Ihmiset joilla pakko tehdä koko ajan jotain
Ei osaa istua hiljaa paikallaan ilman puhelinta tai telkkaria tai lehteä. Paheksuvat muita, jotka osaavat ottaa rennosti ja makoilla ja istua ilman virikkeitä. Mp??
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex ukko oli tällainen. Mitään "lomailua" ei halunnut. Kokoajan teki mielestäni kaikkea turhaa ja hermoili kuinka paljon on tekemistä. Käskytti minua kuin koiraa. Todella rasittava ja kuormittava tapaus. Lopulta tajusin, että eihä tuota tarvitse kestää ja ukko sai mennä.
Sinulla oli kiltti ja tekevä mies. Paljon hävisit jos hänet jätit.
Joo oikein kultakimpale, joka muistutti vielä joka käänteessä, kuinka ex vaimonsa oli niin ahkera ja oli kokoajan siivoamassa ja kunnosti vaikka huonekaluja jos ei muuta keksinyt. Ikinä ei katsonut tv.tä tai istunut.
"ihmiset, joilla tehdään" Mitä niillä ihmisillä tehdään? Voiko niitä käyttää johonkin tekemiseen?
Kuulostaa siltä kuin niillä teetettäisin jotain työtä. "ihmisiä, joilla... "
Miksi pitäisi istua paikoillaan ilman mitään virikkeitä? Kyllä mä pystyn löhöilemään pitkäänkin, mutta mielellään sitten luen tai katselen jotain. En kutsuisi sitä tekemiseksi.
Ihmiset joilla, tarkoittaako jokirannassa tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Kortisoli-narkkiksia!
Heidät tunnistaa usein myös vyötärölihavuudesta, huonoista elämäntavoista ja usein myös ylipainosta, joka "ei meinaa millään lähteä".
Toisilla riittää energiaa puuhastella ja saada aikaan, toisilla nähtävästi ei. Adhd on täysin eri juttu. Se aiheuttaa kyvyttömyyttä keskittyä tehtäviin ja asioihin. Itse lepään yöllä, joten ei tarvitse maata päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ilman puhelinta ei näköjään osaa enää kukaan istua. Sen huomaa, kun odottaa lääkärin odotushuoneessa tms. Se ei kuitenkaan ole merkki tekevästä ihmisestä vaan jonninjoutavasta kännykän räplääjästä. Itselläni ei ole tarvetta räplätä puhelinta jatkuvasti, ainoastaan viestittelen ja soitan sillä.
Millä kirjoitit tuon?
Ihan järkyttävää oli eilenkin katsoa keski ikäistä naista junassa. Koko ajan puhelinta ja tablettia piti katsoa, yritti laittaa pois mutta minuutin päästä taas laite kädessä. Ja ei tehnyt niillä duunia vaan täysi addiktio.
On ihan kätevää räplätä puhelinta kun odottaa akuuttivastaanotossa. Siellä aika käy todella pitkäksi, jos ei ole mitään tekemistä. Seiniäkö sitä tuijottaisi tai toisten ihmisten apeita naamoja? On kivempi mennä someen lukemaan hupaisia juttuja.
Mä olen tuollainen. Kai se tulee kasvatuksesta, ei mun lapsuudessakaan makoilua katsottu hyvällä. Aina touhuttiin, leikittiin ja liikuttiin, osallistuttiin kodin töihin.
Aikuisuudessa taas tuntuu että löhöily pitää ansaita. Vasta sitten kun on siivottu, tehty työt, ruoka jne. Lapsiperheaikana sitä hetkeä ei koskaan tullut ja vielä nyt 60+v eläkeläisenä on tosi vaikea vain olla. Äänikirjan kanssa olen opetellut pysähtymään.
En ole adhd vaan vain aikaansaava ja kiinnostunut kaikesta joten en tykkää vain maata kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla, tarkoittaako jokirannassa tekemistä?
Vauva-palstalla ei ilmeisesti saa enää murteella kirjoittaa? Suomen kaltaisessa maassa niin typerää jäädä natisemaan murrepiirteistä. Kyllä mulla ottaa päähän...
Minä olen tuollainen ja lisäksi harrastan vähintään tunnin liikuntaa joka päivä. En kuitenkaan paheksu muita. Vanhemmiten olen tajunnut, että minulla on jostakin syystä valtavasti energiaa, enkä jaksa olla paikoillani. Antakaa minun olla tällainen, te muut saatte olla ihan rauhassa passiivisia.
Mä olen koko ajan menossa. Duuni, harrastukset, siivoan, shoppailen, teen ruokaa jne.
Vaihdevuodet? Aiheuttaa levottomuutta ilman hkh:ta.
Minullakin oli tällainen puoliso, joka aina töistä tultuaan katosi puuhastelemaan omien projektiensa pariin -ruokaa tai muita kotitöitä ei koskaan tehnyt. Oli itsekäs ja kontrolloiva. Pakeni ongelmia tekemiseen eikä koskaan halunnut puhua mistään syvällisemmistä aiheista. Riitoja ei ollut, koska tosiaan pakeni vaikeita keskusteluja. Kun sairastuin, en saanut tukea.