminen on täysin normaali, sama kuin että joku joka pälpättää koko sjan. Ihmiset erilaisia, tosin ap jätti kertomatta että on pomottaja tai ei vain näe.

Vierailija
51/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme maalla. Iso tontit. Tilaa ja puuhaa on. Ja pakko olla, sillä oma moottorini käy

Ahkera mies, joka nauttii puuhaamisesta. Tämäkin toki palstalla käännetään viaksi etsimällä rivien välistä tekosyitä. Jatka samaan malliin, vaikka monia tuntuu omatunto kolkuttelevankin.

Vierailija
52/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on kauemmin paikallaan, alkaa än yy tee NYT!

Vierailija
53/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut maalaiset on tuollaisia. Meillä on mökki maalla ja siellä asuvat paikalliset naapurit touhuaa koko ajan jotain: aloittavat aamukuudelta leikkaamaan nurmikkoa ja sirkkelöimään puita; rentoutuminen on heille sitä, että käy marjastamassa tai siivoaa kaappeja.

Kukin tavallaan, mutta eivät ymmärrä, että meidän perheessä nautitaan siitä, että saa nukkua pitkään, loikoilla rannalla ottamassa aurinkoa ja lukemassa hyvää kirjaa, meditoida ja tehdä joogaa, keskustella syvällisesti yömyöhään.

Vierailija
54/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi myös kasvaa siihen, että koko ajan pitää tehdä työtä. 

Eräässä kesätyöpaikassa otin evääksi omenan ja söin sen lastauslaiturilla istuen. Pomo meni ohi ja oli ilmeisen ärtynyt istumisestani. Vielä enemmän taisi ärsyyntyä, kun sanoin syöväni omenan ja sen jälkeen menen tekemään hänen ehdottoman tehtävän. En ryhtynyt luennoimaan, että tämä on ainoa taukoni 10 tunnin työpäivän aikana, joten ihan hyvällä omallatunnolla istuin "LAISKANA" sen omenan syönnin ajan. Toisin eihän pomo voinut tuota ymmärtää kun itse kävi kahvitauolla ja ruokatauolla, mutta olisi pitänyt ymmärtää ettei meidän työtehtävissä kaikki työntekijät voinut olla samaan aikaa tauolla.

Vierailija
55/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut maalaiset on tuollaisia. Meillä on mökki maalla ja siellä asuvat paikalliset naapurit touhuaa koko ajan jotain: aloittavat aamukuudelta leikkaamaan nurmikkoa ja sirkkelöimään puita; rentoutuminen on heille sitä, että käy marjastamassa tai siivoaa kaappeja.

Kukin tavallaan, mutta eivät ymmärrä, että meidän perheessä nautitaan siitä, että saa nukkua pitkään, loikoilla rannalla ottamassa aurinkoa ja lukemassa hyvää kirjaa, meditoida ja tehdä joogaa, keskustella syvällisesti yömyöhään.

Tuo taitaa johtua enemmän vuodenajoista, koska maalla yleensä ahkeroidaan kesällä ja talvella otetaan vähän pakostakin rennommin. 

Vierailija
56/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on naapurissa sun tapainenPuuha-Pete, hänen vaimonsa on kertonut, että äijä alkaa puuhata ennen klo 6, jotta ehtii ryhtyä/jatkaa aloittamaansa projektia ennen työpäiväänsä.

Hyvä mies kuulemma (mäkin tykkään siitä), vaimolla lehmän hermot

Vierailija
57/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme maalla. Iso tontit. Tilaa ja

Ahkera mies, joka nauttii puuhaamisesta. Tämäkin toki palstalla käännetään viaksi etsimällä rivien välistä tekosyitä. Jatka samaan malliin, vaikka monia tuntuu omatunto kolkuttelevankin

Eiköhän ero ole siinä, miten mies suhtautuu siihen jos nainen haluaa laiskotella. Kyllähän naisillekin sanotaan, että ei pitäisi vaatia miestä koko ajan siivoamaan tms kun niidenkin pitää saada rentoutua. 

Vierailija
58/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni 84v on sitä ikäluokkaa, joka oli koko ajan tekemässä jotain. On pölyjä pyyhittävänä, mattoja tampattavana, puita halottavana, maalia rapsutettavana, käsitöitä tekemättä jne. Kun se tuli meille esim jouluksi ni se ei vaan voinu katsoa rauhassa telkkaria tai muuten vaan olla toimettomana. Nalkutti sitten kun nuoriso vaan laiskotteli, koska "maailma ei laiskoja elätä!"

Vierailija
59/59 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies. Ostettiin rempattava talo ja autotalli, lisänä hänellä metsää. On 25 vuodessa oppinut suhtautumaan siihen etten ole samanlainen. Hankin tarvikkeita, hoidan välttämättömiä kotitöitä ja menen avuksi jos tarvitsee lisäkäsiä. Tein myös maalaukset ja tapetoinnit.

Joskus väsyneenä tuli valitusta kun hän joutuu tekemään kaiken, mutta millä mä roskat  vien tai tyhjennän tiskikoneen jos niitä ei jätetä mulle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä