Ruokaan meni viikossa 224,60€ yksin asuvana miehenä.
Kommentit (70)
Jos on varaa laittaa 1000 € kuukaudessa ruokaan niin antaa mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuolla summalla saa 2 viikon ruoat lapsiperheessä.
En usko AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko AP.
Ole uskomatta. Voit toki tulla mun mukaan kauppaan.
900e menee meillä kuussa 3 hlön perheessä. Ei tosin hintoja älyttömästi katsota ja sisältää myös esim.vaipat.
Ei minulla ainakaan ole ylimääräistä rahaa niin paljon, että laittaisin 12 000 € vuodessa pelkkää ruokaan. Kun kolmasosalla tuosta syö jo hyvin.
Jää rahaa enemmän muihin huvituksiin. Vaikka uuteen autoon tai maailmanympärimatkaan.
Saahan tuon menemään, mutta onko sen arvoista? Kesäloma alkoi niin meillä meni yli satanen kahteen pekkaan pelkkiin herkkuihin ja melkein toinen mokokoma erikoislihoihin (oli vielä pahaa...)...Ja normaalisti tuo satku riittää melkein kahdeksi viikoksi normaaliin arkiruokaan....(äiti+lapsi, lapsi syö paiväkodissa arkena)
Vierailija kirjoitti:
Jos syö paljon ulkona niin helposti menee.
32 € päivässä saa helposti ravintoloissa kulutettua. Pari kertaa käy puraisemassa ja se oli siinä.
Onko tuossa vain ruoka, vai sisältääkö myös esim. vessapaperit, ja muut taloustavarat?
Pitäisikö kaikkien kärvistellä ja yrittää säästää ihan kaikessa vaan siksi, että toisilla taloudelliset rajoitteet tulevat aikaisemmin vastaan?
Minä ainakin syön edelleen mitä tekee mieli, koska herkkuni ovat tuoreet kalat ja ensiluokkaiset vihannekset.
Vierailija kirjoitti:
220€ viikossa tekee yli 30€/vrk, mitä ihmettä sä syöt ap?
Kalaa,lihaa,kanaa,kasviksia,hedelmiä,viljatuotteita,yms ihan perus ruokaa AP.
Meillä menee noin 1000€ kuukaudessa ruokakauppaan ja minusta se on paljon. Vanhemmat ja 4 teiniä, kissa ja koira. Tuo sisältää vessapaperit, pesuaineet jne. Ehkä kerran viikossa käydään grillillä tai jossain ulkona syömässä koko porukalla josta lisäkuluja. Erikoisjauhoja ym tilaan noin 100€/kk netin kautta lisäksi. Perheessä siis paljon allergioita joten ostetaan gluteenitonta, maidotonta ym erikoistuotteina jotka kalliita.
Apn ruokakulut ymmärrän jos joku erikoisviikko että syö monesti ulkona tai täydentää kuiva-ainekaappia ja pakastinta ym reilusti mutta todella paljolta kuulostaa jos jatkuvasti käyttää noin paljon ruokaan yksi ihminen.
Vertailun vuoksi minulla -yksin asuvalla noin 40 vuotiaalla miehellä meni Ap;ta vähemmän ruokaan kuukaudessa. - Mutta kuten jokujo huomautti, niin kyllä 240€ saa äkkiä kulumaan, jos käy ulkonä päivittäin syömässä ja syö muutakin kuin ranskalaiset grilliltä tai halvimman purilaisen ylikansallsien tai turkulais-lähtöisen purilasiravintolasta.
Tuommoine summa menee helposti jos ostaa liha/kala tiskiltä joka päivä jotain 40-50€ kilohintaista ruokaa.