Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä lapsia, minulla ei

Vierailija
02.07.2024 |

Teinkö virheen. Olen hukassa, monellakin tapaa. En ole koskaan varsinaisesti halunnut lapsia, ja nyt olisi viimeiset vuodet yrittää. Mieheni ei sitten koskaan halunnut (enempää) lapsia, eli meillä ei ole yhteisiä. Nyt alan tajuta pikku hiljaa asioita, mistä jään paitsi, ja mitä mieheni on saanut kokea ja tulee vielä kokemaan.

Suhteen alkuaikoina hänen lapsellisuutensa ei juuri vaikuttanut, koska olivat hyvin itsenäisessä iässä jo tuolloin. Joten aina jotenkin ajattelin meidän olevan lapseton pariskunta.

Olen nyt alkanut tuntemaan jonkinlaista katkeruutta. Hän ei ole lapseton, minä olen, ja me olemme. Hän on saanut olla isä, minä en äiti.

Hän saa olla pappa, minä en mummi. Jne.

Varsinkin, kun nyt vastamäessä hän on alkanut lipsua parisuhdelojaliteetista jollain henkisellä tasolla. Pelkään, että minulle jää tässä luu käteen.

Kommentit (34)

1/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuota ajatusta, että se olisi jotenkin sinulta pois, kun sun miehellä on lapsia ja ehkä tulevaisuudessa lapsenlapsia.

Varmaan sun pitää itse päättää, että haluatko lapsia ja jos haluat niin etsit sellaisen miehen joka myös haluaa tai hankit lapsen yksin.

Vierailija
2/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä en ymmärrä tuota ajatusta, että se olisi jotenkin sinulta pois, kun sun miehellä on lapsia ja ehkä tulevaisuudessa lapsenlapsia.

Varmaan sun pitää itse päättää, että haluatko lapsia ja jos haluat niin etsit sellaisen miehen joka myös haluaa tai hankit lapsen yksin.

Et ymmärrä, no ehkä sinun ei tarvitsekaan.

Ehkä sellainen ymmärtää, joka on samassa tilanteessa.

Itseäni pelottaa ehkä se, että parisuhteeni mahdollisesti päättyessä eroon, miehelläni on edelleen perheensä. Minulla ei. Se on ehkä tässä iässä alkanut valottumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut lapsettomat naiset, joiden miehellä lapsia? Halusitteko ehkä jossain vaiheessa omia?

Vierailija
4/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Totta kai se on pois AP:lta, mitä ihmettä höpiset?! Ei hänen miehen lapset ole hänen, eikä hän saa elää niitä hetkiä lastensa virstanpylväiden kautta, mitä miehensä saa.

Vierailija
5/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun pitää miettiä haluatko mieluummin lapsia vai miehen, joka ei välttämättä ole ikuisesti vierelläsi. Jos hän ei kerran suostu millään niitä tekemään, ehkä asiasta kannattaisi vielä keskustella. Ite oon lapseton 40 + ja valitsisin ne lapset. Miehet kuoleekin naisia aiemmin.

Vierailija
6/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun pitää miettiä haluatko mieluummin lapsia vai miehen, joka ei välttämättä ole ikuisesti vierelläsi. Jos hän ei kerran suostu millään niitä tekemään, ehkä asiasta kannattaisi vielä keskustella. Ite oon lapseton 40 + ja valitsisin ne lapset. Miehet kuoleekin naisia aiemmin.

Viitaten tuohon viimeiseen lauseeseen, lesken asemakin sellaisessa avioliitossa on aika surkea, jossa miehellä on lapsia aikaisemmasta avioliitosta mutta ei tämän nykyisen vaimon.

Ja tekisin myös niin, että jos haluaisin lapsia niin minäkin valitsisin lapset. Varsinkin jos ap:sta yhtään tuntuu että suhde ei tule kestämään.

Vierailija
7/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsi jos olet vielä synnytys iässä. 

Vierailija
8/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä vain tehdään? Luovutussoluihinko tässä viitataan?

Vierailija
9/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haluaa lapsia, niin ap etsii miehen, joka haluaa lapsia, eikä katkeroidu siitä kun miehellä on jo lapsia.

Vierailija
10/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap haluaa lapsia, niin ap etsii miehen, joka haluaa lapsia, eikä katkeroidu siitä kun miehellä on jo lapsia.

Sinä olet mul kku. Siis ihan käsittämättömän epäkohtelias henkilö.

Vierailija
11/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lapsi.. 🙄😑

Vierailija
12/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lapsi.. 🙄😑

Ei niitä muutenkaan saa. Nainen voi mennä yksinkin ns spermapankkiin ja kokeilla onneaan. 

Vierailija
13/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin tiedän miten lapsia tehdään. Onhan ap:lla mies. 

Vierailija
14/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkisinmakuulla? Älä viitti.

Vierailija
15/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on mummo tai pappa niille ei-biologisille. Onko teillä jotain ongelmaa tilanteessa, miksi et saisi sitä olla? Rakastavia ihmisiä ei varmasti kenelläkään ole liikaa. 

Vierailija
16/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on mummo tai pappa niille ei-biologisille. Onko teillä jotain ongelmaa tilanteessa, miksi et saisi sitä olla? Rakastavia ihmisiä ei varmasti kenelläkään ole liikaa. 

Ap palaa: saisin varmasti ollakin, mikäli niikseen tulee. Mutta minulla ei ole näihin lapsiin minkäänlaista kasvatuksellista tai yhteiselämäsuhdetta, heidän iästään johtuen. Ne ovat minulle satunnaisesti nähtäviä kavereita.

Tuskin siis tulen luoneeksi yhtään sen vahvempia siteitä näihin jälkinaperoihinkaan.

Olen periaatteessa kaksin mieheni kanssa; vähän kamppaillaan nyt vaikean elämäntilanteen kanssa, ja lopulta mieheni lähtisi tästä jatkaen perhe-elämäänsä tavallaan. Minä lähtisin elämään yksin.

Vierailija
17/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomien ei ikinä kannata seurustella lapsen omaavan kanssa!

Vierailija
18/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap palaa: saisin varmasti ollakin, mikäli niikseen tulee. Mutta minulla ei ole näihin lapsiin minkäänlaista kasvatuksellista tai yhteiselämäsuhdetta, heidän iästään johtuen. Ne ovat minulle satunnaisesti nähtäviä kavereita.

Tuskin siis tulen luoneeksi yhtään sen vahvempia siteitä näihin jälkinaperoihinkaan.

Olen periaatteessa kaksin mieheni kanssa; vähän kamppaillaan nyt vaikean elämäntilanteen kanssa, ja lopulta mieheni lähtisi tästä jatkaen perhe-elämäänsä tavallaan. Minä lähtisin elämään yksin.

Ajattelitko, että lapsia tehdään, että ei olisi yksin? Lapset aikuistuvat ja lähtevät omiin menoihinsa ja unelmiinsa, osa ulkomaille asti. Eivät he jää vanhempiensa seuraneideiksi ja hoitajiksi. 

Vierailija
19/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei enempää halua lasta?, et voi sille mitään. Sinun kannattaisi varmaan erota, kun ottaa se riski, että et varmaan tulisi ikinä saamaan lapsia, kun kerta haaveilet ja mietit tulevaisuuttasi jo mummoksikin.

Vierailija
20/34 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkisinmakuulla? Älä viitti.

On niitä vahinkoja ennenkin sattunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan