Päivähoito, lapsilisät ja hyvätuloisen kitinää....
Tuloni ovat 6200¿/kk, josta maksan veroa n. 3000 ¿/kk. Mieheni tienaa n. puolet siitä, mutta karkeasti ottaen maksamme vero n. 4000¿/kk, eli 12x4000¿ = noin 50000 ¿ vuodessa.
Arvioisin että opiskelujen jälkeen olemme jo maksaneet noin 300 000¿ veroja yhdessä.
Luulisi, että tällä summalla saisi hyvillä mielin käyttää sosiaalietuuksia ja viedä lapsensa päivähoitoon jne. vaan eipä tietenkään. Joku toisessa avauksessa vaatii lapsiltamme lapsilisiä pois, ja kaikkihan ovat esim. päivähoito-oikeutta rajoittamassa.
En voi ymmärtää sitä miksen minä saisi olla vauvan kanssa kotona ja viedä taaperoita hoitoon ??
Turha selittää yhtään mitään siitä että MEIDÄN lapsille olisi parempi olla kotona äidin kanssa jne, se asia ei muille kuulu.
Turha selittää, ettei kaikille riitä päivähoitopaikkoja muuten, mihin te ne meidän rahat hassaatte ??? HANKKIKAA lisää hoitajia ja p-koteja kun niitä kerran tarvitaan.
On se jumalauta kumma kun on itse ahkeruudella ja työllä oman vaurautensa ja menestyksensä saavuttanut, ja ihan mukisematta maksaa veroja joilla vähempiosaisten asioita hoidetaan, niin ei sekään teille riitä.
Pikku hiljaa rupeaa kypsymään tähän asenneilmapiiriin Suomessa.
kiitos, helpottaa jo vähän...
Kommentit (51)
Ollaan rinta rottingilla vaan eikä valiteta kateellisten panettelusta! Kateudestahan nuo jutut lähtee, kun ollaan itse niin epävarmoja ettei uslleta tehdä mitään minkä joku voi pienessä mielessään tuomita. Suomalaiset on keskimäärin hyvin kateellisua hyvin huonolla itsetunnolla ja itseluottamuksella varustettuja.
Carpe Diem
Sen ikäinen pystyy leikkimään jo hyvin itekseen, vauvat nukuvat ihan vastasyntyneinä yleensä paljon, jolloin äidillä aikaa isommille lapsilleen. Vauvan kanssa ei tarvi olla sitä paitsi neljän seinän sisällä, voi lähteä leikkipuistoihin jne. vauvan nukkuessa vaunuissa. Omasta viitseliäisyydestä kiinni. Erityistapaukset asia erikseen, kuten aina.
Vierailija:
5-vuotias ei saa mitään iloa siitä että joutuu neljän seinän vangiksi telkkaria tai imettävää mutsiaan tuijottamaan muutamaksi kuukaudeksi!
tai sitten ette ole imettäneet ollenkaan, tai mahdolliset lapsenne ovat hyvin epäsosiaalisia.
t. 48
Pakkasella ei tosiaankaan voi lähteä vastasyntyneen kanssa leikkipuistoon!
kun kuopus syntyi syyskuun lopussa. Meni kaksipäiväiseen kerhoon vuodenvaihteesta. Asettui tosi hyvin meidän lasten suhteet, nyt eivät tappele koskaan, eivät keskenään, eivätkä minun huomiostani.
Samaan aikaan sisaruksen saanut kaverini nelivuotias sitten häiriköi koko sen talvikauden päiväkodissa, kun äitinsä piti hänet kokopäivähoidossa. Ja koko sen ajan kun sisarukset ovat yhdessä, he tappelevat äidin huomiosta.
Ja mun lapseni ovat todella sosiaalisia (kuten minäkin olen), eivät mitään tissin tai telkan töllääjiä, kuten sinä ja sinun lapsesi.
49
vauvaa ei voi jättää yön yli hoitoon kenellekkään ennen jotain tiettyä ikää (6kk-12kk?). Ei edes isälleen, ja isä ei muutenkaan osaa hoitaa lapsia/osallistua.
Ja imetyksen laadusta ja kestostakin heillä on varmaan aika selvä mielipide...
ja meillä isä on pitänyt puolet vanhempainvapaasta ja isä hoitaa yhtä hyvin kuin minäkin. Yökylä-asiassa uskon siihen yö per ikävuosi -sääntöön aika pitkälti, noin periaatteessa. Haluatko tietää muuta?
49
Suomi on hyvä maa asua jos olet pienituloinen tai hyvin suurituloinen. Pienituloiset saavat kaikenlaisia tukia ja suurituloisten ei tarvitse laskeskella käyttövarojaan. Mutta suuri keskiluokka, me normaalituloiset (bruttopalkka jotain 3000-5000 väliltä), ollaan se ryhmä, jonka selkänahasta kaikki hyvinvointi revitään, sossutapaukset elätetään ja varakkaiden suurpääomatyyppien verotaakkaa kevennetään (varallisuusverohan poistettiin ja pääomaverotus on paljon alhaisempi kuin palkkatuloverotus).
Nih. Normaalituloiset tämän shown maksavat, ei kukaan muu.
Tuo 5000 e/kk taitaa olla ennemminkin kahden normaalituloisen yhteenlasketu palkka?
Vierailija:
Suomi on hyvä maa asua jos olet pienituloinen tai hyvin suurituloinen. Pienituloiset saavat kaikenlaisia tukia ja suurituloisten ei tarvitse laskeskella käyttövarojaan. Mutta suuri keskiluokka, me normaalituloiset (bruttopalkka jotain 3000-5000 väliltä), ollaan se ryhmä, jonka selkänahasta kaikki hyvinvointi revitään, sossutapaukset elätetään ja varakkaiden suurpääomatyyppien verotaakkaa kevennetään (varallisuusverohan poistettiin ja pääomaverotus on paljon alhaisempi kuin palkkatuloverotus).Nih. Normaalituloiset tämän shown maksavat, ei kukaan muu.
Sitä on universaaliuden periaate, joka on suomalaisen sosiaalipolitiikan yksi kantavista ajatuksista. (Tai no, ainakin joskus ollut...)
päästä aina pois ja mahdollisimman kauas kuin vain mahdollista! Ei ole oma äiti aina paras hoitaja, toden totta. Päivähoito on tuollaisten lasten pelastus!