Paljonko teidän perheen tulot täytyisi olla, jotta toinen teistä jäisi kotiin?
Ihan mielenkiiinnosta kyselen, sillä ihmiset vaativat elämältään eri asioita. Jos on kuitenkin niin, että olisi halu jäädä kotiin joksikin aikaa, niin paljonko teidän perheen NETTOtulot täytyisi olla? Ja voi samalla laittaa vaikka lainankin määrän.
Meillä lainaa 100 000 ja nettotulot täytyisi olla n.3000e, jotta tultaisiin toimeen ja jäisi joskus jotain extraakin. Kaksi leikki-ikäistä lasta löytyy täältä.
Kommentit (25)
sitä pienemmällä olisi vaikea pärjätä
Meillä menee lainaan n.1000e kuussa ja asumiskuluihin n.250 e. Tähän lisäksi autot (asumme syrjässä ja tarvitsemme kaksi autoa), muut laskut, ruoat, vaatteet ym. Varmaan pärjäisimme pienemmälläkin summalla mutta sitten ei jäisi kyllä mihinkään ylimääräiseen rahaa.
Nettotulot on n. 1900¿ kuussa lapsilisineen kaikkineen. Asuntolainaa on n. 35 000¿ jäljellä. Yksi lapsi.
Miehen nettotulot ovat 1800¿. Pärjäämme hienosti ja olemme ikionnellisia!
Ja olen kotona, ollut jo vuosia, lapsia on viisi. Välillä tekee tiukkaa, useimmiten pärjätään ihan loistavasti. Lainaa ei ole muuta kuin autolaina. Asumme vuokralla.
asuntolaianaa on 150.000 ja minä aion olla kotona kunnes lapsi on kolme vuotta. Tätä lasta on odotettu ja kaivattu niin kauan, että nyt tästä ajasta nautitaan täysillä.
Paljonko teidän asumiskulut ovat?
Tämä on just tätä, mitä hiukan hainkin, että meillä on niin erilaiset vaateet elämältä. Olen pitkään haikaillut kotiin jäämisestä. Viimeistään silloin, kun esikoinen aloittaa koulun. Pitäisi vissiin jo aloittaa budjetin kiristäminen, jotta näkisi, millä tuloilla sitä tulisi oikeasti toimeen.
Vierailija:
Ja olen kotona, ollut jo vuosia, lapsia on viisi. Välillä tekee tiukkaa, useimmiten pärjätään ihan loistavasti. Lainaa ei ole muuta kuin autolaina. Asumme vuokralla.
Asumiskulut ovat n. 700 euroa. Meillä on hyvä ja iso vuokra-asunto, asumistukea emme saa. Vaatteita ostan kirpparilta ja hyvillä alennuksilla alennusmyynneistä. Jopa teinimme ovat oppineet arvostamaan elämäntyyliämme. Emme missään retkuissa ja ryysyissä kulje ja syömme ihan normaalia kotiruokaa, myös herkkuja ostetaan. Alkoholia ei kulu eikä tupakkaa. Sen verran on aina säästössäkin, että jos vaikka pesukone hajoaa, voidaan uusi hankkia. Enempää ei säästöjä kyllä olekaan eikä taida olla perintöjäkään tulossa. Mutta ihan hyvin pärjätään, eikä vyötä tarvitse kiristää. t. 10
minä taas en jäisi kotiin kotiäidiksi mistään hinnasta, sillä teen ns. kutsumustyötä. Voisin kyllä vähän aikaa tehdä töitä kotona kun lapset ovat isompia, esim koulussa. Mun työ ei ole sidottu paikkaan, joten sitä voi tehdä kotonakin, mutta keskittymistä se vaatii, joten sitä ei voi tehdä samaan aikaan pienten lasten hoidon kanssa.
Sen lisäksi teen viikonloppuisin keikkaa kuussa jää käteen n. 500-1000¿. Hienosti tullaan toimeen!
Miehen tulot nettona n.2000 euroa kuussa. Kahdesta lapsesta lapsilisät päälle. Ei muita tuloja. (Lapset yli 3v)
Tulomme nettona on noin 1800-2300 euroa kuukaudessa. Auto ei ole kovin vanha eikä mitään velkoja ole. Asumme asossa, rivarineliössä ja asumiseen menee 620 euroa kuukaudessa. Rahaa laitetaan säästöön joka kuukausi 270 euroa. Ennen saatiin enemmän rahaa säästöön. Tällä hetkellä säästössä 30 000 euroa. Mielestäni ihan hyvin pärjätään :) Meitä on kolme ja aina on pystytty ostamaan ruoka ja vaatteet jne. Elämämme saattaa toki jonkun mielestä tuntua " karulta" kun emme juo, tupakoi, käy ravintoloissa, tee matkoja etelään yms. Mutta meidän elämäähän tämä on. Etsitään omaa asuntoa ja aikomuksena on ottaa ehkä 90 000 taikka 100 000 euroa lainaa. Silloinkaan emme ongelmiin joudu.
Miehen tulot keskimäärin 2500 e käteen kuussa, minä kotona kotihoidontuella 292 e, 1 lapsilisä, josta puolet menee lapsen rahastoon. Mulla muita epäsäännöllisiä tuloja hiukan (50e) silloin tällöin mutta nyt loppuvat, kun jään keväällä äitiyslomalle. Kotona olen ollut kohta kolme vuotta ja kun kakkonen syntyy kesällä olen lasten kanssa kotona myös seuraavat kolme vuotta eteenpäin. Meillä on asuntolainaa 64 000e omakotitalosta. Auto on, eikä ihan uusi, mutta hyvä, toimiva, vähäkulutteinen ja tilava. Suurimmat kulut koostuu ruuasta, vakuutuksista, sähköstä ja öljylämmityksestä. Asumiskuluja en tarkkaan tiedä mutta n. 250 euroa kuukaudessa.
Asuntolainaa 90 000. Ei muuta lainaa. Olen laskenut, että hyvin pärjätään.
yhteensä lapsilisineen kaikkineen reilu 3200e nettona. asuntolainaa n. 20000e, yksi lapsi. itse voisinkin jäädä kotiin mielelläni, mutta mies on sitä mieltä että pitää saada palkkaa vielä hilattua ylöspäin ennen kuin niin pystyy tekemään. eli katsoo josko sitten kun seuraavan kerran jään äitiyslomalle josko en sieltä palaisikaan työläisten kirjoihin :)
Mekään emme juo, tuoakoi emmelä matkusta etelänmatkoilla, kotimaassa kesäisin. Siinä jo aika iso säästö. Kummalakaan ei ole mitään kalliita harrastuksia, minulla rahaa menee joskus kampaajaan ja kauneudenhoitotuotteisiin. Kaikki ylimääräiset laitetaan talon remonttiin. Lapselle ja itsellemme voimme kaikki vaatteet ostaa ihan hyvin kaupasta, ei aina niin halvastakaan. En myy vanhoja kirppareilla vaan tuon taaperonkin kaikki pienet vaatteet on pahvilaatikoissa säästössä. =) Kai sitä pärjää vähälläkin..
Aion olla kotona kunnes lapset menevät kouluun. Tärkeämpää kuin työ minulle.
Nyt on noin 3000e kun molemmat töissä, mutta en voi jäädä vauvan kanssa kuin reiluksi vuodeksi kotiin, sillä puolikkailla tuloilla ei pärjätä.
Vierailija:
Aion olla kotona kunnes lapset menevät kouluun. Tärkeämpää kuin työ minulle.
kaksi lasta myöskin